درخشش دوندگان جوان در مسابقات قهرمانی آسیای میانه

به گزارش وبگاه مجوز بازی، تیم ملی جوانان و نوجوانان دو و میدانی کشورمان در روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیای میانه مدال های رنگارنگی کسب کردند.

درخشش دوندگان جوان در مسابقات قهرمانی آسیای میانه

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی وبگاه مجوز بازی، در جریان برگزاری روز انتهای مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه و در ماده پرتاب چکش جوانان دختر، تیم ملی ایران از سوی بیتا فکری و ملیکا نوروزی سکو های قهرمانی و نایب قهرمانی آسیای میانه را تصاحب کرد.

بیتا فکری نماینده شایسته تیم ملی کشورمان در عملکرد مقتدرانه با پرتابی به طول 55.91 متر به اسم قهرمانی رسید و ملیکا نوروزی دیگر نماینده لایق کشورمان هم با رکورد 55.81 متر دوم شد.

پرتابگری از ازبکستان هم با رکورد 55.75 متر به اسم سومی دست یافت.

بعلاوه سمیر اقبالی دونده خوش آتیه تیم ملی کشورمان در ماده 2000 متر مانع نوجوانان با ثبت زمان 6:02.61دقیقه به اسم قهرمانی این مسابقات رسید.

در این رقابت 2 نماینده تیم ملی دو و میدانی ازبکستان به ترتیب با ثبت زمان 6:21.81دقیقه و 6:33.71دقیقه در صندلی های اول و دوم قرار گرفتند.

در رده سنی جوانان صادق صمیمی علاوه بر آسیب دیدگی در پرتاب چهارم برای شکستن رکورد ملی جوانان ایران خیز برداشت و با نمایشی دیدنی از اقتدار پرتاب دیسک ایران در استادیوم پاختاکور تاشکند، بهت همگان را برانگیخت و با رکورد 61.49 متر به اسم نخست دست یافت. این پرتاب مجدد از سوی صمیمی به سرداور برای میزان گیری با متر ساده درخواست شد و رکورد 64.23 متر را اعلام کردند. اما برابر با تصمیمات سرداور و تسلط نداشتن داور اپراتور میزان گیری الکترونیک، محل اصابت دیسک مورد قبول واقع نشد و در انتها هم همان رکورد 61.49 متر برای پرتابگر شایسته کشورمان منظور شد تا فقط به مدال طلا بسنده کند.

بعلاوه محمدرضا رحمانی فر دیگر پرتابگر لایق ایران هم با پرتابی به طول 54.40 متر به مقام نایب قهرمانی رسید.

محدثه ابراهیم پور بانوی دونده کشورمان در مرحله نهایی 200 متر جوانان دو و میدانی ایران با ثبت زمان 24.98 ثانیه به قهرمانی رسید.

دوندگانی از کشور میزبان به ترتیب با زمان های 26.69 و 26.80 ثانیه دوم و سوم شدند.

در مرحله نهایی 200 متر پسران جوانان، بنیامین یوسفی پیروز شد با ثبت رکورد 21.06 ثانیه و با نمایشی دیدنی از سرعت کم نظیر خود به سکوی قهرمانی این ماده دست یابد.

امیررضا مشخص پور دیگر نماینده شایسته کشورمان هم با ثبت رکورد 21.89 ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و اسکار کوجماروف از ازبکستان هم با ثبت زمان 21.94 ثانیه سوم شد.

در ماده 800 متر جوانان، امیر فرزام صفری با ارائه عملکرد دیدنی خود پیروز شد با زمان 1:55.27 دقیقه به مقام قهرمانی رسید. امیرحسین پاپی دیگر نماینده شایسته ای بود که در رقابت با صفری بازمان 1:56.24 دقیقه به اسم نایب قهرمانی رسید.

کویاسین علی اف دیگر ورزشکار ازبکستانی هم با رکورد 1:56.42 دقیقه به مقام سومی بسنده کرد.

در ماده پرش ارتفاع، حسین بیزار ورزشکار شایسته تیم ملی دو و میدانی کشورمان با عبور از مانع 2.04 متری به مقام دومی رسید.

ورزشکاری از کشور قزاقستان با رکورد 2.08 متر به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

در ماده 400 متر بامانع امیر مقدمی دونده شایسته کشورمان پیروز شد با زمان 52.72 ثانیه به اسم قهرمانی رسید.

بهروز جان امان اف از ازبکستان با رکورد 54.24 ثانیه دوم شد و دیار عطا کل اف دیگر ورزشکار ازبکی با زمان 57.27 ثانیه به اسم سومی رسید.

در ماده پرش سه گام، سارینا ساعدی با پرشی به طول 12.67 متر ضمن ثبت برترین رکورد فصل خود به اسم قهرمانی رسید.

ورزشکار ازبکستانی هم با رکورد 11.20 متر به اسم نایب قهرمانی دست یافت.

در ماده پرتاب چکش جوانان، سهند نوری با رکورد 64.91 متر به اسم قهرمانی رسید و محمد سیستانی دیگر پرتابگر کشورمان هم با رکورد 59.08 به اسم سومی دست یافت.

در همین ماده و در رده سنی نوجوانان، آرین اسلامی با پرتابی به طول 61.76 متر به مقام نایب قهرمانی رسید.

در ماده نفس گیر ترکیبی هفتگانه (100 متر بامانع، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، 200 متر، پرش طول، پرتاب همه و 800 متر) فاطمه محیطی زاده با شایستگی و با کسب 4660 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید.

در همین رقابت ورزشکار ازبکستانی با رکورد 4830 امتیاز به اسم اولی رسید.

در ماده پرتاب دیسک جوانان دختر، مهلا محروقی نماینده شایسته کشورمان با ثبت رکورد 47.94 متر به اسم نخست دست یافت.

شهرزاد یوسفوا از ازبکستان با پرتابی به طول 40.31 متر دوم شد و خیاط خان رحمت اف دیگر پرتابگر ازبکی هم با رکورد 36.81 متر به اسم سومی رسید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درخشش دوندگان جوان در مسابقات قهرمانی آسیای میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دوندگان جوان در مسابقات قهرمانی آسیای میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید