اینستاگرام درپخش اخبار از توییتر پیشی می گیرد
به گزارش وبگاه مجوز بازی، طبق این گزارش اعتماد و ارتباط با منابع سنتی خبر رو به افول است، به ویژه در قشر جوان. آن ها هرچه بیش تر به سمت پایگاه های رسانه ای متنوع در حرکت اند و این شامل شبکه های اجتماعی هم می گردد.

این گزارش نشان می دهد، در حال حاضر 11 درصد افراد در گروه های سنی مختلف از اینستاگرام استفاده می نمایند
طبق یافته های یک گزارش جدید، از آن جا که جوانان برای اطلاع از تازه ترین رویداد ها به رسانه های اجتماعی مراجعه می نمایند، سال آینده اینستاگرام در پخش اخبار از توییتر پیشی خواهد گرفت. آخرین مشاهدات از مؤسسه دیجیتال رویترز در گزارش خبر نشان می دهد تغییرات جدیدی در شکل ارتباط گیری مردم با داستان های خبری و سازمان هایی که آن ها را آنالیز و گزارش می دهند، به وجود خواهد آمد.
طبق این گزارش اعتماد و ارتباط با منابع سنتی خبر رو به افول است، به ویژه در قشر جوان. آن ها هرچه بیش تر به سمت پایگاه های رسانه ای متنوع در حرکت اند و این شامل شبکه های اجتماعی هم می گردد.
موسسه رویترز توضیح می دهد که این نکته نشان گر آن است که بسیاری از مردم اخبار را از شیوه ای کاملا متفاوت در سایت های این رسانه اجتماعی به دست می آورند. برنامه هایی مثل شیوه جدیدی که اینستاگرام در استوری ها ارائه می دهد و ویدیو های کوتاهی که به مردم این امکان را می دهند تا به جای رویدادها، محتوا های تصویری بیش تری را جست وجو نمایند.
این گزارش نشان می دهد، در حال حاضر 11 درصد افراد در گروه های سنی مختلف از اینستاگرام استفاده می نمایند که تا به امروز تقریبا به اندازه استفاده از توییتر بوده و به نظر می رسد که در سال 2021 از آن پیشی بگیرد. بسیاری از مردم به طور عمومی از اینستاگرام بیش تر از توییتر استفاده می نمایند، اما نسبت کمی از آن ها برای به دست آوردن خبر به آن مراجعه می نمایند. این موضوع در خصوص سایر شبکه های اجتماعی جدیدتر مثل اسنپ چت هم صدق می نماید.
به جز اینستاگرام غالب مردم برای به دست آوردن خبر های خود در شبکه های اجتماعی هنوز به فیس بوک مراجعه می نمایند و شواهد حاکی است 36 درصد افراد از آن برای دست یابی به رویداد ها استفاده می نمایند. یوتیوب با 21 درصد در صندلی دوم قرار گرفته و واتس اپ هم 16 درصد در ارتباط با خبر مورد استفاده قرار گرفته است.
این گزارش تاکید می نماید که بسیاری از این راه های ارتباطی در زمان بحران ویروس کرونا، صداقت خود را حفظ کردند. ثابت شده که اینستاگرام و اسنپ چت در قشر جوان رواج داشته و بسیاری از آن ها خبر های مربوط به افراد مشهور را در صفحه های ارتباطی آن ها پیدا نموده اند.
این گزارش تأکید می نماید که این شبکه های اجتماعی می توانند منجر به انتشار اخبار دروغ و گمراه نماینده شوند، اما در عین حال بسیاری از مردم در زمان اضطراب توانستند از حمایت کافی این شبکه ها برخوردار شوند و البته که آن ها هنوز به طور عموم با شیوه های سنتی تر منابع خبری که داستان های دروغ را نفی می نمایند، در ارتباط هستند.
منبع: ایندیپندنت
منبع: فرادید