باز هم قطعی و اختلال در اینترنت همراه و ثابت کشور

به گزارش وبگاه مجوز بازی، اینترنت کشور از ساعتی پیش دچار اختلال و قطعی شدیدی شده است؛ به طوری که اینترنت همراه بعضی اپراتورها قطع است یا به کندی کار می نماید و اینترنت ثابت در چندین شهر کامل قطع شده است. حتی گفته می گردد تماس تلفنی اپراتورها نیز دچار مشکل شده است.

باز هم قطعی و اختلال در اینترنت همراه و ثابت کشور

کاربران ایرانسل می گویند اینترنت همراه این اپراتور به طور کامل قطع شده است و در حالی که آنتن داریم ولی دیتایی دریافت نمی گردد. در بعضی از شهرهای کشور نیز گزارش شده که اینترنت 4G به طور کامل خاموش و قطع شده است و اینترنت و شبکه 3G در دسترس است.

منبع آنالیز شرایط اینترنت نت بلاکس نشان می دهد اینترنت کل کشور ایران به یک باره دچار اختلال شدیدی شده و با افت سرعت زیادی روبرو است. به گفته نت بلاکس، حدود 21 درصد اینترنت کل کشور ایران قطع شده است.

اطلاعات سایت ioda نیز نشان می دهد اینترنت ایران دچار اختلال شدیدی است. رادار ابرآوران هم این شرایط را تایید می نماید و نشان می دهد دیتاسنترهای چندین شرکت به طور کامل قطع شده اند.

کاربران شبکه های اجتماعی گزارش دادند پینگ اینترنت به شدت افزایش پیدا نموده است و بعضی سایت های داخلی حتی روی سرورهای داخل کشور نیز باز نمی شوند و سایت های خارجی به همراه سرویس های آن ها از دسترس خارج شدند.

در حالی که به طور رسمی گزارش نشده است علت این اختلال و قطعی چیست ولی شنیده های غیررسمی از قطعی کابل های فیبر نوری میان دو مرکز مخابراتی در تهران حکایت دارد.

چند روز پیش هم یک اختلال در سیستم برق ساختمان اصلی زیرساخت که میزبان ده ها دیتاسنتر است و به نوعی قلب اینترنت ایران محسوب می گردد؛ باعث قطعی اینترنت و سرویس های چندین شرکت ارائه دهنده میزبانی سرور و هاست شد.

در ماه های اخیر، اینترنت ایران با قطعی های زیادی روبرو بوده که بعضی به علت قطعی پهنای باند بین الملل و بعضی دیگر به دلایل نقص فنی در داخل کشور رخ دادند.

آیا شما به اینترنت بدون اختلال دسترسی دارید؟ کدام سرویس های یا نوع اینترنت شما در ساعت گذشته قطع شده است؟

به نظر شما چرا در سال 1401 این همه قطعی و اختلال اینترنت داریم؟ شبکه اشباع شده است یا زیرساخت ضعیف است و تحمل این همه ترافیک را ندارد یا مسائل عدم توسعه شبکه و مدیریتی است؟

به روزرسانی: در حالی که بیش از یک ساعت از آغاز اختلال و قطعی اینترنت در تهران و بعضی استان های دیگر می گذرد؛ شرکت مخابرات طی اطلاعیه ای گفت آتش سوزی در یکی از حوضچه های ارتباطی منطقه 8 مخابرات تهران، علت این اختلال گسترده اینترنت است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "باز هم قطعی و اختلال در اینترنت همراه و ثابت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم قطعی و اختلال در اینترنت همراه و ثابت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید