براق کننده مو چیست و چه خاصیتی دارد؟

به گزارش وبگاه مجوز بازی، همه ما دوست داریم موهایی داشته باشیم که مانند الماس بدرخشد. اگر موهای شما آن قدر که می خواهید براق نیستند، نگران نباشید. چون بسیاری از افراد از همین معضل رنج می برند و در جهت براق کردن موهای خود کارهای زیادی انجام می دهند. عوامل زیادی وجود دارند که می توانند در کدری و ماتی موهای اشخاص نقش داشته باشند، مانند رنگ کردن، آسیب های حرارتی، شامپوهای پاک نماینده و آب سخت. با وجود عناصر بسیار زیادی که علیه موهای ما توطئه می نمایند، جای تعجب نیست که موهای ما همواره مانند یال های درخشانی که در تبلیغات شامپو می بینیم نباشند. درحالی که محصولاتی مانند ماسک ها و روغن های مو و البته روش های درمانی پیوند مو می توانند به سلامت موهای ما در طول زمان یاری نمایند، یک راه میانبر برای رسیدن به موهایی براق و درخشان نیز وجود دارد و آن چیزی نیست جز محصولات براق نماینده مو (hair gloss).

براق کننده مو چیست و چه خاصیتی دارد؟

براق نماینده های مو معمولاً به درخشندگی و یکدست شدن رنگ موها نیز یاری می نمایند. اساساً، این نوع محصولات درمانی چندکاره هستند که بین رنگ مو و نرم نماینده مو قرار می گیرند. با یک بار استفاده می تواند درخشندگی باورنکردنی و تغییر رنگ موقتی را بدون پردازش مجدد به موها ببخشد. شما می توانید این محصول را در سالن آرایشگاه و زیر نظر آرایشگری حرفه ای بهره ببرید. اما محصولات زیادی نیز وجود دارند که به شما این امکان را می دهد که این موهای درخشان را به راحتی و در منزل داشته باشید.

قبل از خرید هر محصول تازه مو، به خصوص زمانی که برای اولین بار آن را در خانه امتحان می کنید، بهتر است که به خوبی تحقیق و اگر ضروری است با پزشک متخصص و مورداعتماد خود مشورت کنید. در این مطلب از وبگاه مجوز بازی مگ همراه ما باشید تا همه چیز، از نحوه عملکرد براق نماینده گرفته تا تعداد دفعات استفاده از آن را برایتان بگوییم.

براق نماینده مو چیست؟

براق نماینده مو یک نوع پوشش موقت است که روی موها را می پوشاند. این نوع از محصولات به وسیله خاصی به داخل کوتیکول مو نفوذ می نمایند که به سلامت مو و درخشندگی آن یاری نموده و آن ها را بهبود می بخشند. براق نماینده موی خانگی معمولاً یک نوع درمان نیمه دائمی مو است که به درخشندگی و لطافت کلی موهای شما یاری می نماید. اما بدانید که این نوع محصولات خانگی دائمی و همیشگی نیستند.

انواع مختلف براق نماینده مو چیست؟

براق نماینده نیمه دائمی معمولاً محصولی حرفه ای است که دارای رنگدانه هایی است که با دِوِلوپِرهای (developer) مو مخلوط شده است. رنگ هایی که مستقیم روی موها گذاشته می شوند فقط رنگدانه خالص دارند و موها را در طولانی مدت لکه دار می نمایند. انواع مختلفی از براق نماینده های مو وجود دارد که می توانند برای تنظیم رنگ موی خاص با هم مخلوط شوند. اینکه چند بار از براق نماینده ی مو استفاده می کنید به روشنی یا تیرگی رنگ موهایتان بستگی دارد. مثل همواره، بهتر است قبل از انجام آن با آرایشگر رنگ شناس و مورداعتماد خود مشورت کنید تا در طیف براق نماینده ها، محصول مناسب خود را بتوانید انتخاب کنید.

درحالی که براق کردن مو برای موهای رنگ شده عالی است، براق کردن موهای رنگ نشده نیز مزایای خود را دارد. بسته به نتیجه دلخواه شما، یک براق نماینده مو می تواند بدون رنگ یا رنگی باشد. بنابراین برای استفاده از براق نماینده ، لازم نیست موهای خود را رنگ کنید. اگر از براق نماینده بدون رنگ بهره ببرید، موهای شما رنگی نمی گردد. این نوع براق نماینده فقط به درخشندگی و سلامت کلی موهای شما یاری می نماید.

آیا براق نماینده ها می توانند جایگزین رنگ باشند؟

بلی حتما. اگر در میان موهایتان رنگ خاکستری و سفید زیادی ندارید، راه هایی برای ترکیب رنگی وجود دارد. بلوندها می توانند موهایشان را با رنگ های مختلف براق نمایند، حتی اگر فقط انتهای موهایشان باشد. بعلاوه، اگر موهای شما به مقدار کافی روشن است، می توانید فقط از براق نماینده های رنگی استفاده نموده و موهای خود را رنگ کنید.

آیا براق نماینده ها می توانند به کاهش قرمزی موها پس از رنگ شدن یا بی رنگ شدن مو یاری نمایند؟

یک براق نماینده مو می تواند به تنظیم دقیق رنگ مو برای یکنواخت تر، تیره تر یا روشن تر شدن وضع موجود یاری کند. وقتی این کار در یک سالن آرایشگاه انجام می گردد، به طور خاص برای مشتری و احتیاجهای او با محصولات دیگر مخلوط می گردد. عده زیادی از مشتری ها هستند که فقط به علت درخشان کردن موهایشان بیشتر از هر کار دیگری به آرایشگاه مراجعه می نمایند چون براق کردن موها لذتی بیش از مقدار برایشان دارد.

در زیر پیشنهاداتی را برای براق کردن موهای رنگی داریم:

  • قرمز یا بلوند توت فرنگی: قرمز یکی از رنگ هایی است که به سرعت از روی موها محو می گردد. بسته به مقدار اشباع رنگ، براق شدن نیز باید به همان مقدار باشد. موهای قرمز تیره یا خرمایی به رنگ کمتر و به همان نسبت به براق نماینده کمتری احتیاج دارد، درحالی که بلوندهای توت فرنگی به نگهداری بیشتری احتیاج دارند.
  • بلوندهای تیره یا روشن: بسته به رنگ مو (بلوند نقره ای یا سفید کم رنگ را در نظر بگیرید) معمولاً براق نماینده بیشتری استفاده می نمایند.
  • موهای قهوه ای تیره : رنگ های تیره می توانند با استفاده از براق نماینده ، کمتر از بین برود.

برای مشخص اینکه کدام براق نماینده مو برای شما برترین است، ابتدا باید بدانید که اولویت های شما چیست؟ آیا می خواهید گرمای موهایتان را از بین ببرید و آن ها را به سمت رنگ های سردتر ببرید؟ می خواهید موهایی تیره تر داشته باشید؟ اگر چنین است، پس باید به سراغ رنگی براق باشید که نتیجه دلخواه شما را داشته باشد. با این حال، اگر تنها آرزوی شما افزایش درخشندگی و سالم تر جلوه دادن موهاست، براق نماینده بدون رنگ برای شما گزینه ای عالی است.

  • آسیب سشوار به مو؛ چطور از آن جلوگیری کنیم؟

چه نوع موهایی می توانند از براق نماینده مو استفاده نمایند؟

هر کسی می تواند از مزایای براق نماینده مو بهره مند گردد، صرف نظر از اینکه موهایش چقدر صاف، موج دار یا مجعد باشد. اگر هدف شما براق کردن و درخشان کردن موهایتان است، این درمان یاری بزرگی به شما خواهد نمود.

چند وقت یک بار می توان از براق نماینده مو استفاده کرد؟

ریتم براق کردن موها به پیچیدگی رنگ موها بستگی دارد، اما هر چهار تا شش هفته یک بار می تواند قانون متعادلی باشد. در حقیقت استفاده به موقع از براق نماینده باعث می گردد تا رنگ موهایتان کیفیت خود را حفظ کند.

ماندگاری براق نماینده مو چقدر است؟

این گونه درمان ها برای حدود یک ماه ماندگار هستند اما با استفاده از نرم نماینده رنگی ایمن و استفاده از آب با دمای خنک تر، رنگ ها را می توان طولانی تر نگه داشت. به طور کلی، براق نماینده های استفاده شده در سالن آرایشگاه ها کمی بیشتر دوام دارند. وقتی صحبت از براق سازی بدون رنگ در خانه می گردد، معمولاً از براق نماینده هایی حرف می زنیم که نیمه دائمی هستند، درحالی که در سالن های آرایشگاه، معمولاً بیشتر دائمی بوده و حتما با یک نوع دولوپر مخلوط می شوند. براق نماینده ها یا لعاب های نیمه دائمی می توانند ماندگاری بیشتری داشته باشند، چرا که به داخل موها نفوذ می نمایند اما براق نماینده های خانگی فقط روی مو قرار می گیرند و مانند پوششی برای موها عمل می نمایند.

آیا براق نماینده های مو به موها آسیب می زنند؟

خیر به هیچ وجه و کاملا برعکس برای موها بسیار عالی هستند. براق نماینده های مو نه تنها ظاهر مو را به وسیله بهبود درخشندگی و آبرسانی بهبود می بخشند بلکه شامل موادی هستند که جان موها را (به خصوص آن هایی را که ضعیف یا آسیب دیده هستند) را نیز تغذیه می نمایند و باعث سلامتی بیشتر موها چه از بیرون و چه از درون می شوند.

آیا می توان موهای خود را در منزل براق کرد؟

بلی به راحتی. می توان در منزل و به آسانی از براق نماینده مو استفاده کرد و نتیجه عالی آن را خیلی سریع دید. این عمل یکی از کارهای بسیار ساده است، به خصوص در هنگام استفاده از براق نماینده ای بدون رنگ. تنها چیزی که ضروری است بدانید این است که پیش از استفاده باید حتما موهایتان را بشویید. پس از شستشو، براق نماینده مو را روی موهایتان بمالید و بعد از حدود 20 دقیقه و طبق دستورالعمل، موها را آبکشی کنید. این کار به راحتیِ استفاده از نرم نماینده مو است.

اما اگر می خواهید از براق نماینده موی رنگی بهره ببرید، باید حواستان به تفاوت این دو محصول باشد. تفاوت اصلی این است که در سالن آرایشگاه، فرمول ترکیبی، سفارشی و به وسیله متخصص اعمال می گردد و بنابراین فرایند به درستی و متناسب با هدف شما انجام می گردد. اما شما چنین سفارشی سازی را در منزل نمی توانید داشته باشید و در نهایت رنگ معمولی تری خواهید داشت. البته اگر از محصول مناسب خانگی بهره ببرید، در ادامه متوجه افزایش درخشندگی و استحکام موهای خود خواهید شد.

سخن پایانی

براق نماینده های مو یکی از محصولات پرطرفدار در سال های اخیر شناخته شده اند. درست است که بیشتر مردم از این محصول برای افزایش درخشندگی و براق شدن موهای خود استفاده می نمایند اما همان طور که دیدیم این نوع از محصولات برای سلامتی و استحکام مو نیز بسیار کاربرد دارند و در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی به وسیله متخصصین این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما هم علاقه دارید تا از این محصول مجذوب کننده که خاصیت درمانی نیز دارد بهره ببرید حتما تحقیقات بیشتری کنید و البته با پزشک حاذق و مورداعتماد خود به تبادل نظر بنشینید تا بتوانید برای موهای خود مناسب ترین محصول را انتخاب و مصرف کنید.

منبع: elle

منبع: دیجیکالا مگ

به "براق کننده مو چیست و چه خاصیتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براق کننده مو چیست و چه خاصیتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید