بلینکن: آمریکا در حال آنالیز گزینه های فشار و دیپلماتیک در قبال کره شمالی است

به گزارش وبگاه مجوز بازی، وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) و چند ساعت پس از آنکه یکی از مقام های ارشد دیپلماتیک کره شمالی هرگونه مصاحبه با واشنگتن را رد کرد، گفت: گزینه های فشار و دیپلماتیک برای رویارویی با کره شمالی روی میز است.

بلینکن: آمریکا در حال آنالیز گزینه های فشار و دیپلماتیک در قبال کره شمالی است

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست مشترک خبری با مقام های کره جنوبی در سئول گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آنالیز سیاست در قبال کره شمالی را در هفته های آینده و با رایزنی نزدیک با متحدانش کامل می نماید.

بلینکن با اعلام اینکه گزینه فشار و دیپلماتیک مورد آنالیز است اما از بیان اینکه رویکرد آمریکا پس از این آنالیز چگونه خواهد بود، امتناع کرد.

چو سون هویی، از مقام های ارشد کره شمالی تلاشهای دولت بایدن را در بر قراری ارتباط با پیونگ یانگ یک اقدام پیش پا افتاده توصیف کرد.

بلینکن به همراه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر برون مرزی از زمان روی کار آمدن بایدن به ژاپن و کره جنوبی سفر نموده اند.

آنها در سفر خود به کره جنوبی و در ملاقات با مقام های این کشور در بیانیه ای مشترک بر همکاری درباره مسائل منطقه ای شامل تغییرات آب و هوایی، پاندمی کرونا، تجارت و کره شمالی تاکید نمودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور بر مسائل موشک بالستیک و اتمی کره شمالی به عنوان اولویت ائتلاف تاکید نموده و بار دیگر بر تعهد مشترک به منظور رسیدگی و حل و فصل این مسائل تاکید نمودند.

علاوه بر این نشست رو در رو، بلینکن همچنین قرار است میزبان یک نشست با وبگاه مجوز بازی کره جنوبی باشد و در آن به آنالیز اهمیت ائتلاف بین دو کشور با هدف پیشبرد صلح، امنیت و شکوه در منطقه و سراسر دنیا می پردازد.

بلینکن همچنین به چین تاکید نمود تا کره شمالی را برای خلع سلاح اتمی متقاعد کند و ادامه داد: چین باید از نفوذ چشمگیر خود برای متقاعد کردن کره شمالی به منظور دست برداشتن از برنامه های اتمی اش استفاده کند و این کشور را مایه بی ثباتی و خطر خواند.

وی ادامه داد: پکن در یاری به پیگیری فرایند خلع سلاح اتمی کره شمالی منفعت دارد چون منابع خودش در معرض بی ثباتی هستند. این کشور منبع خطر و تهدید برای ما و متحدانمان است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت، پکن یک نقش مهم در متقاعد کردن کره شمالی در خلع سلاح و دست کشیدن از برنامه های اتمی و موشکی ایفا می نماید چون بیشتر تجارت خارجی کره شمالی از قبال چین است. چین باید از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای اجرای کامل تحریم ها علیه آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی تبعیت کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بلینکن: آمریکا در حال آنالیز گزینه های فشار و دیپلماتیک در قبال کره شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: آمریکا در حال آنالیز گزینه های فشار و دیپلماتیک در قبال کره شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید