ژاپن نسبت به گشت هوایی مشترک روسیه و چین ابراز نگرانی کرد

به گزارش وبگاه مجوز بازی به نقل از ریانووستی، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن امروز یکشنبه بیان کرد که توکیو به وسیله کانال های دیپلماتیک، مراتب نگرانی خود را نسبت به گشت مشترک نیروی هوایی روسیه و چین در منطقه آسیا-پاسیفیک به مسکو و پکن تصریح نموده است.

ژاپن نسبت به گشت هوایی مشترک روسیه و چین ابراز نگرانی کرد

پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش نموده بود که بمب افکن های راهبردی نیروی هوایی روسیه و نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین در 19 نوامبر (28 آبان) گشت مشترک هوایی شان در منطقه آسیا-پاسیفیک را انجام دادند که این اقدام به عنوان بخشی از اجرای مفاد طرح همکاری نظامی برای سال 2021 بوده و علیه کشورهای ثالث نیست.

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که کشتی های جنگی این کشور و چین اولین گشت زنی مشترک دریایی خود را در بخش غربی اقیانوس آرام از 17 تا 23 اکتبر (25 مهر تا اول آبان) برگزار کردند.

وزارت خانه مذکور افزوده بود: اهداف این گشت زنی ها، نشان دادن پرچم های روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه و سرپرستی و حفاظت از موضوعات مرتبط با فعالیت های مالی دریایی دو کشور بود.

همزمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک برای به چالش کشیدن قدرت چین و روسیه، این دو کشور در صدد مقابله با تهدیدهای واشنگتن و دفاع از خود در این ناحیه از زمین که شاید بتوان آن را از نظر ژئوپلیتیک و راهبردی، مهم ترین منطقه جهان یاد کرد، برآمده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ژاپن نسبت به گشت هوایی مشترک روسیه و چین ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن نسبت به گشت هوایی مشترک روسیه و چین ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید