تحول در نمایش حرفه ای فیلم در انتظار پیوند کانون پرورشی و بخش خصوصی است

به گزارش وبگاه مجوز بازی، تهران (پانا) - محمدرضا کریمی از فیلم نامه های قابل واگذاری کانون به فیلم سازان سخن گفت و نام کرد که 130 سالن کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است تا یک جریان بزرگی در حوزه نمایش حرفه ای فیلم هایی که ساخته می شود، به وجود بیاید.

تحول در نمایش حرفه ای فیلم در انتظار پیوند کانون پرورشی و بخش خصوصی است

اعظم پویان- محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در گفت وگو با پانا گفت: در دو سه سال گذشته یکی از کارهای خوبی که کانون انجام داد این بود که امکاناتی را در اختیار تیمی قرار داد که اولین پخش کننده های سینمای کودک ایران هستند تا پخش را جدی شروع کنند و سالن های کانون را تجمیع کنند. نزدیک 130 سالن آماده داریم که در گذشته به نام کانون نمایش بود و فیلم نمایش می داد اما متأسفانه کرونا شرایطی را ایجاد کرد که دوستان اکنون فقط می توانند پژوهش کنند و منتظر هستند به محض مساعد شدن شرایط، پخش در کانون راه اندازی شود و شروع به گرفتن فیلم کنیم.

130 سالن کانون آماده حضور بخش خصوصی

وی با اشاره به حمایت کانون پرورشی از فیلم کودک و نوجوان نام کرد: از فیلم کودک و نوجوان حمایت می کنیم زیرا این یکی از وظایف ماست که بتوانیم در سال های متمادی ازاین گونه فیلم ها حمایت کنیم. به همین علت سیستم نمایش هم تغییراتی داشته و سیستم DCP آمده و فقط 5 سالن ما DCP نیست. همچنین وارد مذاکره با سینماشهر و حوزه هنری شده ایم تا اگر می توانند در تجهیز سالن ها کمکمان کنند زیرا هزینه بالایی می خواهد.

ما چندین فیلم نامه تصویب شده داریم و آماده هستیم تا اگر دوستان مایل هستند، تشریف بیاورند و همکاری کنیم. برخی از دوستان همزمان مشغول کارهای دیگری بودند ولی فیلم نامه ای که تصویب شده و ما حقوقش را خریده ایم متعلق به کانون است و البته آمادگی هم داریم تا این فیلم ها را در کانون بسازند و یا واگذار کنیم تا به جای دیگری ببرند و بسازند

کریمی اظهار کرد: اگر بخش خصوصی آماده باشد ما حدود 130 سالن آماده داریم که می توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند و یک جریان بزرگی در حوزه نمایش حرفه ای فیلم هایی که ساخته می شود، به وجود بیاید.

از معضلات سینمای کودک عرضه صحیح فیلم است

معاون تولیدکانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با اشاره به اینکه یکی از معضلات سینمای کودک، موضوع اکران و عرضه فیلم هاست، اظهار کرد: اینکه بتوانیم به عرضه صحیح فیلم های کودک کمک کنیم مهم است اما این تنها کار کانون نیست و حتماً حوزه هنری و بنیاد فارابی و وزارت ارشاد باید کنار ما قرار بگیرند. از سوی دیگر آموزش وپرورش، شوراهای متعددی دارد که می توانند برای نمایش آثار حمایت کنند و به محض بازگشایی مدارس طبق روال گذشته پروانه نمایش می گیرند و بچه ها با خیال راحت می توانند فیلم ها را تماشا کنند.

در شرایط کرونا بیش از 100 فیلم کانون رایگان در دسترس قرار گرفت

کریمی درباره اقدامات کانون در حوزه فیلم در شرایط کرونا گفت: ما در شروع کرونا شروع به بارگذاری فیلم ها در سایت کانون کردیم و بیش از 100 نام از فیلم های مان را به صورت رایگان به نمایش گذاشتیم و هرروز می گذاریم. همچنین هر مناسبتی که پیدا کنیم فیلم های مان را در اختیار تلویزیون هم می گذاریم مانند فیلم سینمایی یدو که تلویزیون پخش کرد. باتوجه به اینکه می دانستیم به این زودی ها اکرانی وجود ندارد و شرایط کرونا تمام شدنی نیست فیلم یدو که اورجینال بود البته جوایز مهمی هم از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود در تلویزیون به نمایش گذاشتیم تا تمام بچه های این سرزمین با توجه به محدودیت کرونایی که به وجود آمده بتوانند از یک فیلم روز بهره ببرند.

شرایط واگذاری فیلم نامه در کانون پرورشی

کریمی درباره سرنوشت فیلم نامه کمال تبریزی که مدتی قبل به پیشنهاد کانون از وی دعوت به همکاری داده شد، نام کرد: ما چندین فیلم نامه تصویب شده داریم و آماده هستیم تا اگر دوستان مایل هستند، تشریف بیاورند و همکاری کنیم. برخی از دوستان همزمان مشغول کارهای دیگری بودند ولی فیلم نامه ای که تصویب شده و ما حقوقش را خریده ایم متعلق به کانون است و البته آمادگی هم داریم تا این فیلم ها را در کانون بسازند و یا واگذار کنیم تا به جای دیگری ببرند و بسازند.

وی افزود: اکنون بیش از ده کتاب کانون پرورشی در مسابقات خاص برنده جایزه شدند و در حوزه اقتباس تبدیل شده و کانون با رعایت تمام استانداردهایی که تعریف می کند این اثر تبدیل به یک اثر هنری می شود و آن استانداردها رعایت شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تحول در نمایش حرفه ای فیلم در انتظار پیوند کانون پرورشی و بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در نمایش حرفه ای فیلم در انتظار پیوند کانون پرورشی و بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید