گرافیک مهم ترین رسانه تأثیرگذار در زندگی امروز بشر است

به گزارش وبگاه مجوز بازی، رئیس انجمن طراحان گرافیک ایران، گرافیک را موجب پیشرفت کیفی زندگی بشر دانست و آن را یکی از مهم ترین شاخه های هنر تجسمی بیان کرد.

گرافیک مهم ترین رسانه تأثیرگذار در زندگی امروز بشر است

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه وبگاه مجوز بازی پویا، نشست خبری پنجمین دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران سرو نقره ای با حضور مصطفی اسداللهی رئیس انجمن طراحان گرافیک ایران در خانه هنرمندان برگزار گردید.

در این نشست مصطفی اسداللهی رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: دوسالانه سرو نقره ای عظیم ترین رویداد طراحی گرافیک در ایران است؛ طراحی گرافیک مهم ترین رسانه تأثیرگذار در زندگی امروز بشر است؛ این را به ضرس قاطع می گویم که توجه به طراحی گرافیک می تواند موجب پیشرفت کیفی زندگی امروز بشر باشد چراکه مستنداتی داریم و تمام کسانی که از اصول گرافیک پیروی می نمایند این مسئله را به اثبات می رسانند. گرافیک یکی از مهم ترین شاخه های هنر تجسمی است.

اسداللهی با بیان این که در زمان شروع کار سرو نقره ای نمایشگاه های ملی طراحی گرافیک توسط وزارت ارشاد حمایت می شد گفت: انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران دوسالانه را در سطح بین المللی و با استاندارهای عالی با حمایت وزارت ارشاد برگزار کرد اما پس از آن وزارت خانه برگزاری دوسالانه را دچار وقفه کرد و انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تصمیم به برگزاری دوسالانه به صورت مستقل گرفت و اولین دوسالانه مستقل با عنوان سرو نقره ای در سال 89 به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برگزار و پس از آن نیز به صورت مرتب ادامه داده شد.

وی تأکید کرد: دوسالانه سرو نقره ای رویدادی عظیم و یکی از پربیننده ترین نمایشگاه های گرافیک است؛ آموزش طراحی گرافیک را از وظایف انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران می دانیم؛ اگر به مسائل گرافیک توجه کنیم می توانیم شاهد تحولات درست و سالم باشیم.

در ادامه ایمان صفایی دبیر پنجمین دوسالانه سرو نقره ای گفت: سال جاری برای اولین بار هیئت انتخاب آثار را حذف کردیم و انتخاب آثار را به انجمن صنفی طراحان گرافیک واگذار کردیم؛ این دوره مختص اعضای انجمن است یعنی تنها کسانی در این دوره شرکت کردند که از اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران هستند و طراحانِ غیرعضو این امکان را ندارند.

صفایی با بیان این که در این دوره 226 طراح با 552 اثر شرکت نموده اند؛ یادآور شد: تعداد 12 تندیس سرو نقره ای را در 12 بخش اهدا خواهیم کردو داوری آثار در زمان برگزاری نمایشگاه انجام می گردد؛ البته فراخوان در 13 بخش اعلام شد که با توجه به عدم دریافت اثر در بخش گرافیک محیطی، این بخش را حذف کردیم؛ متاسفانه در حالی که گرافیک محیطی بسیار مهم است اما ظاهراً به دلیل عدم وجود سفارش دهنده، هنرمندان در این بخش کار نمی نمایند.

وی اعلام کرد: در این دوره از سرو نقره ای در بخش طراحی نشانه 108 نفر با 183 اثر، در بخش طراحی هویت بصری 38 نفر با 39 اثر، در بخش طراحی جلد 34 نفر با 61 اثر، در بخش صفحه آرایی 27 نفر با 45 اثر، در بخش پروژه نشر 29 نفر با 29 اثر، در بخش طراحی پوستر 71 نفر با 150 اثر، در بخش طراحی گرافیک تبلیغات 21 نفر با 39 اثر، در بخش کمپین تبلیغات 6 نفر با 7 اثر، در بخش بسته بندی 28 نفر با 41 اثر، در بخش دیجیتال شامل طراحی وب سایت و اپلیکیشن 5 نفر با 8 اثر، در بخش طراحی حروف 8 نفر با 10 اثر شرکت کردند.

دبیر پنجمین دوسالانه سرو نقره ای درباره برنامه های این رویداد توضیح داد: از کتاب سرو نقره ای 96 همزمان با اختتامیه رونمایی می گردد؛ نشست های تخصصی را با موضوعاتی همچون تایپ دیزاین، تایپ های دست نویس و تایپ دیزاین در برندینگ برگزار خواهیم کرد؛ بخش جنبی مهمی نیز با عنوان طراحی پلاکارد برگزار می کنیم که نگاهی به طراحی عنوان در سردر سینما خواهد بود که برای این پروژه با پیشتیبانی موزه سینما مجموعه مفصلی از این طراحی ها فراهم شده و در روز 8 دی ماه در گالری سلام افتتاح خواهد شد.

همچنین در این نشست مسعود سپهر نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: در این جهت با دشواری های بسیاری روبرو بوده ایم به حدی که می توان بیست سالگی انجمن را معادل 100 سالگی بعضی سازمان های دیگر بدانیم.

سپهر ضمن اشاره به زحمات مرحوم مرتضی ممیز در تشکیل انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: ما با حدود 70 نفر این انجمن را تشکیل دادیم که اگر ایشان نبودند پیروز به انجام این کار نمی شدیم؛ مرحوم ممیز نه تنها یک هنرمند حرفه ای بودند بلکه سنگ بنای بسیاری از انجمن های دیگر را نیز گذاشتند.

مجید بلوچ عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز گفت: حدود 20 سال پیش که انجمن تأسیس شد در داخل آن کمیته هایی برای انجام وظایف مختلف تشکیل شد از جمله کمیته موزه که برای آرشیو آثار شکل گرفت که حدود 12 هزار اثر در تمامی بخش ها در این کمیته آرشیو شد و در نهایت با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران که ملک ارباب هرمز را در اختیار ما گذاشت موزه گرافیک ایران را تأسیس کردیم که اکنون پذیرای اقشار مختلف مردم است و استقبال خوبی از آن به عمل می آید.

در سرانجام این نشست از پوستر پنجمین دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران سرو نقره ای رونمایی شد.

شایان ذکر است که این رویداد از 1 تا 12 دی ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد و اختتامیه آن در موزه هنرهای معاصر برپا خواهد شد.

منبع: تسنیم

به "گرافیک مهم ترین رسانه تأثیرگذار در زندگی امروز بشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافیک مهم ترین رسانه تأثیرگذار در زندگی امروز بشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید