تورم در آمریکا رکورد زد، خوش بینی آمریکایی ها به بهبود اقتصاد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، قیمت ها در آمریکا همچنان بالا هستند و به این زودی خبری از کاهش تورم نیست. اداره تحلیل مالی این کشور روز پنج شنبه بیان کرد یکی از معیارهای اصلی تورم آمریکا در 12 ماه گذشته 5/7 درصد افزایش داشته است. این سرعت افزایش در شاخص قیمت هزینه مصرفی از جولای 1982 بی سابقه بوده است.

تورم در آمریکا رکورد زد، خوش بینی آمریکایی ها به بهبود اقتصاد

کمبود انرژی و قیمت مواد غذایی که هر دو در این دوره 12 ماهه افزایش داشته اند، باعث شد شاخص هزینه 4/7 درصد افزایش پیدا کند. این افزایش از سپتامبر 1983 بی سابقه بوده است.

این مسئله برای کسانی که امید داشتند این افزایش قیمت های گزاف تا آخر سال جاری انتها یابند، ناامیدکننده بود. اما این اندازه می تواند اوج این افزایش ها باشد.

به گفته بعضی اقتصاددانان قیمت های انرژی در ماه نوامبر و دسامبر با توجه به قیمت پایین آن ها در باقی ماه های سال از این اندازه بالاتر نخواهند رفت. این قیمت ها در مال نوامبر با سرعت کمتری افزایش پیدا کردند. اما بعضی دیگر معتقدند این قیمت ها در ماه فوریه به بالاترین حد خود خواهند رسید.

افزایش عایدی مردم

به نقل از سی ان ان، ماه گذشته عایدی کلی 0/4 درصد افزایش یافت و به 90/4 میلیارد دلار رسید. عایدی خالص نیز با همین اندازه افزایش 70/4 میلیارد دلار شد. اما با توجه به هزینه های مصرف کنندگان برای خرید سال نو هر دو معیار عایدی 0/6 درصد افزایش داشتند و به 104/7 میلیارد دلار رسیدند. نرخ پس اندازهای شخصی نیز 6/9 درصد کاهش یافت. عایدی مردم افزایش پیدا نموده است اما هنوز به پای افزایش قیمت ها نمی رسد.

طبق نظرسنجی که از احساسات مشتریان انجام شد، با اینکه تورم ناشی از شیوع کرونا استانداردهای زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، آمریکایی ها به جهت بهبود اقتصاد در سال آینده خوش بین هستند. شاخص احساس مصرف کننده در ماه دسامبر 70/6 بود که از انتظارات اقتصاددان ها و ماه نوامبر کمی بیشتر بود.

منبع: تجارت نیوز

به "تورم در آمریکا رکورد زد، خوش بینی آمریکایی ها به بهبود اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم در آمریکا رکورد زد، خوش بینی آمریکایی ها به بهبود اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید