حمله به پلیس در سومین شب ناآرامی ها در ایرلند شمالی

به گزارش وبگاه مجوز بازی، در ادامه نا آرامی های اخیر در انگلیس، پلیس ایرلند شمالی هم گفت که برای سومین شب متوالی از سوی گروهی معترض به توافق برگزیت که این منطقه را در شرایط ویژه قرارداده مورد حمله قرار گرفته است.

حمله به پلیس در سومین شب ناآرامی ها در ایرلند شمالی

پلیس با صدور بیانیه ای اظهار داشت که گروههای وفادار به دولت انگلیس دیشب (یکشنبه) در حومه شهر بلفاست به سمت ماموران آجر و بطری پرتاب نموده و سطل آشغال آتش زدند. شنبه شب هم معترضان 30 بمب دستی به سمت ماموران پلیس پرتاب نموده و باعث ایجاد نا آرامی شدند. آن ها همچنین سه دستگاه خودرو را سرقت نموده و به آتش کشیدند.

پلیس اظهار داشت که 27 مامور در نا آرامی های بلفاست و لندن طی روزهای گذشته مجروح شده اند.

اعتراض ها در این منطقه پس از آن شدت گرفت که پلیس تصمیم گرفت تا از 24 سیاستمدار حزب جمهوری خواه ایرلند شمالی به دلیل نقض محدودیت های کرونایی در یک گردهمایی حزبی شکایت نکند. اکنون احزاب سیاسی اتحادگرا و هوادار دولت انگلیس خواهان استعفای رئیس پلیس منطقه شده اند.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که در سایر نقاط انگلیس هم معترضان به لایحه افزایش اختیارات و قدرت سرکوبگرانه پلیس در چندین شهر مختلف دست به تظاهرات زده و اعتراض ها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

معترضان خواهان کنارگذاشتن لایحه ای هستند که در آن برگزاری تظاهرات اعتراضی و ایجاد سر و صدا جرم شناخته شده و برای آن تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.

مجلس عوام انگلیس سه هفته پیش هنگامی به لایحه پیشنهادی دولت لندن برای افزایش قدرت پلیس رای موافق داد که پلیس لندن با معترضان در مراسم عزاداری زن جوانی که توسط مامور پلیس کشته شد، رفتار وحشیانه ای را نشان داد.

معترضان شنبه گذشته در 25 شهر انگلیس، از جمله در لندن، بریستول، لیدز و منچستر تظاهرات نموده و در شعارها و سخنرانی های خود تاکید کردند که لایحه افزایش قدرت پلیس را در تضاد با حق اعتراض و قدمی به سوی استبداد می دانند.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "حمله به پلیس در سومین شب ناآرامی ها در ایرلند شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به پلیس در سومین شب ناآرامی ها در ایرلند شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید