سالزگیتر؛ مرکز فولکس واگن

به گزارش وبگاه مجوز بازی، احتمالاً هر وقت صحبت از بوگاتی و موتورهای بزرگ الجثه 16 سیلندرش می گردد، فکرتان به سمت آتلیه شیک و لوکس این کمپانی در مولشایم فرانسه می رود. اما باید عرض کنم که اولین جایی که قلب موتورهای 2 بلوکی ویرون و حالا شیرون با ترکیبی از دستان مهندسان خبره و ربات های آلمانی متولد می گردد، کارخانه بسیار بزرگ گروه فولکس واگن در سالزگیتر (Salzgitter) در غرب وولفسبورگ است.

سالزگیتر؛ مرکز فولکس واگن

سالزگیتر مکانی است که از یک پمپ ساده فولکس پولو تا موتور پیچیدهٔ شیرون در آنجا جمع و فراوری می شوند. در این کارخانه که بیش از 2 میلیون و 800 هزار متر مربع و دربرگیرنده 86 خط فراوری است، و از عمر آن بیش از چهل سال می گذرد، روزانه بیش از 800 تامین نمایندهٔ قطعه، نمونه های فراوری شده خود را به آنجا ارسال می نمایند تا خودروهایی از مجموعهٔ خانواده بزرگ فولکس واگن فراوری شوند. این خودروهای فراوریی به صورت روزانه به وسیله 250 تریلر حمل ویژهٔ خودرو و 40 ریل خودرویی به بیرون انتقال داده می شوند تا در سراسر جهان به فروش برسند.

یک بوگاتی در آتلیه مولشایم

آتلیه مولشایم

قبلی 1 از 2 بعدی

در سالزگیتر تنوع پیشرانه های فراوریی به 7000 مدل می رسد که دربرگیرندهٔ موتورهای دیزلی، بنزینی، 3 و 4 و 6 و البته پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی است.

وسعت این کارخانه، یا بهتر است بگوییم سرزمین فولکس واگن که 6500 نفر در آن مشغول به کار هستند و هرساله 400 کارآموز نیز به جمع آن ها اضافه می گردد، در حدی است که در واقع آن را 1.5 برابر بزرگتر از کشور متمولین و لوکس نشینان موناکو نشان می دهد! جایی که با قرار دادن مونت کارلو در قلب خود یکی از بازارهای مورد توجه بوگاتی است.

گروه فولکس واگن که یکی از بزرگترین کارآفرینان جهانست، بر طبق آماری که در سال 2019 منتشر شد، دارای 80 هزار کارمند در 61 کارخانه خود در 46 موقعیت جغرافیایی متفاوت در جهان است. سالانه طبق برنامه ریزی این رئال مادرید خودرویی (به علت تعدد تملک برندهای لوکس و گران چون بنتلی، پورشه، لمبورگینی، بوگاتی، دوکاتی و …) بین 5 تا 6 هزار فرصت شغلی از سوی گروه فولکس واگن تنها در سالزگیتر ایجاد می گردد.

توماس اشمال عضور هیئت مدیره و مدیرعامل بخش قطعات گروه فولکس واگن درمورد این مجموعه می گوید:

سال 1976 بود که اولین پیشرانهٔ دیزلی دراین کارخانه فراوری شد. سپس در نقطع عطف بزرگی در سال 2005 بود که اولین موتور ویرون در آنجا به فراوری رسید و 2 سال پیش (یعنی سال 2020) ما فراوری باطری قابل بازیافت خودرو را در اینجا شروع نمودیم. از دههٔ 1970 تا به امروز بیش از 60 میلیون پیشرانه در این کارخانه فراوری شده است.

جالب است بدانید فضایی در سال 2005 برای فراوری موتور ویرون در نظر گرفته شده بود 19 در 6 متر بود که در طول هفته دو مهندس حرفه ای به صورت تمام وقت روی پیشرانه های بوگاتی کار می نمایند و پس از اتمام سرهم کردن قطعات موتور، این پیشرانه به بخش دیگری برای تست هشت ساعته داینو رفته که سبب می گردد این موتور گرسنه در همان پروسهٔ زمانی بیش از 1600 لیتر بنزین مصرف کند!

تایملاین کارخانه سالزگیتر از ابتدا تا سال 2019

روی این موتورهای 16 سیلندر بوگاتی دو توربوشارژ گردن کلفت نصب می گردد و سپس، مرکز مدیریت موتور یا همان ECU آپدیت و سبب فراوری قدرت موتوری حدود 1500 اسب بخار می گردد. از آنجایی که قوانین کنترل کیفیت یا همان QC فولکس واگن بسیار با دقت و وسواس دنبال می گردد، این داستان برای موتورهای بوگاتی با شدت بیشتری پیگیری شده و همان آزمایش 300 هزار کیلومتری که روی مابقی پیشرانه های فولکس واگن انجام می گردد بر روی پیشرانه 16 سیلندر شیرون نیز صورت می گیرد.

همهٔ این داستان ها در راس خود یک چیز را نشان می دهد: مدیریت آلمان ها در صنعت، به ویژه خودروسازی، بی نظیر و مثال زدنی است و برترین سرمشق برای خودروسازان ما!

آگهی های خرید و فروش خودرو فولکس

منبع: بلاگ دیوار

به "سالزگیتر؛ مرکز فولکس واگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالزگیتر؛ مرکز فولکس واگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید