عمر مفید ساختمان ها در ایران چند سال است؟

به گزارش وبگاه مجوز بازی، خبرنگاران : مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان این که ضعف نظارت عمر مفید ساختمان ها در ایران را کاهش داد، گفت:باید به گونه ای ساختمان بسازیم که نیازی به بازسازی مجدد نباشد.

عمر مفید ساختمان ها در ایران چند سال است؟

به گزارش وبگاه مجوز بازی به نقل از تسنیم ،مجید کیانپور با بیان این که ظرفیت خوبی برای ساخت ساختمان و واحدهای مسکونی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در زمان رونق به طور میانه 750 هزار ساختمان به وسیله بخش خصوصی در کشور ساخته می شد و در زمان کم رونق بودن حدود 400 هزار پروانه ساختمان در کشور صادر شده است.

وی با بیان این که ساخت و ساز علاوه بر رونق اقتصادی می تواند موتور پیشران اقتصاد باشد، ادامه داد: بازار مسکن دارای حجم بالایی از منابع اقتصادی است و باید برای جلوگیری از هدر رفت این منابع اقتصادی ،برنامه ریزی کرد و با این گردش اقتصادی در بخش ساختمان بتوان عمر مفید و کیفیت احداث ساختمان های کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به پیشرفت های اجرا شده در کشور و فناوری های نوین ساختمان سازی و به کارگیری استانداردهای روز جهان ،هم اکنون عمر مفید ساختمان در کشور از حدود 32 سال به 26 سال کاهش یافته است توضیح داد: متاسفانه در کنترل کیفی، استاندارد سازی مصالح، روش های اجرای سازه و ساختمان یا نحوه طراحی ساختمان و نظارت ، شاهد اشکالاتی در کشور هستیم که با توجه مسائل در این صنعت، عمر مفید واحدهای ساختمانی در کشور کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه برای برطرف این مشکل در کشور احتیاج به توانمند سازی و کوشش مضاعف جامعه مهندسی در کشور است اضافه کرد: ظرفیت افزایش دانش مهندسی در کشور وجود دارد و باید به این ظرفیت سمت و سوی مناسب داد.

کیانپور با اشاره به اینکه بیش از 600 هزار مهندس با پتانسیل در کشور وجود دارد تاکید نمود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توانمندی و تخصصی که در اختیار دارد آمادگی در اختیار قراردادن دانش و برگزاری دوره های تخصصی برای باز آموزی مهندسین و افرادی که تازه وارد صنعت ساختمان سازی می گردد را دارد تا به وسیله این دوره های آموزشی بتوانیم در جهت کنترل کیفی ساختمان قدم های خوبی را برداریم تا از هزینه هایی که در بخش ساختمان سازی می گردد به خوبی بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه منابع اقتصادی شخصی که در این ساختمان ها هزینه می گردد در اصل منابع اقتصادی و ثروت کشور است گفت: باید به گونه ای ساختمان بسازیم که احتیاج به بازسازی مجدد نداشته باشد و یکبار برای همواره ساختمانی خوب و مطابق با استانداردهای جهانی بسازیم که دانش فنی به کار گرفته شده موجب افزایش طول عمر واحد ساختمانی و کیفیت ساخت و ساز گردد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با تفاهم نامه ای که میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی به امضاء رسیده است و این آزمایشگاه آمادگی دارد با ارتقاء کیفی ساختمان ها ، اجرای Q.C و Q.A را در فرآیند ساختمان سازی هم به اجرا در آوریم و اجرای آن به وسیله شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می تواند طول عمرمفید ساختمان های کشور به دو برابر افزایش داده و به 50 سال نزدیک نماید و ضمن کاهش هزینه ساختمان سازی، بتوانیم این منابع اقتصادی اندوخته شده را در زمینه توسعه آبادانی کشور به کار بگیریم.

کیانپور با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت با بیش از 65 سال قرمت و سابقه در بخش های کنترل کیفی، در توسعه عمرانی کشور بالاخص پروژه های بین المللی، ملی و استانی فعال بوده و نقش بسزایی در کنترل کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه های عمرانی در کشور داشته است.

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیش از 5 هزار نیروی متخصص به صورت مستقیم و 10 هزار نیروی متخصص غیر مستقیم به اسم یک شبکه آزمایشگاهی عظیم و معتبر در کشور مطرح است.

منبع: اقتصادنیوز

به "عمر مفید ساختمان ها در ایران چند سال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر مفید ساختمان ها در ایران چند سال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید