لزوم توسعه مراکز تزریق واکسن در صورت ازدحام و شلوغی

به گزارش وبگاه مجوز بازی، معاون دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در صورت ازدحام و شلوغی باید مراکز تزریق واکسن کرونا را توسعه دهیم.

لزوم توسعه مراکز تزریق واکسن در صورت ازدحام و شلوغی

شهنام عرشی معاون دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با وبگاه مجوز بازی، با اشاره به شناسایی واریانت امیکرون در کشور گفت: با مشاهده یک مورد ابتلا به واریانت امیکرون در کشور که مربوط به مسافری از کشورهای همجوار بوده است تمام مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور در آمادگی کامل به سر می برند.

او ادامه داد: با ورود جهش نو کرونا به کشور یکسری محدودیت ها به سازمان های مربوطه پیشنهاد شده است و محدودیت های در زمینه مسافرت و سفرهای هوایی از کشورهایی مانند نروژ و انگلیس که شرایط شیوع واریانت اومیکرون خوب نیست با هدف پیشگیری از بروز پیک بعدی بیماری کرونا اعمال می گردد.

معاون دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان نمود: در حال حاضر افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن شان گذشته هرچه زودتر نسبت به تلقیح نوبت یاد آور یا همان سوم اقدام نمایند که این موضوع فقط برای کسانی بود که واکسن های با پلت فورم ویروس کشته نشده انجام می گرفت.

عرشی اضافه نمود: برای حفظ ایمنی و اثربخشی واکسن ها در برابر واریانت امیکرون باید دز سوم نیز تزریق گردد. یکسری محدودیت ها به وزارت علوم و آموزش و پرورش پیشنهاد داده شده است که به وسیله دستگاه های ذی ربط آنالیز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تا به این لحظه پیکی ششم ناشی از واریانت امیکرون در کشور گزارش نشده است، گفت: مراقبت های مرزی تشدید پیدا نموده است و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است تا در صورت ازدحام و شلوغی در مراکز تزریق واکسن اینگونه مراکز توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لزوم توسعه مراکز تزریق واکسن در صورت ازدحام و شلوغی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه مراکز تزریق واکسن در صورت ازدحام و شلوغی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید