بر اساس یک مطالعه تازه، طوطی هایی که یاد گرفته اند با هم تماس ویدیویی برقرار نمایند، بیشتر احساس شادی می نمایند!

به گزارش وبگاه مجوز بازی، ما گاهی نقش تماس های دیجیتال را دست کم می گیریم. تحقیقی که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد که تماس ودیویی حتی حال موجوداتی غیر از انسان را هم خوب می نماید:

بر اساس یک مطالعه تازه، طوطی هایی که یاد گرفته اند با هم تماس ویدیویی برقرار نمایند، بیشتر احساس شادی می نمایند!

محققان دریافته اند که بعضی از پرندگان مانند ما عاشق برقراری تماس ویدیویی هستند. این نباید تعجب آور باشد، زیرا در طبیعت، پرندگان به صورت دسته ای زندگی می نمایند.

دانشمندان دانشگاه نورث ایسترن می خواستند ببینند که آیا چت تصویری با پرندگان دیگر می تواند کیفیت زندگی آن ها را بهبود بخشد. نتایج شگفت انگیز بود!

گروهی متشکل از 18 طوطی از کاکادو گرفته تا طوطی های خاکستری آفریقایی به وسیله صاحبانشان آموزش داده شدند تا تماس ویدیویی بگیرند. سپس طیف وسیعی از تصاویر از پرندگان مختلف در مطالعه به آن ها نشان داده شد و به آن ها اجازه داده شد تا در طول یک بازه زمانی سه ساعته تا دو تماس پنج دقیقه ای برقرار نمایند.

در فرایند آموزش، ابتدا برای تشویق پرندگان از مشوق های غذایی استفاده شد، اما مدتی که گذشت دیگر نیازی به این موشق هم نبود.

محققان دریافتند که به طور باورنکردنی پیوند های محکمی بین بسیاری از پرندگان شکل گرفته و طوطی ها برای خودشان دوستان خاص پیدا نموده اند. محققان نه تنها صدا های تماس را می شنیدند، بلکه بسیاری از صاحبان پرندگان متوجه شدند که پرندگان آنها مهارت های تازه ای از دوستان آنلاین خود آموخته اند. این مهارت ها شامل جستجوی غذا، پرواز، و حتی بیرون آوردن صدا های تازه بود.

پرندگان در طول تماس ها به وسیله انسان ها به دقت زیر نظر گرفته شدند و به آن ها دستور داده شد در صورت هر گونه نشانه ای از ناراحتی، فیلم را خاتمه دهند. اگرچه سه پرنده از گروه اولیه مطالعه را ترک کردند، 15 پرنده به جای مانده در مجموع تجربه مثبتی داشتند.

جنیفر کانها، رفتارشناس طوطی و محقق شمال شرقی می گوید که کاکادو گوفین او بعد از یک سال از گذشت تحقیق همچننان با یک خاکستری آفریقایی چت ویدیویی می نماید.

ربکا کلینبرگر، استادیار در Northeastern، این مطالعه را راهی عالی برای بهبود کیفیت زندگی این حیوانات تلقی می نماید. او گفت که طوطی ها فقط در یک یا دو نسل گذشته به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند و مانند گربه ها یا سگ ها اهلی سابقه طولانی اهلی شدن نداشته اند. با حفظ ارتباط آن ها با هم نوعان خود، زندگی شان شادتر می گردد.

او می گوید: ما نمی گوییم که می توانید آن ها را به همان مقدار که در طبیعت می بودند، شاد کنید. ما کوشش می کنیم به آنها در اسارت خدمت کنیم.

محققان خاطرنشان می نمایند که دلایل زیادی - از جمله بیماری - باعث پرهیز نگهداری پرنده ها در مجاورت هم به وسیله انسان ها می گردد. پس برای این حیوانات، ویدئو ها می توانند نقش خوبی داشته باشند. نمونه آن دو ماکائوی مسن در این مطالعه بود. این دو با هم جفت شدند و پیوند آن ها ناگهانی رخ داد. در حالی که آن ها بیشتر عمر را یک ماکائو دیگر ندیده بودند، عاشق رقصیدن و آواز خواندن با هم بودند. آن ها حتی وقتی یکی از کادر تصویر خارج می شد، صدا می زدند: سلام! بیا اینجا! سلام!

ایلینا هیرسکی-داگلاس، استادیار دانشگاه گلاسکو که در این مطالعه همکاری نموده، می گوید: این واقعاً نشان می دهد که این پرندگان چقدر از نظر شناختی پیچیده هستند و چقدر توانایی ابراز خود را دارند.

منبع

من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید

قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید

بیستون بر سر راه است مباد از شیرین

خبری گفته و غمگین دل فرهاد کنید

ملک الشعرا بهار

منبع: یک پزشک

به "بر اساس یک مطالعه تازه، طوطی هایی که یاد گرفته اند با هم تماس ویدیویی برقرار نمایند، بیشتر احساس شادی می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر اساس یک مطالعه تازه، طوطی هایی که یاد گرفته اند با هم تماس ویدیویی برقرار نمایند، بیشتر احساس شادی می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید