(ویدئو و تصاویر) نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا!

به گزارش وبگاه مجوز بازی، درست در اوایل امسال میلادی بود که بولگاری ساعت Octo Finissimo Ultra را معرفی کرد. این ساعت مکانیکی رکورد دنیای نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا را در زمان ارائه شکست.

(ویدئو و تصاویر) نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا!

به گزارش وبگاه مجوز بازی، آخرین زمان شکسته شدن این رکورد به سال 2018 برمی گردد. در آن موقع ساعت مفهومی آلتیپلانو اولتیمیت با ضخامت باورنکردنی 2 میلی متر، به عنوان باریک ترین ساعت مکانیکی دنیا معرفی گردید. پس از آن در اوایل سال 2022 بولگاری از ساعت Octo Finissimo Ultra با ضخامت 1.88 رونمایی کرد و اکنون ریچارد میل و فراری با عرضه ساعت مکانیکی فوق نازک RMUP-01 با ضخامت 1.75 میلی متر رکورد نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا را شکسته اند.

برای ایجاد حداکثر مقاومت این ساعت فوق نازک در برابر خم شدن که می تواند به راحتی به عملکرد آن آسیب برساند، بدنه آن از تیتانیوم درجه 5 ساخته شده است که استحکام آن به میزان فولاد و تقریبا دو برابر آلومینیوم می باشد. تمام قطعات متحرک داخل ساعت که در میزان گیری زمان به ساعت یاری می نمایند، تنها 1.18 میلی متر ضخامت دارند.

با توجه به اینکه بخش اعظمی از فضای داخلی RMUP-01 به وسیله قطعات مکانیکی اشغال شده اند، ساعت رکورددار نو رویکردی حداقلی برای نمایش زمان ارائه خواهد داد. این ساعت مکانیکی به جای استفاده از تاج برای تنظیم زمان، از یک جفت صفحه مسطح استفاده می نماید و علیرغم تمرکز بر کوچک سازی، RMUP-01 همچنان ضد آب است و تا عمق 10 متری دوام می آورد. ساعت مکانیکی RMUP-01 در 150 قطعه به تعداد محدود و با قیمت 1,888,000 دلار عرضه می گردد.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

به "(ویدئو و تصاویر) نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو و تصاویر) نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید