کرونا باردیگر پاکستان را مجبور به دریافت وام خارجی کرد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، دولت پاکستان که از زمان تشدید بحران کرونا در این کشور بازپرداخت بدهی های خارجی را مانعی عظیم در جهت مقابله با این بیماری اعلام نموده است، بار دیگر مجبور به دریافت وام از نهادهای اقتصادی دنیا و این بار به میزان 1.5 میلیارد دلار شد.

کرونا باردیگر پاکستان را مجبور به دریافت وام خارجی کرد

امضای قرارداد دریافت وام جدید توسط پاکستان درحالی صورت می گیرد که میزان بدهی خارجی این کشور تا سرانجام ماه مارس سال جاری به 86.4 میلیارد رسید. با این حال دولت عمران خان برای بازپرداخت وام های سابق همزمان با کاهش ذخایر ارزی پاکستان در تکاپوی دریافت وام 15 میلیارد دلاری برای سال مالی آینده این کشور است.

براساس گزارش روز شنبه منابع رسمی پاکستان، مراسم امضای توافقنامه ها برای دریافت وام از بانک دنیای، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه زیرساخت های آسیا در شهر اسلام آباد و با حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار گردید.

این توافقنامه ها شامل سه وام 500 میلیون دلاری با هدف تقویت برنامه پاسخگویی فعال به ویروس کرونا و پشتیبانی از اقدامات پاکستان، حمایت از تقویت نظام درمانی و کاهش تاثیرات اجتماعی مالی و تضمین سرمایه گذاری های انسانی، تقویت سیستم بهداشتی و شبکه های ایمنی ملی، ارائه آموزش های ضروری و حمایت از سهم زنان در بهره وری مالی، است.

بانک دنیای، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه زیرساخت های آسیا قرار است تا چند روز آینده وام یک و نیم میلیارد دلاری را به دولت پاکستان پرداخت کند.

دولت پاکستان که تداوم پرداخت بدهی های خارجی را موجب سخت شدن مبارزه با شیوع کرونا می داند، موضوع نرمش و تسهیل فوری درخصوص پرداخت این بدهی ها را با بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا از جمله چین، روسیه، انگلیس، آمریکا، کشورهای عربی و دولت های اروپایی مطرح نموده بود.

وزیر امور خارجه پاکستان 22 خردادماه سال جاری اعلام نمود که این کشور برای بازپرداخت بدهی های خارجی خود که حجم آن بیش از 12 میلیارد دلار برآورد شده است، توانست از صندوق بین المللی پول فرصت یکساله دریافت کند.

براساس این طرح، تعلیق بازپرداخت وام های خارجی پاکستان تا دسامبر 2020 برقرار می ماند و ازسرگیری این فرآیند تا قبل از ژوئن سال 2022 محقق نخواهد شد.

در عین حال ناظران مالی در پاکستان می گویند: دولت عمران خان درصدد دریافت 15 میلیارد دلار وام جدید است و این رقم در صورت نهایی شدن بالاترین وامی خواهد بود که توسط این کشور تنها در یک سال گرفته می گردد.

گفته می گردد هدف اساسی دولت پاکستان برای دریافت این میزان وام خارجی، کاهش بهره وام های خارجی که این کشور در ماهها و سال های اخیر دریافت نموده است و همچنین افزایش ذخایر ارزی پاکستان، خواهد بود.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا باردیگر پاکستان را مجبور به دریافت وام خارجی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا باردیگر پاکستان را مجبور به دریافت وام خارجی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید