بابلکنار بهشت پنهان مازندران است

به گزارش وبگاه مجوز بازی، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، بابلکنار بهشت پنهان مازندران است.

بابلکنار بهشت پنهان مازندران است

بخش بابلکنار در جنوب شرقی شهرستان بابل واقع شده است و از سمت شمال به بخش مرکزی و از سمت جنوب به بخش بند پی شرقی و بخش شیرگاه، منطقه سوادکوه از سمت شرق با قسمت مرکزی قائمشهر و از سمت غرب با منطقه های گتاب محدود می گردد.

یکی از جاذبه های گردشگری بابلکنار پارک جنگلی بزچفت می باشد که به پارک جنگلی بابلکنار معروفیت دارد.

این پارک که در 22 کیلومتری شرق بابل واقع شده است، یکی از زیباترین جاذبه های استان مازندران بشمار می رود. بعلاوه پارک جنگلی بزچفت به عنوان منطقه نمونه گردشگری از سوی میراث فرهنگی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شده است.

وسعت این پارک 760 هکتار بوده که در آن 150 گونه گیاه درختی و بوته ای وجود دارد و از میان آنها میتوان به شمشاد، راش، زبان گنجشک، بلوط، نارون و توسکا اشاره نمود. بعضی از گیاهانی که در این منطقه وجود دارند، زمان ایجاد آنها به میلیون ها سال باز میگردد و به همین علت به آنها گیاهان فسیل زنده یا موزه طبیعی گفته می گردد.

یکی از اصلی ترین قسمتهای این پارک، آبشار و چشمه های کوچ آن می باشد. بعلاوه اگر از شنیدن صدای پرندگان لذت می برید، به شما توصیه می کنیم که در قسمتهای مختلف این پارک قدم بزنید و از صدای دلنشین پرنده ها لذت ببرید. پارک جنگلی بابلکنار طبیعت وصف ناپذیری دارد. اگر عاشق طبیعت گردی و عکاسی از سوژه های طبیعی هستید، حتما از این پارک تماشا کنید.

به وسیله دو جهت فیروزکوه و هراز می توانید خود را به این پارک جنگلی برسانید:

جهت فیروزکوه: اگر قصد دارید از سمت جاده فیروز کوه به پارک جنگلی بروید، در ابتدا باید به قائمشهر و سپس بابل بروید و بعد از آن به سمت فلکه شهید و جاده گنج افروز، جهتتان را ادامه بدهید. با طی کردن مسافت 22 کیلومتر در جهت گنج افروز، در سمت چپ خود تابلوی پارک جنگلی بزچفت را مشاهده خواهید کرد.

جهت هراز: اگر از سمت جاده هراز قصد دارید به پارک جنگلی بروید، هنگامی که با طی کردن جهت به شهرستان بابل رسیدید، باید جهتتان را از سمت میدان ولایت و میدان دانشگاه، به ترتیب ادامه بهید و پس از رسیدن به میدان جهت جهت خود را به سمت جاده گنج افروز تغییر دهید. به مدت 30 دقیقه از بابل تا پارک جنگلی فاصله زمانی وجود دارد.

اقامتگاه و بومگردی های زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد که معماری و بافت آن سبک سنتی دارد و شما می توانید در هنگام سفر به این منطقه در کلبه های سنتی آن اقامت چند روزه ای را داشته باشید.

منبع: همگردی

به "بابلکنار بهشت پنهان مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابلکنار بهشت پنهان مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید