بهترین مراکز خرید مشهد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، رپرتاژآگهی - پس از بازدید از حرم امام رضا و جاذبه های شهر مشهد، سری به پاساژها و مراکز خرید متنوع آن بزنید و برای خود و عزیزانتان خرید کنید.

بهترین مراکز خرید مشهد

کلان شهر مشهد یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران است و سالانه بیش از میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی با تور مشهد یا به صورت شخصی به آن سفر می کنند. مشهد، میزبان مهم ترین و بزرگ ترین جاذبه گردشگری مذهبی ایران، یعنی حرم امام رضا (ع) است؛ البته جاذبه های مشهد تنها به حرم خلاصه نمی شوند و دیدنیهای بسیاری چون موزه ها، جاذبه های طبیعی، باغ ها و رستوران ها و مراکز خرید در آن وجود دارند.

بازارها و مراکز خرید متنوع و متعدد مشهد مانند بازار رضا، مرکز خرید آرمیتاژ و غیره از دلایل جذب مسافران به این شهر هستند؛ مراکزی که انواع کالاهای برند و داخلی و صنایع دستی و سوغات را در نقاط مختلف شهر در دسترس شما قرار می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مراکز خرید مشهد آشنا کنیم.

مرکز خرید پروما

مرکز خرید پروما یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد در بلوار فردوسی است که ساخت آن در سال 1379 با زیر بنایی در حدود 25 هزار متر مربع آغاز شد و در سال 1383 به بهره برداری رسید. نمای بیرونی این مجتمع تجاری تفریحی شبیه به یک مکعب شیشه ای است و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. مرکز خرید پروما در جهت حرم امام رضا قرار گرفته است و به علت دسترسی آسان، گزینه مناسبی برای خرید در مشهد به شمار می آید.

در مجتمع تجاری چهار طبقه پروما، سوپرمارکتی بزرگ و مجهز با زیربنای 6 هزار متر مربع متشکل از واحدهای نان، شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنی، میوه و حتی البسه و لوازم خانگی در طبقه همکف قرار گرفته است؛ این سوپرمارکت آن قدر بزرگ است که گاهی بازدیدنمایندگان وقت نمی کنند به طبقات دیگر پاساژ سر بزنند. مجتمع پروما 250 واحد تجاری دارد و می توان انواع کالاها مانند کیف و کفش، پوشاک آقایان، خانم ها و بچه ها، لباس های شب و مجلسی، لباس های راحتی، انواع عطر و ادکلن، انواع ساعت، بدلیجات، کادویی و حتی سوغاتی را از آن ها خریداری کرد.

شهربازی سرپوشیده بچه ها و نوجوانان، سالن بولینگ و بیلیارد در طبقه سوم، کافی شاپ و رستوران، پارکینگ مسقف به مساحت 600 متر مربع، اینترنت بی سیم رایگان، فروشگاه کتاب، نمازخانه و وضوخانه از دیگر امکانات مجتمع پروما هستند.

مجتمع الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق در انتهای خیام شمالی در شهر مشهد و در منطقه تجاری گردشگری سپاد قرار گرفته است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع و با زیربنای در حدود 110 هزار متر مربع در 6 طبقه ساخته شده است. مجتمع الماس شرق با حدود 1500 واحد تجاری، به عنوان یکی از بزرگ ترین مجتمع های تجاری کشور شناخته می شود. در این مجتمع می توانید انواع کالاها مانند لوازم خانگی، صوتی تصویری، تلفن همراه رایانه، لوازم لوکس و دکوری، اسباب بازی، صنایع دستی، خشکبار و زعفران، پوشاک برند، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرش ماشینی و دستباف و ظروف و کریستال را خریداری کنید.

وجه تمایز مجتمع الماس شرق مشهد، معماری مدرن و اسلامی آن است؛ بخش گنبد آبرنگی این مرکز خرید شکلی شبیه به الماس در خود دارد و به همین علت، نام این مکان را الماس گذاشته اند. رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آسانسور و پله برقی، دفتر خدمات تورهای گردشگری، خدمات حمل بار، آب نمای جامپینگ، عکاسخانه سنتی و آژانس های هواپیمایی از جمله امکانات این مرکز خرید هستند. در بازدید از مجتمع الماس شرق، شهربازی سرزمین عجایب آن را از دست ندهید. این شهربازی با ارائه بازی هایی نظیر دستگاه های شبیه ساز، کنسول های بازی رایانه ای، بولینگ، بیلیارد و دارت و همچنین سینما پنج بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت بچه ها و بوفه، اوقاتی خوش و به یادماندنی برای شما خواهد ساخت.

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد تا حرم تقریبا 20 دقیقه با خودرو فاصله دارد؛ به علاوه شما می توانید با استفاده از سرویس رایگان رفت وآمد از برخی از هتل های مشهد نظیر هتل درویشی، هتل حیات شرق و غیره به این مرکز خرید بیایید. جالب است بدانید سالانه بیش از چند میلیون نفر از مجتمع تجاری الماس شرق مشهد دیدن می کنند.

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری و گردشگری وصال در زمینی به مساحت 11 هزار و 270 متر مربع و با زیربنایی به مساحت حدود 48 هزار متر مربع، در 6 طبقه احداث شده است و 400 واحد تجاری دارد. این مجتمع تجاری به صورت تخصصی به مبلمان و ملزومات چوبی اختصاص دارد؛ به طوری که در طبقه اول تا چهارم این مرکز خرید، نمایشگاه دائمی مبلمان وجود دارد و شما می توانید انواع مبلمان از مبل های کلاسیک و مدرن گرفته تا میزهای ناهارخوری، بوفه و وسایل چوبی مورد نیاز خود را از این مکان خریداری کنید.

مجتمع تجاری وصال به مراکز خریدی چون مجتمع الماس شرق و بازار بین المللی سپاد نزدیک است و فاصله کمی از جاهای دیدنی مشهد مانند پارک ساحلی آفتاب، شهربازی مجهز و باغ پرندگان دارد. در سایر واحدهای مرکز خرید وصال، انواع لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سوغاتی، عطر و غیره به فروش می رسند. هایپر مارکت، آب نمای موزیکال، مجموعه علمی و تفریحی پرفسور بازیما و همچنین امکانات رفاهی نظیر پارکینگ طبقاتی، پارکینگ برای اتومبیل های سنگین، رستوران، نمازخانه و آسانسور پانوراما از دیگر خدمات رفاهی و تفریحی این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید آرمیتاژ

بخش تجاری مرکز خرید آرمیتاژ با مساحت تقریبی 20 هزار مترمربع از طبقه منفی یک تا سه، دارای 330 واحد فروشگاهی است. این مرکز خرید سه ورودی مجزا از خیابان های گلشن و حاشیه هفت تیر دارد. پل روگذر عابر پیاده ای نیز از خیابان هفت تیر به طبقه دوم تجاری مرکز خرید آرمیتاژ به عنوان چهارمین جهت دسترسی کشیده شده است. مرکز خرید آرمیتاژ، یک پاساژ لوکس 34 طبقه با 150 متر ارتفاع و با معماری مدرن است که مرتفع ترین برج مشهد به شمار می آید.

شما می توانید هایپرمارکت، لوازم الکترونیک، وسایل آشپزخانه، کافی شاپ، کالای خواب و بانک ملت را در طبقه منفی یک، پوشاک، عطر، ساعت، عینک و جواهرات را در طبقه همکف، پوشاک، محصولات چرمی، لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات و کانتر اطلاع رسانی فروش را در طبقه اول، بخش تخصصی مبلمان، دکوراسیون داخلی و تزیینات منزل را در طبقه دوم و بخش کودک و نوجوان، شهر مشاغل کارالند، پوشاک، اسباب بازی، آرایشگاه، طلا و جواهر، مجسمه، کالای خواب و کافه کودک را در طبقه سوم پیدا کنید. دو راه پله، چهار آسانسور و 14 دستگاه پله برقی نیز برای تردد راحت بین طبقات برای بازدیدنمایندگان در این پاساژ در نظر گرفته شده است.

فودکورت، کافی شاپ و رستوران های متنوع و باکیفیت، گالری هنری، پردیس سینمایی، شهربازی، سالن بولینگ، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی و خدماتی همچون ماساژ و لاندری از دیگر امکانات مرکز خرید آرمیتاژ هستند.

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید 13 طبقه آرمان یکی از مدرن ترین مجتمع های تجاری تفریحی مشهد در خیابان نواب صفوی است که فاصله اندکی از حرم امام رضا دارد. در 334 واحد تجاری این مجموعه انواع کالاها مانند خوراک، پوشاک، عطر، اسباب بازی و غیره به فروش می رسند.

تفرجگاه مرکزی مرکز خرید آرمان با تلفیقی خلاقانه و حیرت انگیز از معماری، مجسمه سازی، نقش برجسته و طبیعت بومی خراسان یکی از مهم ترین جاذبه های این پاساژ با مساحت 1500 متر مربع است؛ هر یک از تندیس ها و مجسمه های این تفرجگاه (مجسمه پیر خرد، بار امانت و ریحانه) دارای مفاهیمی فلسفی، شاعرانه و نمادین از اخلاق و عرفان ایرانی اسلامی هستند. تفرجگاه مرکز خرید آرمان نمادی از طبیعت صخره، ابر، آبشار، باران و برکه است و و حس طبیعت واقعی را به بازدیدنمایندگان هدیه می کند.

از جمله امکانات مرکز خرید آرمان می توان به شهربازی بچه ها، کافی شاپ، گالری، فودکورت، عکاسخانه سنتی، درخت سرو، هتل آپارتمان آرمان، پارکینگ هوشمند و رستوران صخره ای اشاره کرد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "بهترین مراکز خرید مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید