با جاذبه های دیدنی شهر کوزکو در پرو آشنا شوید!

به گزارش وبگاه مجوز بازی، شاید نام شهر کوزکو را شنیده باشید شهری که به آینه آسمان نیز مشهور است. کوزکو شهری تاریخی واقع در جنوب شرقی کشور پرو که به اعتقاد اینکاها، ناف دنیا است، امروزه مقصدی مجذوب کننده و دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است. زمانی فرهنگ سرخ پوستان آمریکای جنوبی در این شهر حکمفرما بود که امروزه این فرهنگ را می توان از آثار و نشانه های به جا مانده از چنین تمدنی پیدا کرد. این شهر جاذبه های بیشماری دارد اما یکی از مهم ترین و مجذوب کننده ترین و همین طور زیباترین جاذبه های کوزکو، منطقه باستانی ماچو پیچو است که 80 کیلومتری شهر واقع شده و طبیعتی فوق العاده دارد.

با جاذبه های دیدنی شهر کوزکو در پرو آشنا شوید!

هنگام بازدید از این منطقه محو عظمت و زیبایی آن خواهید شد. به یاد د اشته باشید که حدود 7 روز برای ماندن در کوزکو احتیاج خواهید داشت. بناهای تاریخی، جوامع محلی پر جنب و جوش و شگفتی های طبیعی فراوانی در کوزکو وجود دارد که چشم شما را به زیبایی پرو باز می نماید. کوزکو زمانی مرکز اداری، سیاسی و نظامی این کشور در دوره امپراطوری اینکاها بوده است. این شهر به نوعی نشان دهنده تاریخ و هویت کیهانی اینکا است.

قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به مکان های تماشای آن از جمله احتیاجهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در این مقاله از مجله گردشگری وبگاه مجوز بازی ، جاذبه های تماشای شهر کوزکو در جنوب شرقی پرو را معرفی خواهیم کرد، با ما در ادامه همراه باشید.

برای خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت از وبگاه مجوز بازی روی تصویر زیر کلیک کنید.

ویژگی های شهر کوزکو

همانطور که گفتیم شهر کوزکو، مرکز تاریخی امپراتوری قدرتمند اینکا بوده است که، 3400 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. معماری و بنای شهر کوزکو به عنوان شاهدی بر مهارت باور نکردنی سنگ سازان اینکا در زمان گذشته است. هنوز ساختمانهای متعددی در این شهر به جای مانده که به وسیله اسپانیایی ها ساخته شده است. قدم زدن در میدان پلازا آرماس تنها چیزی است که برای نگاه اجمالی به شکوه و جلال کوزکو ضروری است.

در سفر به کوزکو حتماً باید کلیساهای محلی، بازارها (به ویژه سن پدرو) و گالری های هنری را آنالیز کنید. در رستوران های شهر کوزکو مقداری لومو سالادو، یک غذای گوشتی خوشمزه و محبوب را امتحان کنید ، یا اگر ماجراجو هستید ، استیک آلپاکا یا خوکچه هندی (cuy) را امتحان کنید. انواع نوشیدنی های خوشمزه از قهوه تازه دم کرده تا چیکا را می توانید در کوزکو میل کنید.

پس از چند روز اقامت، زمان کشف نقاط برجسته منطقه و جاذبه های تماشای کورکو فرا رسیده است. بازدید از ماچو پیچو و دره مقدس و سپس حرکت به سمت پونو و دریاچه تیتیکاکا حسابی برایتان سرگرم نماینده خواهد بود. در ادامه این مقاله به معرفی کامل جاذبه های تماشای کوزکو خواهیم پرداخت.

ماچو پیچو

ماچو پیچو جواهر دره مقدس در کوزکو است. پیمایش جهت اینکاها به سمت دژ باستانی ماچو پیچو در صدر فهرست آرزوی بسیاری از مسافران واقع شده است. این قلعه نظامی مقدس که در بلندای ارتفاعات کوه های آند نشسته، در سال 1911 به وسیله یکی از استادان دانشگاه ییل به نام هیرام بینگام کشف شد. پسربچه ای محلی او را به این شهر باستانی که حدود سال های 1450 ساخته شده بود راهنمایی کرد و آنجا بود که این شخص از زیبایی و شکوه این مکان به وجد آمد. بینگام دنیای مدرن را در آوریل سال 1913 و در مجله نشنال جئوگرفیک از وجود ماچو پیچو مطلع نمود و از آن سال این سایت خارق العاده باستان شناسی بازدید نمایندگان، محققان و کاشفان زیادی را به امید کشف راز آن یا صرفا غرق شدن در شکوه و جلال باستانی اش به خود جلب کرده است.

جالب است بدانید قرار نبود هیچ وقت کسی آن را پیدا کند! قوم اینکا همیشه نگران بودند (البته دلایل خوبی هم داشتند) که اسپانیایی ها از وجود ماچو پیچو مطلع شده و آن را غارت نمایند. 100 سال پس از ساخته شدن شهر، اینکاها برای جلوگیری از چپاول شدن ماچو پیچو آن را ترک کرده و جنگل را در راه بازگشت آتش زدند تا رشد مجدد درختان جهت به سمت بالای کوه را بپوشاند. این نقشه عملی شد و اسپانیایی ها هیچ گاه ماچو پیچو را پیدا نکردند. همه چیز همانطور برای بیگانگان مخفی باقی ماند تا اینکه در سال 1911 هیرام بینگام Hiram Bingham پیروز به بازدید از این مکان شد. در حالیکه این شهر جادویی کوهستانی بر دره های اطراف مشرف است، بخش اعظم شگفتی های معماری آن زیر زمین قرار دارند. بیش از 60% ساخت و سازهای اینکا به عنوان بخشی از شبکه پی دیوارها و سیستم زه کشی زیر تپه های تراس مانند قرار گرفته اند.

جهت اینکا تریل در شهر کوزکو

جهت پیاده روی اینکا، جاده ای مشهور و تماشای که به ماچو پیچو وصل شده و از چالش برانگیز ترین جاده ها برای رسیدن به ماچو پیچو محسوب می گردد. باید بدانید برای طی کردن این جهت حتما باید با تورهای 4 روزه همراه شوید. در این 4 روز تورها شما را از شهرک های قدیمی، تونل ها، خرابه ها، جنگل ها و بیشه های مه آلود عبور می دهند. شک نکنید با تماشا این زیبایی ها و اقامت های بین راه، تجربه ای خاص و منحصر به فرد خواهید داشت. این جهت مناسب برای افرادی است که در پی آرامش و سکوت هستند و از تاریخ، معماری، هنر و همین طور طبیعت لذت می برند. نکته مهم این که برای همراه شدن حتما کفش مناسب به پا کنید و لباس های مناسب بپوشید تا جهت کلافه و خسته تان نکند.

دره مقدس

دره مقدس، valle sagrado یا دره اروبامبا شاید اصلی ترین علتی باشد که گردشگران برای تماشا آن به کوزکو سفر می نمایند. در دره مقدس بخشی از خرابه های معروف و زیبای اینکاها دیده می گردد که در کوه های سرسبز مرتفع چشم اندازی بی نظیری به وجود آورده است. این دره منطقه ای مقدس برای امپراتوران اینکا بوده و ویرانه های تاریخی را در هر کجای این دره مقدس می توان دید. دره مقدس تنها یک ساعت با ماشین از کوزکو فاصله دارد و بیشتر بازتماشامایندگان به علت جاذبه های این منطقه یک شب را در یکی از روستاهای این دره سپری می نمایند. شهر باستانی Ollantaytambo ارزش یک بازدید یک شبه، روبروی دره از معادن نمک دار در Salineras را دارد.

دریاچه تیتیکاکا

دریاچه تیتیکاکا در نزدیکی منطقه پونو واقع شده است.

بر روی سطح دریاچه تیتیکاکا صدها جزیره کوچک و شناور واقع شده است که تعداد انگشت شماری از مردم آنها را خانه خود می نامند. این جوامع عجیب و باستانی از بازدید نمایندگان زیادی استقبال می نمایند که می توانند با روستاییان ارتباط برقرار کرده و شیوه زندگی منحصر به فردی را از آنان بیاموزند. در طول روز ، بسیاری از گردشگران از این جزایر تماشا می نمایند اما شب را در کنار افراد و خانواده های محلی می گذرانند تا زیبایی واقعی زندگی آنها را بهتر درک نمایند. برای مردم اروس ، که در این جزایر زندگی می نمایند و فرهنگ قدیمی آنها حتی قبل از فرهنگ اینکاها به وجود آمده، نی مهمترین ماده طبیعی برای امرار معاش است.

همه چیز - از قایق های آنها تا خانه هایشان ، حتی جزایر مصنوعی که در آن زندگی می نمایند - از این گیاه محکم و آبزی ساخته شده است. بیشتر مردم محلی به وسیله ماهیگیری و بافندگی سنتی مخارج زندگی خود را تأمین می نمایند و بیش از حد خرسند می شوند که بازتماشامایندگان نگاهی اجمالی به کارهای آنها داشته باشند. دریاچه تیتیکاکا یک منطقه دور افتاده است و کوتاه ترین جهت اتوبوس برای رسیدن به این منطقه تقریباً شش ساعت از Arequipa طول می کشد. اما اگر از قطار اکسپلورر آند ، که از کوزکو به پونو حرکت می نماید ، بهره ببرید ، با یک سفر بسیار راحت تر ، با یک توقف زیبا از ناهار و خدمات کامل برخورد خواهید شد. تنها نکته منفی این است که شما باید 15 روز قبل برای این سفر بلیط رزرو کنید.

آرکیوپا

آرکیوپا Arequipa شهری در پس زمینه آتشفشان چاچانی است که اغلب به علت ساختمانهای سنگی سفید ساخته شده از یخ به شهر سفید معروف است. آرکیوپا شهری دوستدار گردشگران است که به وسیله سه آتشفشان چشمگیر احاطه شده است. این شهر به عنوان یک واحه فرهنگی شناخته می گردد و دارای فضای متمایز با استعمار اسپانیا بوده و فرهنگی بومی دارد. شما می توانید در محله ای از خیابانهای مجذوب کننده و گلهای رنگین کمانی آرکیوپا قدم بزنید، حتی می توانید از شهر خارج شوید و در دامنه کوه های آتشفشانی نظاره گر ابهت آنان باشید. آرکیوپا به علت داشتن پشمی مرغوب به نام پشم آلپاکا مشهور است و معمولاً در همه بازارهای شهر کوزکو یافت می گردد. برای دسترسی به این منطقه می توانید از کوزکو یا لیما به آرکیوپا Arequipa پرواز کنید و از اینجا با اتوبوس یک سفر یک روزه به Colca Canyon داشته باشید.

موزه هنر دوران پیشا کلمبی

همانطور که می دانید، تا پیش از کشف قاره آمریکا به وسیله کریستف کلمب، در این قاره تنها بومیان آمریکایی زندگی می کردند. از این جهت تاریخ کشورهای آمریکایی را می توان به دو عصر پسا کلمبی و پیشا کلمبی تقسیم کرد. بنابراین اگر تمایل دارید از آثار باستانی اینکاها یا سایر اشیای مجذوب کننده بومیان آمریکایی که پیش از ورود اروپایی ها در این قاره زندگی می کردند تماشا کنید، نام موزه هنر پیشا کلمبی را به خاطر داشته باشید.

ساکسیهیومن در شهر کوزکو

در هرجای کوزکو که سفر کنید چیزی برای شگفت زدگی وجود خواهد داشت. ساکسیهیومن (Sacsayhuamán) که به روش های مختلفی نوشته و تلفظ می گردد، قلعه ای سنگی منحصر به فردی در حوالی شمال شهر کوزکو است که در قرن 15 ساخته شد. اما چرا منحصر به فرد؟ چه چیزی این قلعه را خاص می کند؟ در ساخت این قلعه از سنگ های بسیار سنگینی استفاده شده است که حمل، برش و چیدن آن ها کنار یک دیگر بدون تجهیزات و دانش امروزی غیر ممکن به نظر می رسد. از این جهت دو تئوری برای ساخت ساکسیهیومن وجود دارد. در اولین نظریه عده ای می گویند اینکا ها از علوم بالایی برخوردار بودند که حمله اسپانیایی ها موجب نابودی آن شد. در نظریه دوم گفته می گردد فضایی ها خالق این قلعه سنگی بودند و هیچ انسانی در چند سال پیش قادر به ساخت چنین بنایی نبوده است.

بازار مرکزی سن پدرو

جدا از تفریحات تاریخی و جاذبه های تماشای کوزکو، اگر اهل شکم گردی یا گشت و گذار در بازارهای قدیمی هستید، Mercado Central De San Pedro یا همان بازار مرکزی سن پدرو جای مناسبی برای شما خواهد بود. جایی پر از میوه و غذاهای محلی پرو. به غیر از خوراکی هم بازار سن پدرو مکانی عالی برای خرید کیف و کلاه های دست دوز و سوغاتی های پرویی خواهد بود.

بازار سن پدرو دارای انواع مختلفی از مواد غذایی است، بنابراین جای خوبی برای امتحان طعم های تازه و لذیذ است. این بازار شبها هم فعال است و برنامه های زنده موسیقی در آن اجرا می گردد.

سن بلاس در شهر کوزکو

سن بلاس (San Blas) محله ای با خیابان های کوچک، سنگ فرش های قدیمی یکی از نا متعارف ترین و البته زیباترین بخش های کوزکو است که در مرکز شهر واقع شده است. این محله ساکنین ثروتمندی ندارد اما به علت شهرتی که در اختیار دارد و علاقه گردشگران به بازدید از آن ، رستوران و کافه های متعددی اطرافش ساخته شده است.

معبد طلایی

معبد طلایی یا کورکانچا روزگاری مهم ترین معبد امپراطوری اینکاها به شمار می رفت. البته نام اصلی و باستانی این معبد اینتیکانچا (Intikancha) بوده و به محل پرستش اینتی (inti)، خدای خورشید تعلق داشته است. گفته می گردد در گذشته تمامی دیوار این معبد از طلا پوشیده بود اما پس از حمله اسپانیایی ها در قرن شانزدهم و نابودی بسیاری از معابد، کوریکانچا نیز دچار آسیب های جدی می گردد و حتی به یک کلیسا بدل می گردد، ضمن اینکه زلزله سال 1650 کوزکو نیز بخشی از کلیسا را نابود می کند. اما به طور کلی معبد کوریکانچا یکی از برترین جاذبه های توریستی در شهر کوزکو به شمار می رود و به علت تلفیق معماری اینکاها و اسپانیایی ها بسیار منحصر به فرد است.

کوهستان رنگین کمانی

زمانی که مواد معدنی با خاک کوهستان ترکیب می گردد، چشم انداز ای زیبا از رنگ های مختلف را می توان در کوه یا تپه ها مشاهده کرد. پدیده نادر کوه های رنگین کمانی در سراسر دنیا دیده می گردد، اما روی صحبت ما در این جا با وینیکونکا، کوهستان رنگین کمانی کوزکو است که نمادی از این شهر به شمار رفته و پرچم آن نیز برگرفته از این کوه های رنگین کمانی است. برای رسیدن به وینیکونکا ضروری است با وسیله نقلیه جهت دو ساعته ای را از مبدا شهر کوزکو طی کنید.

منبع: الی گشت

به "با جاذبه های دیدنی شهر کوزکو در پرو آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های دیدنی شهر کوزکو در پرو آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید