جاذبه های تاریخی اصفهان ، از صفوی تا قاجار

به گزارش وبگاه مجوز بازی، اصفهان زیبای ما درست به مقدار نصف دنیا، جذابیت دارد و قدم زدن در این شهر تاریخی چیزی از سفر به دل زمان کم ندارد. آشنایی با جاذبه های تماشای اصفهان به مسافران این شهر تماشایی یاری می نماید تا از تماشا جاذبه های مهم آن جا نمانند. امروز در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، قصد داریم تا بعضی از معروف ترین جاذبه های تاریخی اصفهان را به شما معرفی کنیم پس، با ما همراه باشید.

جاذبه های تاریخی اصفهان ، از صفوی تا قاجار

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

کاخ های معروف اصفهان | مجذوب نماینده ترین جاذبه های تاریخی اصفهان

میدان های معروف اصفهان

مساجد تاریخی اصفهان

کلیساهای تاریخی اصفهان

بازارهای اصفهان

پل های معروف اصفهان

مقبره و آرامگاه های تاریخی اصفهان

موزه های معروف اصفهان

خانه های تاریخی اصفهان

کاخ های معروف اصفهان | مجذوب نماینده ترین جاذبه های تاریخی اصفهان

اصفهان در دوره های تاریخی مختلفی، مرکز سلسه های گوناگون در ایران بوده و همین باعث شده تا کاخ های باشکوهی در زمان های مختلف در این شهر بنا شود. اما از میان آنها، سه کاخ از بقیه معروف ترند و مهم ترین جاذبه های تاریخی اصفهان تبدیل شده اند.

در ادامه این سه کاخ را به شما معرفی خواهیم کرد:

کاخ عالی قاپو اصفهان

با یکی از شاهکارهای معماری ایران، کاخ عالی قاپو آشنا شوید. این کاخ در ضلع غربی میدان امام (نقش جهان) قرار گرفته و یکی از بناهای دوره صفویه است. کاخ عالی قاپو عضوی از مجموعه تاریخی نقش جهان محسوب می شود که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می خورد.

عالی قاپو، عمارتی شش طبقه است و در مجموع، 36 متر ارتفاع دارد. گچ بری ها و نقوش میناتوری این کاخ منحصر به فرد هستند و با وجود ناملایمات روزگار، هنوز هم به قوت خود به جای مانده اند. از نکات قابل توجه در خصوص کاخ عالی قاپو این است که از ایوان این بنا می توانید منظره زیبایی را از میدان نقش جهان ببینید.

ساعات بازدید از کاخ عالی قاپو: هر روز از ساعت 09:00 تا 16:30

آدرس کاخ عالی قاپو در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

کاخ چهلستون اصفهان

کاخ چهلستون و نقاشی های بی مثالش را دیده اید؟ دیدن انعکاس تصویر خود در آینه کاری بی نظیر این عمارت را چطور؟ این بنای فوق العاده در دوره شاه عباس اول و شاه عباس دوم صفوی در اصفهان ساخته شده و در میان باغی سرسبز و بزرگ قرار گرفته است. نقاشی ها، نگارگری ها و آینه کاری های این کاخ بسیار زیبا و دیدنی هستند و گنجینه ای از نسخ خطی قرن چهارم هجری قمری و آثار دوران صفوی نیز در آن قرار گرفته است.

باغی که کاخ چهلستون در آن قرار گرفته، از برترین باغ های ساخته شده در دوران صفویه محسوب می شود و یکی از 9 باغ ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این بنا 20 ستون دارد اما به علت انعکاس تصاویر آنها در آب، به 40 ستون تبدیل می شوند و به همین علت این کاخ زیبا به چهلستون معروفیت دارد.

ساعات بازدید از کاخ چهلستون اصفهان: هر روز از ساعت 09:00 تا 17:00

آدرس کاخ چهلستون اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری

کاخ هشت بهشت اصفهان

کاخ هشت بهشت، زیباترین کاخ جهان در دوره صفوی و تنها کوشک به جای مانده از منطقه چهار باغ از این دوره است. این کاخ در پارکی زیبا قرار گرفته است و نامش در فهرست آثار ملی ایران دیده می شود.

سبک معماری کاخ هشت بهشت اصفهان با دیگر سازه های این شهر فرق دارد. عمارت های تو در تو، تزئینات خاص و دیدنیی این بنا و باغ اطراف آن باعث شد تا جهانگردانی که در دوره صفوی از این باغ دیدن نموده اند آن را با عبارت فرح انگیزتر از مجلل ترین کاخ های ممالک اروپایی توصیف نمایند.

ساعات بازدید از کاخ هشت بهشت: هر روز از 09:00 تا 17:00

آدرس کاخ هشت هشت در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی

میدان های معروف اصفهان

اگر از بیشتر کسانی که به اصفهان سفر نموده اند بخواهید که بدون فکر کردن یکی از جاذبه های تاریخی اصفهان را نام ببرند؛ قطعا بیشتر آنها به عنوان گزینه اول، به یکی از میادین معروف اصفهان یعنی نقش جهان اشاره خواهند کرد. اما این میدان تنها میدان معروف این شهر نیست. در ادامه دو میدان معروف اصفهان را به شما معرفی می کنیم:

در ادامه، برخی از معروف ترین میدان های اصفهان را معرفی خواهیم کرد.

میدان نقش جهان

در اصفهان، تقریبا همه راه ها به میدان نقش جهان، ختم می شوند! میدانی بزرگ با حال و هوایی تاریخی و خاص که معماری آن چشم های شما را به خود خیره می نماید. نام میدان نقش جهان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از میدان های بزرگ جهان است.

نقش جهان برای خودش یک جهانی کامل است. با حضور در این میدان می توانید خرید کنید، از کالسکه سواری لذت ببرید، عکس های زیبا بیندازید و در یکی از کافه های آن قهوه ای نوش جان کنید. بعلاوه می توانید با رزرو هتل اصفهان در اطراف میدان نقش جهان در هر زمان از شبانه روز از این میدان زیبا بازدید کنید.

نقش جهان که امروزه به نام میدان امام هم شناخته می شود، مجموعه ای تاریخی است که در دور تا دور آن جاذبه هایی همانند کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، سردر قیصریه، بازار قیصریه، دروازه های چوگان، توحید خانه و … قرار گرفته است.

آدرس میدان نقش جهان در نقشه گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

میدان عتیق اصفهان

در نزدیکی میدان نقش جهان، میدان عتیق اصفهان یا کهنه میدان اصفهان قرار گرفته است. این میدان که حالا آن را به نام میدان امام علی اصفهان می شناسند؛ تاریخی غنی دارد و ظاهری نو و مدرن!

میدان عتیق در دوره سلجوقیان ساخته شد و در دوران خود از رونق بسیاری برخوردار بود. با ساخت میدان نقش جهان، این میدان کم کم از رونق افتاد و امروزه کوشش هایی برای احیای آن اجرا شده است.

میدان عتیق، معماری شبیه به میدان نقش جهان و ساختاری شبیه به ذوزنقه دارد. این مجموعه تاریخی در نزدیکی اماکنی همانند مقبره هارون الرشید و محله های جوباره، طوقچی و دردشت قرار گرفته است.

آدرس میدان عتیق اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان عتیق

مساجد تاریخی اصفهان

مساجد تاریخی در اصفهان، حکم تیری را دارند که دو نشان را هدف گرفته اند؛ هم جاذبه ای دیدنی هستند و هم جایگاهی برای عبادت. با آغاز دوره اسلامی در ایران، مساجد بسیاری در اصفهان ساخته شدند اما پیشینه بیشتر آنها به دوران صفویان باز می شود. در اینجا نگاهی داریم به مساجد اصفهان که دارای ارزش بالای تاریخی هستند.

مسجد امام اصفهان

مسجد امام، یکی از معروف ترین جاذبه های اصفهان و اثری با ارزش از دوره حکومت صفویان است که سالانه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری از آن بازدید می نمایند.

مسجد امام، نماینده ای تمام عیار از هنر قرن ها مسجدسازی در ایران است و بسیاری از مساجد ایرانی با الگوی این مسجد، ساخته شده اند. این مسجد در سال 1310 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و جزوی از مجموعه میراث جهانی نقش جهان هم به شمار می آید.

ساعات بازدید از مسجد امام: هر روز از 09:00 تا 11:30 و 13:00 تا 16:30

آدرس مسجد امام در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

مسجد شیخ لطف الله، یکی از معروف ترین جاذبه های مذهبی در ایران است که نزد گردشگران داخلی و خارجی، محبوبیت بسیار زیادی دارد. این مسجد، سوژه محبوب بسیاری از عکاسان است و نمای بیرونی و گنبد نخودی رنگ آن توجه هر کسی را به خود جلب می نماید.

به معماری بی نظیر این مسجد می رسیم؛ تزئینات مسجد شیخ لطف الله و کاشی کاری های آن، بی بدیل است. گنبد این مسجد عنوان مدورترین گنبد جهان را دارد و یکی از زیباترین گنبدهای جهان محسوب می شود. یکی از شگفتی های مسجد شیخ لطف الله نبود مناره در کنار گنبد و نبود شبستان در بنای مسجد است. وجود تونل مخفی، نورپردازی با روزنه های گنبد و وجود پله در ورودی مسجد، از دیگر نکات قابل توجه در معماری مسجد شیخ لطف الله هستند.

ساعات بازدید از مسجد شیخ لطف الله: هر روز از 09:00 صبح تا 11:30 و 13:00 تا 16:30

آدرس مسجد شیخ لطف الله در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان

مسجد جامع اصفهان

یکی از دیگر مساجد معروف و تاریخی اصفهان، مسجد جامع اصفهان است. این مسجد در بافت قدیمی شهر و بازار اصفهان قرار گرفته و نامش در فهرست قدیمی ترین و مهم ترین بناهای مذهبی ایران قرار گرفته است.

اهمیت و ارزش بالای مسجد جامع اصفهان، دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به وجود کتیبه های ارزشمند و گچ بری زیبای محراب این مسجد در دوره ایلخانی اشاره نمود. نام این مسجد نه تنها در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است بلکه نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به چشم می خورد.

ساعات بازدید از مسجد جامع اصفهان: هر روز از 09:00 تا 17:00

آدرس مسجد جامع اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان امام علی، خیابان مجلسی

کلیساهای تاریخی اصفهان

شهر اصفهان از دیرباز تا کنون یکی از شهرهای مورد علاقه ارامنه برای زندگی بوده و هست. در این شهر کلیساهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها اکنون به یکی از جاذبه های تاریخی و مهم این شهر تبدیل شده اند. بد نیست با برخی از این کلیساها، آشنا شوید.

موزه و کلیسای وانک

کلیسای وانک، یکی از 13 کلیسای اصفهان و بزرگ ترین کلیسای شهر است. تلفیق سبک معماری، هنر ایرانی و ارمنی در این کلیسا جلوه ای خاص دارد و شاید به همین علت است که وانک به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای ایران شناخته می شود. نقاشی های روی دیوارهای کلیسا بسیار زیبا و خیره نماینده هستند و هر یک داستانی مذهبی و تاریخی را روایت می نمایند.

وانک در منطقه جلفا قرار گرفته است و با نام دیر آمنا پرگیچ مقدس هم شناخته می شود. در حال حاضر این کلیسا، مرکز خلیفه گری ارمنیان ساکن اصفهان و حنوب ایران است و خلیفه ارمنیان در آن اقامت دارد.

مجموعه موزه و کلیسای وانک از بخش هایی همانند کلیسا و صحن اصلی، کتابخانه، دیر، اتاق های مخصوص اسقف ها، موزه، تالارهای اجتماعات، برج ساعت و … تشکیل شده است. در موزه این کلیسا آثار قابل توجهی به نمایش درآمده است که از جمله آنها می توان به نسخ خطی ارزشمند، نخستین دستگاه چاپ در ایران، تار موی منقش به جملاتی از کتاب مقدس یهودیان و … اشاره نمود.

ساعات بازدید از موزه و کلیسای وانک: هر روز از 08:30 تا 17:30

آدرس موزه و کلیسای وانک در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، محله جلفا

کلیسای میناس مقدس اصفهان

کلیسای میناس مقدس اصفهان در سال 1659 در محله تبریزی ها ساخته شد. این کلیسا که قبل تر آن را با نام کلیسای مریم مقدس می خواندند؛ پناه هموطنان ارمنی بود که به دستور شاه عباس دوم به این بخش شهر، کوچ نموده بودند.

طراحی کلیسای میناس مقدس، بسیار زیباست و سراسر آن پر است از نوشته هایی به خصوص که نسخه اصلی آنها نزدیک به یک قرن پیش در جریان بازسازی از بین رفته است.

ساعات بازدید از کلیسای میناس مقدس اصفهان: هر روز از 08:30 تا 17:00

آدرس کلیسای میناس مقدس اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، محله جلفا، محله تبریزی ها، کوچه تبریزی ها

بازارهای اصفهان

بازارهای اصفهان، قصه ها برای گفتن دارند. قصه هایی از تجار ایرانی و خارجی، نوایی از قلم زنی و خاتم کاری، بچه هایی که تکه ای گز تازه دلشان را آب انداخته و چشم هایی که به میناکاری اصیل اصفهان، خیره شده اند.

حافظه تاریخی این بازارها پربار هستند و وجب به وجبشان، محل گذر فصل ها، نسل ها و وقوع اتفاقات مهم بوده است. در ادامه دو بازار قدیمی و معروف اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار اصفهان

به یکی از زیباترین بازارهای تاریخی ایران خوش آمدید! بازار اصفهان، یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه هم به شمار میرود و معروفیتی جهانی دارد. می خواهید حس واقعی اصفهان را تجربه کنید؟ به بازار اصفهان بروید و آن چیزی که به نام نصف جهون می شناسید را از نزدیک ببینید، احساس کنید و نفس بکشید.

بازار سلطانی که آن را با نام بازار قیصریه هم می شناسند؛ بخش مهمی از بازار اصفهان است. این بازار دو طبقه ای، چندین سرا و مدرسه دارد و میدان نقش جهان را به میدان کهنه اصفهان متصل می نماید.

در بازار اصفهان می توانید محبوب ترین سوغاتی های اصفهان را با برترین قیمت خریداری کنید و به رستوران ها و کافه های آن بروید و دست آخر از بناهای تاریخی مختلفی مانند سردر قیصریه، بازدید کنید؛ هم فال است و هم دیدن.

ساعات بازدید از بازار اصفهان: هر روز از ساعت 9:00 صبح تا 21:00

آدرس بازار اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، بازار اصفهان

بازار مسگرهای اصفهان

بازار مسگرها، بازار تاریخی و به جای مانده از دوران شاه عباس صفوی در اصفهان است. این بازار در میدان نقش جهان و شمال کاخ عالی قاپو قرار گرفته و در اصل آن را به عنوان مرکز فروش ظروف مسی می شناسند.

حضور در بازار مسگرها، شبیه گوش کردن موسیقی عجیب اما ستودنی است. هنگامی که در این بازار راه می روید، گوش های ذهنتان را تیز کنید و با صدای بازار هماهنگ شوید؛ ریتم منظم قلم زنی، صدای بادی که در طاق های بلند بازار می پیچد، نوای قدم های رهگذران و گذر با عجله چرخ های باربری…، همه و همه ترانه ای می سازند که تا به حال به آن گوش ننموده اید؛ این است جادوی بازار مسگرهای اصفهان.

ساعات بازدید از بازار مسگرهای اصفهان: هر روز از 09:00 تا 21:00

آدرس بازار مسگرهای اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، شمال کاخ عالی قاپو

پل های معروف اصفهان

پل ها، ماهیت اصفهان هستند. تقریبا می توان با اطمینان گفت که از هر کسی بخواهید تا 5 ویژگی یا جاذبه از اصفهان را بدون فکر کردن نام ببرند؛ بی شک یکی از گزینه هایشان، پل های این شهر خواهد بود.

پل های اصفهان، دارای معماری اصیل و ممتاز هستند و هر کدام داستانی برای شنیدن دارند. با ما همراه باشید تا دو پل بسیار معروف اصفهان را به شما معرفی کنیم.

سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل یکی از مشهورترین جاذبه های تاریخی اصفهان است که گاهی از آن به عنوان نماد تاریخی اصفهان هم یاد می شود. این پل یکی از مراکز تفریحی و مشهور شهر است و غروب های بسیار زیبایی را روی آن می توان دید.

سی و سه پل در دوران صفویان ساخته شده و از عمر آن، بیش از چهار قرن می گذرد. این اثر با شماره 110 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس سی و سه پل در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی

پل خواجو

پل خواجو، زیباترین پل اصفهان و زاینده رود است. قدم زدن بر روی این پل، از دیرباز یکی از تفریح های مردم بوده و بیشتر کسانی که به شهر اصفهان سفر نموده اند؛ با آن خاطره دارند. پل خواجو به دستور شاه عباس دوم به وسیله حسن بیک بنا در شرق سی و سه پل ساخته شد و اهمیت تاریخی زیادی دارد.

سرتاسر پل خواجو، پر است از معماری و کاشی کاری هایی بی نظیر که زیبایی آن را دو چندان نموده اند. این پل به علت رمز و رازهایش هم معروفیت دارد و وجود علامت های عجیب و غریب، کشف قبرهای مرموز در اطراف آن از جمله این رمز و رازها محسوب می شوند. نام پل خواجو در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس پل خواجو در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، پل خواجو

مقبره و آرامگاه های تاریخی اصفهان

آرامگاه های اصفهان، یکی از آثار تاریخی دیدنی و با ارزش مرکز سنگ جهان محسوب می شوند. این مقبره ها، جایگاه ابدی بزرگان تاریخ اصفهان و بناهایی ارزنده و زیبا هستند. در ادامه دو مقبره بسیار معروف اصفهان را خواهید شناخت:

منارجنبان اصفهان

به منارجنبان معروف اصفهان رسیدیم؛ مقبره ای با یک سازه پر رمز و راز که از دیرباز، یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی اصفهان بوده و هنوز هم مورد توجه گردشگران است. منارجنبان، آرامگاه عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانی است که یکی از پارسایان مشهور در هفتم و اوایل قرن هشتم هجری قمری بود.

خاص ترین ویژگی منارجنبان، لرزیدن و تکان خوردن مناره های 17 متری آن است؛ ویژگی خاصی که هنوز هم در این بنا وجود دارد. مناره های این مقبره بسیار سبک و نازک ساخته شده اند و موقع بالا رقتن از پله های آن، آغاز به لرزیدن می نمایند. همین ویژگی این بنا باعث شده تا معروفیت زیادی پیدا کند.

نام منارجنبان در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

ساعات بازدید از منارجنبان: هر روز از 09:00 تا 16:00

آدرس منارجنبان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، جاده آتشگاه به سوی نجف آباد

آرامگاه بابا رکن الدین

آرامگاه بابا رکن الدین، مقبره ای تاریخی با معماری زیبا است که قدمتش به دوره صفویه باز می شود. این مقبره، جایگاه ابدی مسعود بن عبدالله بیضاوی معروف به بابا رکن الدین، عارف بزرگ قرن هشتم است.

سرتاسر مقبره بابا رکن الدین، پر از کاشی کاری های برجسته سبک صفوی و همین ویژگی، آن را به یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان تبدیل نموده است.

ساعات بازدید از آرامگاه بابا رکن الدین: هر روز از 09:00 تا 16:00

آدرس آرامگاه بابا رکن الدین در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، تخت فولاد، خیابان آزادگان

موزه های معروف اصفهان

سرتاسر اصفهان، موزه ای دیدنی است اما موزه های این شهر، تکه تکه هویت تاریخی این شهر را با موضوع های مختلف به نمایش گذاشته اند. در ادامه با ما همراه باشید تا دو موزه بسیار معروف که از جاذبه های اصفهان هستند را مورد آنالیز قرار دهیم.

موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی اصفهان، تجربه ای متفاوت از موزه گردی را برای هر کسی به وجود می آورد. این موزه در سال 1394 تاسیس شده است و بیش از 300 ساز موسیقی ایرانی در آن به نمایش درآمده که بیشتر آنها کمیاب و حتی نایاب هستند. ویژگی های خاص این موزه مانند پخش صدای سازها، به نمایش درآمدن نحوه ساخت سازها و … باعث شده اند تا موزه موسیقی اصفهان مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

این موزه پنج بخش مختلف دارد که شامل تالار سازهای ملی، تالار سازهای محلی، سرای سرآهنگان، موسیقی سرا و کارگاه سازسازی می شوند.

ساعات بازدید از موزه موسیقی اصفهان: هر روز از 09:00 تا 21:00

آدرس موزه موسیقی اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک 74

موزه هنرهای تزئینی اصفهان

از دیگر دیدنی های اصفهان، موزه هنرهای تزئینی است. بنای این موزه در دوره شاه عباس اول ساخته شده با عنوان عمارت رکیب خانه معروفیت دارد.

در این موزه، آثار هنری مختلفی از نقاشی هایی به سبک قهوه خانه ای، خوشنویسی، آثار لاکی و روغنی، خط و کتابت، آثار چوبی، آثار فلزی، دستبافته ها و آبگینه و سفال و چینی به نمایش در آمده است.

ساعات بازدید از موزه هنرهای تزئینی اصفهان: هر روز از 08:30 تا 13:30 و 14:30 تا 17:30

آدرس موزه هنرهای تزئینی اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، رو به روی دانشگاه پردیس

خانه های تاریخی اصفهان

خانه های تاریخی اصفهان، نمادی از اصالت و شکوه معماری این شهر هستند. تاریخ اصفهان را باید در دل خانه های تاریخی این شهر جستجو کرد.

اگر به اقامت در یکی از این خانه های سنتی اصفهان علاقه دارید، می توانید در مطلب برترین و تمیزترین هتل های اصفهان، با برخی از خانه های تاریخی این شهر که حالا یکی از برترین اقامتگاه های این شهر هستند؛ آشنا شوید.

در ادامه، دو خانه تاریخی که حالا از معروف ترین جاذبه های گردشگری اصفهان هستند را به شما معرفی می کنیم.

خانه امین التجار اصفهان

خانه امین التجار یا خانه انگورستان، یکی از خانه های معروف تاریخی اصفهان است که قدمتش به دوره حکومت قاجار باز می شود. گچ بری ها و خاتم کاری های خانه امین التجار در کنار آیینه کاری و شیشه های رنگی این عمارت، جلوه بی نظیری به آن بخشیده اند.

این خانه، متعلق به یک تاجر معروف بوده و بنای آن در مجموع، دو طبقه و 14 اتاق دارد.

ساعات بازدید از خانه امین التجار: هر روز از ساعت 09:00 تا 14:00

آدرس خانه امین التجار در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، خیابان شریف واقفی، خیابان ملک، محله شیخ یوسف

خانه مشروطیت اصفهان

در کوچه پس کوچه های بافت قدیم اصفهان، جاذبه ای مهم به نام خانه مشروطیت اصفهان قرار گرفته است. تصور کنید؛ بیش از 100 سال پیش، بزرگان شهر در این خانه به دور هم جمع می شدند و آینده مشروطیت را رقم می زدند!

سبک تزئین عمارت مشروطیت ترکیبی از شیشه های رنگی و تزئینات دیواری است و شکل خاص معماری بنای آن، ویژگی های تمام عیار عمارتی فاخر و به جای مانده از دوران قاجار را دارد.

ساعات بازدید از خانه مشروطیت اصفهان: هر روز از ساعت 08:00 تا 18:00

آدرس خانه مشروطیت اصفهان در گوگل مپ

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی نقش جهان، خیابان نشاط، کوچه چهاردهم (مقصود بیک)

سخن آخر…

دیدنی های اصفهان تمام نشدنی هستند و توصیف شکوه و زیبایی اصفهان، کار ساده ای نیست. اما با این حال، در این مطلب سعی کردیم تا گوشه ای از آثار تاریخی و شاهکار فرهنگی اصفهان را برایتان توضیح دهیم.

یادتان باشد که همواره برای خرید بلیط هواپیما اصفهان و سفر به این شهر بی نظیر، زمان خوبی است و درنگ در سفر به این شهر، جایز نیست!

به نظر شما، جای کدام جاذبه اصفهان در این فهرست خافهرست؟ با ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری وبگاه مجوز بازی به اشتراک بگذارید.

شیما پاژخ

منبع: فلای تودی

به "جاذبه های تاریخی اصفهان ، از صفوی تا قاجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تاریخی اصفهان ، از صفوی تا قاجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید