فراوری خودرو یک و نیم برابر افزایش می یابد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت طبق دستور رئیس جمهور فراوری خودرو سال بعد یک و نیم برابر افزایش می یابد.

فراوری خودرو یک و نیم برابر افزایش می یابد

به گزارش ایرنا، سیدرضا فاطمی امین امروز با حضور در شرکت ایران خودرو به بازدید از پارکینگ خودروهای ناقص این گروه صنعتی، بعلاوه شرکت فراوری خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو)، مرکز تخصصی تیونینگ و دیتیلینگ و بعلاوه پارکینگ خودروهای ناقص گروه سایپا پرداخت.

وی در سرانجام این بازدید در جمع وبگاه مجوز بازی اظهار کرد: پس از بازدید اوایل اسفندماه رئیس جمهوری از گروه صنعتی ایران خودرو و فرامین هشت ماده ای، موارد مدنظرشان را طی جلساتی با ایران خودرو و سایپا آنالیز کردیم و برنامه هایی از این دو شرکت گرفتیم.

وزیر صمت افزایش 50 درصدی فراوری را یکی از فرامین مدنظر رئیس جمهوری مطرح نمود و گفت: مطابق این برنامه، سال آینده ایران خودرو 750 هزار دستگاه و سایپا 650 هزار دستگاه فراوری خواهند داشت که با احتساب فراوریات سایر خودروسازان کوچک، هدف 1.5 برابری فراوری تامین خواهد شد.

فاطمی امین بعلاوه بهبود کیفی خودروسازان، از خط خارج کردن خودروهایی با پلتفرم قدیمی و افزایش گارانتی خودروها از 2 سال و 40 هزار کیلومتر پیمایش به 3 سال و 60 هزار کیلومتر پیمایش را از دیگر موارد مدنظر رئیس جمهوری مطرح نمود.

وی یادآور شد: حد استاندارد خودروهای در کف پارکینگ خودروسازان معادل دو هفته فراوریاتشان است و هر دو خودروساز بزرگ قول دادند که تا سرانجام اردیبهشت ماه به این حد استاندارد برسند.

وزیر صمت با تقدیر از فعالیت های خودروسازان توضیح داد: در موضوع بهبود کیفی خودروها، مهمترین کار اصلاح روابط بین خودروساز و قطعه ساز است که در این صورت 70 درصد از مباحث کیفی خودروها حل خواهد شد.

وی بعلاوه در مورد اقدامات صورت گرفته در راستای مانع زدایی از فراوری در امسال یادآور شد: بیش از 200 مسئله در موضوع موانع فراوری تا به امروز شناسایی شده است که از جمله آنها تامین اقتصادی بنگاه ها است.

فاطمی امین گفت: تامین اقتصادی زنجیره ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر عملکرد، از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود تامین اقتصادی بنگاه ها اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این پروژه ها به صورت پایلوت، گفت: در سال آینده این پروژه به طور کامل اجرایی خواهد شد که 70 درصد مسائل نقدینگی بنگاه ها را حل و فصل خواهد نمود.

لازم به ذکر است بعضی مشتریان حاضر در مرکز آپکو از تحویل دیرهنگام خودروهای خود گلایه داشتنند.

مدیرعامل ایران خودرو، علت این مساله را کمبود ریز تراشه ها ناشی از بحران جهانی این محصولات مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فراوری خودرو یک و نیم برابر افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو یک و نیم برابر افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید