جزئیات یاری های دولت کانادا بدلیل کرونا

به گزارش وبگاه مجوز بازی، همانطور که آگاه هستید، چند روز قبل آقای جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال کانادا از یاری 82 میلیارد دلاری دولت کانادا به آسیب دیدگان از ویروس کرونا اطلاع داد. این خبر به صورت کلی منتشر شد و حاکی از این بود که دولت کانادا بخشی از بودجه 82 میلیارد دلار را در قالب پرداخت مستقیم به کارکنانی که بر اثر شیوع کرونا بیکار شده اند می پردازد و بخش دیگر آن بصورت غیر مستقیم با پذیرش دیر کرد در مالیات ها و پرداخت های بانکی خواهد بود.

جزئیات یاری های دولت کانادا بدلیل کرونا

از آنجا که هنوز سرعت شیوع کرونا در دنیا و کانادا رو به افزایش است. سازمان تحصیلی مهاجرتی وبگاه مجوز بازی در ونکوور کانادا، که همیشه حامی مهاجران و دانشجویان بوده لازم دانست، ایرانیانی که اقساط وام مسکن می پردازند و یا در آستانه بیکاری یا کاهش ساعات کار میباشند بدقت از جزئیات این یاری و نحوه دریافت آن آگاه باشند.

در شرایط موجود بسیاری از کارکنان پاره وقت از کار بیکار شده اند و بسیاری از کارکنان تمام وقت با کاهش ساعات کاری روبرو شده اند. بعلاوه بسیاری از کسب و کار ها به علت نبود مشتری یا قرنطینه و کار از خانه به حالت نیمه تعطیل در آمده اند

نرخ رشد ویروس کرونا در تاریخ 23 مارس 2020 هنوز تصاعدی بالا میرود.

1- مهلت بانکهای کانادا جهت تعویق در پرداخت اقساط مسکن

6 بانک عظیم و اصلی کانادا که در ذیل به ذکر نام آنها می پردازیم سیاست مشترکی را در پیش گرفته اند که شامل:

1- تعویق در بازپرداخت اقساط وام مسکن تا حداکثر 6 ماه

با توجه به شرایط نو و کاهش عایدی خانواده ها و بیکاری، این امکان وجود دارد که وام مسکن خود را تا حداکثر شش ماه باز پرداخت نکنید. این بدان معنی نیست که وام مسکن بخشیده می شود بلکه به معنی تنفس شش ماهه است و به نوعی بازپرداخت شما مدتی معلق می شود. بدون اینکه به کردیت اسکور شما لطمه ای وارد شود.

2- عدم کاهش کردیت اسکور (امتیاز اعتباری) در صورت تاخیر در بازپرداخت

در حال حاضر شش بانک عظیم RBC, TD, BMO, Scotia Bank, CIBC و بانک ملی کانادا چنین امکانی را برای ساکنین کانادا قائل شده اند هرچند سایر بانکها هم شرایط مشابهی را در نظر گرفته اند. ضمناً بانکها شرایط سهولت و تاخیر در پرداخت را برای سایر خدمات وام خود احتیاج لحاظ کرده اند.

شش بانک اصلی کانادا

چگونه بازپرداخت وام مسکن خود را در کانادا متوقف کنید؟

برای این منظور باید به وبسایت بانک خود مراجعه کرده و با شماره ای که برای یاریهای اقتصادی مربوط به شیوع کرونا در نظر گرفته شده تماس حاصل فرمایید. در حال حاضر زمان انتظار تلفنی بیش از یک ساعت برای اغلب بانکهاست. اما لطفا شکیبا باشید گاهی انتظار تماس تا 4 ساعت هم زمان خواهد برد ولی قطعا پاسخ خواهید گرفت و ارزش انتظار را خواهد داشت. از قلم نیاندازید که هنگام تماس مورگج نامبر را به همراه داشته باشید.

بعضی بانکها مانند بانک CIBC امکان ارائه درخواست آنلاین برای تعویق در بازپرداخت را در وبسایت خود قرار داده اند. شما درخواست خود را روی وبسایت سابمیت می کنید و آنها با شما تماس خواهند گرفت. در زیر چند نمونه از صفحات اختصاصی بانکها را می بینید.

اقدام آنلاین جهت یاری اقتصادی از بانک CIBC

اقدام جهت یاری اقتصادی از بانک RBC

یاری هزینه خانواده در کانادا مازاد بر Child Tax Benefits :

دولت کانادا مبلغ دو میلیارد دلار را به خانواده هایی اختصاص داده است که فرزند دارند. این خانواده ها مازاد بر یاری هزینه فرزندان که تا کنون دریافت می کرده اند. مبلغ بیشتری را دریافت خواهند کرد. با توجه به اینکه نزدیک به 3/5 میلیون خانواده کانادایی دارای فرزند در خانه هستند، پیش بینی می شود بطور میانه هر خانواده ماهی 550 دلار از دولت بصورت مازاد دریافت نماید.

دریافت یاری هزینه به کارکنانی که موقت بیکارند

یاری هزینه اضطراری بیکاری موقت در کانادا

این یاری هزینه بعنوان Emergency Care Benefit معرفی شده و به مدت حداکثر 15 هفته و هر دو هفته تا سقف 900 دلار پرداخت خواهد شد. این یاری هزینه به افرادی تعلق میگیرد که قرنطینه یا بیمار شده اند و امکان حضور در سر کار را ندارند. افرادی که به واسطه تعطیلی مدارس و حضور فرزندان در خانه امکان کار کردن ندارند و بعضی موارد مشابه که واجد شرایط بیمه بیکاری نمیشوند.

یاری هزینه اضطراری حمایتی کانادا

این یاری هزینه Emergency Support Benefit نامیده میشود. این یاری هزینه به افرادی تعلق میگیرد که مشمول بیمه بیکاری نمیشوند ولی بیکار شده اند و در معرض بیکاری قرار دارند. ضمناً افرادی که بیکار شده اند و مشمول بیمه بیکاری میشوند دیگر انتظار یک هفته ای جهت واریز مبلغ بیمه بیکاری را نخواهند داشت.

تعویق بازپرداخت وامهای دانشجویی در کانادا

پس از ویروس کرونا کلیه وام های دانشجویی Student Loan ها واجد شرایط تعویق در پرداخت بدون بهره تا 6 ماه خواهند بود. این به معنی حذف پرداخت نخواهد بود بلکه دوره شش ماهه تنفس است و پرداخت بعدی از شش ماه دیگر آغاز خواهد شد.

پرداخت بدهی های اقتصادیاتی شخصی و شرکتی در کانادا

در این طرح دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی در کانادا اجازه داده تا اظهارنامه های اقتصادیاتی خود را بجای ابتدای آوریل تا ابتدای ماه ژوئن تکمیل کنند. اگر افراد به اداره اقتصادیات بدهکار شدند می تواند بدهی اقتصادیاتی خود را تا قبل از سپتامبر پرداخت کنند بدون اینکه سود دیر کرد به آنها تعلق گیرد.

یاری به بیزینس های کانادایی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند

این بخش در دست تکمیل است و برنامه های دولت در وبسایت زیر درج شده است.

سازمان تحصیلی مهاجرتی وبگاه مجوز بازی در ونکوور کانادا همیشه حامی دانشجویان و مهاجرین کانادا بوده است. در صورت احتیاج به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

جزئیات بیشتر درباره یاریهای دولت کانادا برای آسیب دیدگان ویروس کرونا

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی

به "جزئیات یاری های دولت کانادا بدلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات یاری های دولت کانادا بدلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید