دانستنی های جالب درباره اهرام اسرارآمیز چین

به گزارش وبگاه مجوز بازی، هرم از اشکال هندسی مرموزی است که در معماری باستان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. بعضی معتقدند که این اهرام چیزی جز بنای یادبودی برای پادشاهان و یا مکانی برای انجام مراسم دینی نیستند، ولی بعضی دیگر بر این باورند که این اهرامِ پراکنده در کل سیار زمین ماهیتی فرازمینی دارند و ساخت دست انسان نیستند.هدف از بیان این مطالب آنالیز اهرام پنهان چین می باشد.

دانستنی های جالب درباره اهرام اسرارآمیز چین هرم از اشکال هندسی مرموزی است که در معماری باستان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. جالب است که در دوره های گوناگون تاریخی در بعضی از نقاط دنیا که هیچ ارتباط جغرافیایی و فرهنگی با یکدیگر نداشته اند بنا های باستانی مشابهی ساخته شده است.

بعضی معتقدند که این اهرام چیزی جز بنای یادبودی برای پادشاهان و یا مکانی برای انجام مراسم دینی نیستند، ولی بعضی دیگر بر این باورند که این اهرامِ پراکنده در کل سیاره زمین ماهیتی فرازمینی دارند و ساخت دست انسان نیستند. این دسته در پاسخ به این سؤال که علت ساخت چنین بنا های بزرگی چه بوده، می گویند که این سازه ها مانند آنتنی برای شبک انرژی سراسری دنیا مورد استفاده قرار می گرفته اند و بشر در فن آوری انتقال انرژی به حدی از پیشرفت دست یافته بود که برای استفاده از انرژی موجود در اتمسفر سیاره زمین، تنها به گیرنده هایی با فن آوری مشابه شارژر های بی سیم امروزی احتیاج داشته است.

قصد ما از نگارش این مطالب تأیید و یا رد این فرضیات نیست، بلکه فقط طرح مسئله و رسیدن به موضوع اصلی، یا همان اهرام پنهان چین است.

هم ما با شنیدن واژه های هرم یا اهرام ناخودآگاه به یاد مصر و اهرام معروف آن می افتیم؛ ولی در بسیاری از دیگر نقاط دنیا از جمله آمریکای جنوبی، آسیای شرقی و حتی اروپا نمونه هایی از این سازه های اسرارآمیز کشف شده است.

اهرام ناشناخت چین طبق تحقیقاتی که تا کنون صورت گرفته آرامگاه های تاریخی هستند که در برابر آثار زمان و عوامل محیطی پابرجا به جای مانده اند.

کتیبه ای از مصر باستان که شیئی شبیه به یک لامپ بزرگ را نمایش می دهد.

این سازه حیرت انگیز به صورت تصادفی به وسیله خلبان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به نام جیمز گاسمن (james gaussman) در اواخر جنگ دنیای دوم کشف شد. او در هنگام بازگشت از یک مأموریت یاریی برای ارتش چین به سمت پایگاه خود در شهر آسام هندوستان بود که حین عبور از فراز شهر شی آن از تماشا هرمی بزرگ در ارتفاع پایین و فاصله ای دور متحیر شد. او فرصت را غنیمت شمرد و راستا خود را برای عکاسی تغییر داد تا عکس ها را به گزارش پرواز خود ضمیمه کند.

در سال 1947 خلبان آمریکایی دیگری مشتاق به کشف افسان هرم سفید و بزرگ گاسمن شد و به قدر کافی بر فراز آسمان به این ساز اسرار آمیز نزدیک شد تا شخصاً به آن نگاهی بیندازد. او به صورت تقریبی ارتفاع این هرم را بیش از 1000 فوت برآورد کرد که در مقایسه با بزرگترین هرم از اهرام ثلاث مصر یعنی هرم جیزه با 480 فوت از پایه تا رأس بسیار مرتفع تر بود.

هنوز هم این هرم ماورایی به وسیله مقامات چین به مثابه یک راز، به شدت حفاظت می گردد و از چشمان کنجکاو تحقیقات بین المللی دور نگاه داشته می گردد. با وجود چنین محدودیتی محقق آلمانی هارتویگ هاسدورف (hartwig hausdorf) که از تصویربرداری از ساز غول پیکر باستانی منع شده بود، کتابی در سال 1994 با عنوان هرم سفید منتشر کرد و جزئیات یافته های خود را در مورد سایر سازه های قابل مشاهده در این منطقه ارائه داد، پس از آن بود که اشتیاق شدیدی برای کشف این گنج باستانی در دنیا برانگیخت.

رمزگشایی یک حقیقت پنهانکشور چین در سال 2000 به وجود حدود 400 هرم در منطق شان چی در شمال شی آن صحه گذاشت. بعضی از محققان این بازمانده های باستانی کوچکتر از هرم سفید را در زمر آرامگاه ها قرار دادند. در حالی که بعضی از این سازه ها درحقیقت نیز به عنوان مقبره مورد استفاده قرار می گرفتند، بعضی دیگر از محققان معتقد بودند که قدیمی ترین اهرام چین با اهداف اسرارآمیزتری مورد استفاده قرار می گرفتند. هاسدورف حتی تأکید کرد که این سازه ها منشأ فرازمینی دارد.

اما این اهرام چقدر قدمت دارند؟ در حالی که بسیاری این آثار را به هزاره های قبل نسبت می دهند، بعضی دیگر معتقدند که این اهرام بسیار قدیمی ترند. با تحلیل یک عکس هوایی از یک دسته از اهرام در شرق شی آن، گراهام هانکاک (graham hancock) محقق تمدن های باستان دریافت که نحو قرارگیری آن ها با صورت فلکی جوزا مطابقت دارد. البته بررسی های رایانه ای نشان دادند که این طرح بندی اهرام، صورت فلکی جوزا را در فصل بهار 10500 سال قبل از میلاد به نمایش می گذارد.

بیشتریت اهرام متعلق به سلسل ژیای شرقی (1032-1227) در شرایط خرابی شدید قرار دارند و بسیاری شکاف ها عمیقی برداشته اند و در معرض خطر فرو ریختن کامل قرار دارند. دائه ونژن (dai wenzhen) مدیر دفتر اداری مقبره ها در مصاحبه ای با آژانس خبری ژین هوا (xinhua) اعتراف کرد که کل مجموعه با خطر نابودی کامل روبرو است. با توجه به سخنان او بیشتر مقبره های سلسل ژیا که در منطق نینگ ژیا (ningxia) مستقر هستند با مسائل مشابهی دست و پنجه نرم می نمایند و حتی بعضی از آن ها می توانند ویران لقب گیرند. به گزارش ژین هوا 25/1 میلیون دلار برای ترمیم مقبره ها اختصاص یافته، اما این مبلغ تنها برای پیشگیری از فرسایش بیشتر کفایت می نماید و این امر مصداقی بر پنهانکاری دولت چین است.

در حالی که 207 مقبره و 9 آرامگاه در نینگ ژیا به سختی گذر زمان را تاب آورده اند، اهرام ناشناس در شان ژی پایدارتر و پر ابهت تر به جای مانده اند. طبق بعضی برآورد ها بیشتر این 400 سازه در شان ژی همزمان با سلطنت امپراطور ظالم سلسل چین شی هوانگ (259-210 قبل از میلاد) بنا شده اند تا سرپناهی برای میراث بارگاه امپراطوری او باشند.

راز هرم چین شی هوانگامپراطور چین شی هوانگ به عنوان اولین امپراطور قلمرو امروزی کشور چین جستجوی دیوانه وار راز جاودانگی معروف است. تب او برای دستیابی به افتخار، او را به خلق یکی از شگفتی های غیرمعمول و جاه طلبانه بر روی سیار زمین رهنمود ساخت: لشکر با ابهت سفالین تراکوتا (terracotta army) که از صفوفی نزدیک به یک مایل از سربازان و اسب ها و کالسکه های سفالی تشکیل می گردد که نماد گارد بزرگ پادشاهی او هستند و از هرمی که طابوت امپراطور را در خود پنهان ساخته محافظت می نمایند. طبق بعضی برآورد ها این لشکر شامل بیش از 7000 سرباز، 130 کالسک نظامی و 520 اسب است. توجه به جزئیات این مجسمه ها چنان دقیق است که هیچکدام از پیکره ها به هم شباهتی ندارند، طوری که بعضی اعتقاد دارند هر مجسمه از روی یک شخص واقعی از آن دوران ساخته شده است. میراث این پادشاه مستبد از زمانی که برای اولین بار در سال 1978 کشف شده، توجه دنیایان را به خود جلب نموده است. اما هنوز گنجین پنهان شده در داخل هرم محل ظن و گمان بسیاری است.

با وجود پیدا شدن ارتش سفالینِ محافظ پادشاه هنوز تابوت پادشاه کشف نشده است. طبق اسناد باستانی چین (همان متونی که به باستان شناسان در کشف سربازان سفالین یاری کرد) تابوت پادشاه به همراه مقادیر بزرگی از طلا و جواهرات درون مقبره ای واقع شده است که سراسر گنبد مسی بالای آن با ستارگانی از جواهرات پوشیده شده و اطراف تابوت ماکتی بزرگ از نقش چین طراحی و ساخته شده است؛ به این صورت که رود هایی از جنس جیوه در میان کوه ها جریان دارند. در متون باستانی آمده است که کارگران زنده درون مقبره محبوس شدند تا کسی از راز مقبره آگاه نگردد. امپراطور چین کوشش کرد هرم زیرزمینی خود را به صورت یک نسخ برابر اصل از قلمرو چین بسازد.

در حال حاضر هرم امپراطور چین نزدیک به 250 فوت ارتفاع دارد، اما گمان می رود که در زمان ساخت در 2200 سال پیش 380 فوت ارتفاع داشته است. عرض پای هرم از شرق به غرب حدود 1130 فوت و از جنوب به شمال 1150 فوت طول دارد. به گفت دانشمندان دولتی چین امپراطور توج زیادی به دشوارسازی دسترسی به مأمن ابدی خود معطوف ساخته، به طوری که این هرم با خاک و گیاهان پوشیده شده و تمامی راه های ممکن به تالار اصلی مسدود شده اند. اما کدام عقل سلیمی چنان مقبره ای بزرگ و جاه طلبانه ای بنا می نماید و آن را با گیاهان می پوشاند تا از دیده ها پنهان بماند؟ از سوی دیگر تصاویر موجود از این اهرام حاکی اند که درختان روی اهرام نمی توانند قدمتی بیشتر از 50 سال داشته باشند.

با تمام این تفاصیل هنوز معین نیست که دولت چین به چه علتی این اهرام را مخفی ساخته است؛ آیا دانشمندان دولتی به راز حقیقی ساخت این اهرام پی برده اند؟ یا گمان دارند که با کشف اسرار این اهرام به قدرت ماورایی دست می یابند که امپراطور چین شی هوانگ را قادر ساخت کشور چین را برای اولین بار با وسعت امروزیش یکپارچه و متحد سازد.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "دانستنی های جالب درباره اهرام اسرارآمیز چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های جالب درباره اهرام اسرارآمیز چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید