دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد؛ حداقل فضای کلاس برای هر دانش آموز 4 متر مربع

به گزارش وبگاه مجوز بازی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ابلاغ جدیدترین دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس اطلاع داد.

دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد؛ حداقل فضای کلاس برای هر دانش آموز 4 متر مربع

به گزارش گروه اجتماعی وبگاه مجوز بازی، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آخرین دستورالعمل های بازگشایی مدارس، اظهار کرد: حضور برای دانش آموزان در مدارس اختیاری است و در مناطق زرد و آبی پایه اول و دوم بازگشایی می شوند، زیرا دانش آموزان پایه های اول و دوم باید سوادآموزی را آموزش ببینند و با فضای مدرسه آشنا شوند.

فرهادی ادامه داد: همچنین در مناطق محروم مدارس با ظرفیت بسیار کم فعالیت می نمایند و گاهی تعداد کل دانش آموزان در چهار پایه 12 نفر است و مدارسی که حداکثر 50 دانش آموز در کل مدرسه داشته باشند، می توانند با رعایت دستورالعمل ها کلاس های حضوری را برگزار نمایند.

مهمترین شروط بهداشتی بازگشایی مدارس

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر تامین تهویه هوا و فضای معین شده برای هر دانش آموز گفت: تهویه کلاس ها باید تامین گردد و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی الزامی است و فاصله گذاری حداقل 2 متر خواهد بود.

وی ادامه داد: 2 پیش شرط اختیاری بودن و توانایی مدرسه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی از الزامات بازگشایی است. باید توجه داشت که حداکثر ظرفیت کلاس ها 10 نفر خواهد بود و مدیر مدرسه باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

کلاس 10 نفره باید 40 متر مربع باشد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به فضای مورد احتیاج برای هر دانش آموز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: کلاس ها حداکثر 10 نفره خواهد بود و ما 4 مترمربع برای هر دانش آموزان فضا احتیاج داریم و برای برگزاری کلاس با 10 نفر احتیاج به 40 متر مربع فضاست و به همین نسبت با کوچک شدن کلاس درس تعداد دانش آموزان کاهش پیدا می نماید.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه کلاس درس 40 نفره حداکثر با 10 نفر حضوری برگزار خواهد شد، دانش آموزان هر روز در مدرسه حاضر نخواهند بود و والدین اگر از رعایت دستورالعمل های بهداشتی مطمئن شدند می توانند دانش آموزان خود را به مدرسه بفرستند.

فرهادی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که دانش آموزان به دلیل بازی گوشی و شیطنت های بچگانه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت ننمایند و در مهر ماه شاید اخباری مانند تعویض ماسک دانش اموزان با یکدیگر بودیم، گفت: اینکه توقع داشته باشیم تمام دستورالعمل های بهداشتی از طرف یک دانش آموز کلاس اول و دوم ابتدایی رعایت گردد، دور از واقعیت است و برای همین باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به سمت والدین و معلمان ببریم.

رصد کرونایی معلمان و اولیای مدرسه

وی درباره رصد کرونایی کادر مدارس اعلام کرد: اولیای مدرسه و معلمان بدون علامت باید سر کلاس درس حاضر شوند و به محض بروز علائم بیماری کرونا از حضور در مدرسه خودداری نمایند و نرم افزار ماسک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدیر مدرسه می تواند دسترسی لازم برای رصد ابتلای اولیای مدرسه و معلمان مبتلا به کرونا از دانشگاه علوم پزشکی منطقه دسترسی به اپلیکیشن ماسک را دریافت کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: ما نظارت های لازم بر مراکز آموزشی و مدارس را از ابتدای اپیدمی انجام داده ایم و هر مدرسه ای که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد و هیچ فرقی بین مدارس دولتی و غیر دولتی نیست.

فرهادی تاکید نمود: تمام شرایط ذکر شده برای بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی است و مدارس در مناطق نارنجی و قرمز بازگشایی نمی شوند و فعالیت ها همچنان مجازی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد؛ حداقل فضای کلاس برای هر دانش آموز 4 متر مربع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد؛ حداقل فضای کلاس برای هر دانش آموز 4 متر مربع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید