شعبده بازی آمریکا با ابزارهای فرا مذاکراتی

به گزارش وبگاه مجوز بازی، نورنیوز نوشت: اگرچه درخواست روسیه می تواند به عنوان موضوعی نو به عنوان یک مولفه پیش بینی نشده ،دستور کار نوی را به میز مذاکرات وارد کند لیکن هنوز معظل اصلی مذاکرات که به عدم تصمیم سیاسی آمریکا در خصوص پاسخگویی به مطالبات ایران گره خورده معین تکلیف نشده است.

شعبده بازی آمریکا با ابزارهای فرا مذاکراتی

آمریکا با طرح درخواستهای نو و غیر قابل قبول بدنبال ایجاد انحراف در جهت مذاکرات وین است.

در حالی که واشینگتن هنوز پاسخ روشن و سازنده ای به 4 موضوع مورد نظر ایران که از ابتدا نیز در دستور کار مذاکرات بوده،نداده است راهبرد چندگانه ای را برای فرار از اتخاذ تصمیم سیاسی دنبال می نماید.

در این رابطه تاکید بر این گزاره غلط که مذاکرات به خاتمه رسیده و متن توافق نهایی نیز آماده شده است در کنار مرتبط نمودن گره های موجود در مذاکرات به درخواست نو روسیه برای معاف شدن از تحریم ها وحمایت ایران از این رویکرد مسکو، تلاشی برای پاسخ ندادن به مطالبات قانونی و منطقی ایران است.

اگرچه درخواست روسیه می تواند به عنوان موضوعی نو به عنوان یک مولفه پیش بینی نشده ،دستور کار نوی را به میز مذاکرات وارد کند لیکن هنوز معظل اصلی مذاکرات که به عدم تصمیم سیاسی آمریکا در خصوص پاسخگویی به مطالبات ایران گره خورده معین تکلیف نشده که بتوان از تاثیر درخواست روسیه به عنوان مانعی بر شکل گیری توافق سخن گفت.

آمریکاییها در مقطع زمانی فعلی بر اساس رویکرد ثابت خود با بکارگیری گسترده ظرفیتهای رسانه ای رسمی و غیر رسمی در تلاشند تا با شعبده بازی و تحریک افکار عمومی، فضا را به گونه ای سازمان دهند که با فشار بر سیستم عصبی مذاکره نمایندگان،انها را مجبور نمایند تا به تصمیم گیری در چارچوب مولفه های مورد نظر واشنگتن اقدام نمایند.

اکنون بسیار روشن است که ضرب الاجل های ساختگی متعدد و مانورهای تکراری ترک محل مذاکرات از سوی مقامات غربی و افزایش فوق العاده فشارهای رسانه ای نتوانسته مذاکره نمایندگان ایرانی را از پیگیری مطالبات و خطوط قرمز غیر قابل تغییر باز دارد .

امروز بیش از هر زمان دیگر توافق قوی می تواند در دسترس باشد یا نباشد.

طی روزهای آینده معین خواهد شد که آمریکا حاضر است از رفتارهای ایذایی دست بردارد و رویکردی سازنده را برای دستیابی به توافق قوی در پیش بگیرد یا همچنان به امید تاثیر گذاری اقدامات فرامذاکراتی برای امتیاز گیری می خواهد نقش خود را در مقام مانع اصلی حصول توافق حفظ کند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "شعبده بازی آمریکا با ابزارهای فرا مذاکراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعبده بازی آمریکا با ابزارهای فرا مذاکراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید