نتایج جالب یک تحقیق درباره کاهش استرس و اضطراب

به گزارش وبگاه مجوز بازی، نتایج پژوهشی تازه صورت گرفته در دانشگاه نورث آمبریا در بریتانیا نشان می دهد که محرک هایی آرامش بخش هم، چون گوش دادن به نجوا و زمزمه دیگران و صدای لمس ملایم به وسیله فردی دیگر از جمله ماساژ باعث کاهش استرس در فرد می گردد.

نتایج جالب یک تحقیق درباره کاهش استرس و اضطراب

به گزارش وبگاه مجوز بازی به نقل از دیلی میل، هم چنین، صدای برس زدن مو، صدای نجوا و صدای کشیده شدن براش میک آپ بر روی میکروفون می توانند به کاهش اضطراب در افراد یاری نمایند. در نتیجه، پژوهشگران معتقدند تماشای ویدئوها یا شنیدن صداهای این چنینی می توانند به آرامش افراد یاری نمایند.

پژوهشگران دانشگاه نورث آمبریا در بریتانیا این پژوهش را بر روی 64 شرکت نماینده در فاصله سنی بین 18 تا 58 سال انجام دادند.

شرکت نمایندگان چندین پرسشنامه را برای ارزیابی سطح روان رنجوری و اضطراب تکمیل کردند. آنان دو نوع اضطراب را ارزیابی کردند اضطراب حالتی که اضطراب لحظه به لحظه تجربه شده در موقعیت های خاص را توصیف می نماید و اضطراب ویژگی زمانی که شخصیت ما مستعد مضطرب شدن است.

این آنالیز نشان داد تماشای ویدئوهایی که در آن فرد در حال زمزمه و نجوا کردن یا کشیدن آرام براش مورد استفاده برای آرایش بر روی میکروفون و یا ضربه آرام زدن بر روی اشیا بوده می تواند از شدت اضطراب افراد بکاهد.

منبع: فرارو

به "نتایج جالب یک تحقیق درباره کاهش استرس و اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج جالب یک تحقیق درباره کاهش استرس و اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید