نخستین پارک ملی خشکی دریایی ایران

به گزارش وبگاه مجوز بازی، پارک ملی بوجاق در بندر کیاشهر نخستین پارک ملی خشکی دریایی ایران است که زیستگاه مهم پرندگان و آبزیان است.

نخستین پارک ملی خشکی دریایی ایران

به گزارش ، یکی از زیباترین مناطق حفاظت شده ایران، پارک ملی بوجاق در بندرکیاشهر است. در پارک ملی بوجاق یکی از زیباترین مناظر طبیعت پیش روی شما خواهد بود. دشتی سرسبز که از روی سفیدرود گذر می نماید و زیبایی بی حد و مرزی را به چشمان شما هدیه می دهد. این منطقه سرسبز جولانگاه اسب های وحشی، گله گاومیش ها و چراگاه گله گاو ها و گوسفندانی است که صدایشان در طبیعت زیبا می پیچد و همزیستی مسالمت آمیزی با پرندگان مهاجر دارند.

این پارک نخستین پارک ملی خشکی - دریایی ایران است. این پارک حدود 3260 هکتار مساحت دارد که از این مقدار 1600 هکتار محوطه دریایی، حدود 160 هکتار محوطه تالابی و مابقی خشکی شامل زمین های ساحلی، جلگه ای و علفزار است. پارک ملی بوجاق، سایت مهم پرنده نگری ایران، زیستگاه مهم پرندگان و آبزیان به حساب می آید و بیش از 50 گونه آبزی، 20 گونه پرنده بومی و 248 گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است. این پارک، تالابِ کیاشهر و دلتایِ رودخانه سفیدرود را در خود جای داده و از سه تالابِ کیاشهر در شرق، بوجاق در غرب و 22 بهمن در مرکز تشکیل شده است.

اگر علاقمند به دیدن پرندگان هستید بهترین فصل پاییز و زمستان خواهد بود چرا که در این زمان، بیش از 200 گونه پرنده مهاجر مهمان تالاب می شوند. البته در فصول بهار و تابستان هم می توانید از سرسبزی و موجودات بومی تالاب لذت ببرید. با کمی قدم زدن، در انتهای پارک به دریا می رسید و می توانید طعم تمشک هایی که بوته های آن تقریبا همه جا به چشم می خورند را بچشید. از آنجا که این پارک در بندر کیاشهر است پس از عبور از نیزار ها و گذر از پل چوبی، قایق سواری در تالاب و رسیدن به دریا هم جذابیت زیادی دارد. جالب که بدانید تنها پستاندار دریای خزر یعنی فک خزری هم در این محدوده زندگی می نماید.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال نموده است که مشاهده می کنید.

منبع: شهروندخبرنگار- گیلان

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندوبگاه مجوز بازی اینجا کلیک کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نخستین پارک ملی خشکی دریایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پارک ملی خشکی دریایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید