نقدهایی بر فیلم غریب و سریال آکتور

به گزارش وبگاه مجوز بازی ؛ دویست و چهل و سومین شماره ماهنامه فیلم نگار ویژه اردیبهشت 1402 در 116 صفحه منتشر شد. در این شماره و در بخش سینمای ایران، سیناپس و نقد هایی بر فیلم غریب و سریال آکتور را می خوانیم. فیلم نامه کوتاه زوزه و گفت و گویی با نویسنده و کارگردان این فیلم عناوین صفحه ایجاز هستند.

نقدهایی بر فیلم غریب و سریال آکتور

پرونده موضوعی که به مفاهیم تخصصی فیلم نامه می پردازد؛ در این شماره به سراغ نقطه دید رفته که شامل نوشته های متنوعی است از جمله: راهنمای جامع طراحی نقطه دید در فیلمنامه، انتخاب صحیح نقطه دید در روایت، چگونه نقطه دید داستان را تحت کنترل بگیرید؟، چگونگی تغییر نقطه دید از روایت کلاسیک به روایت مدرن، گفت وگوی جمعی پیرامون مقوله نقطه دید در فرهنگ فیلمنامه نویسی و غیره

بخش سینمای جهان با سیناپس فیلم های زندگی، مردی به نام اتو و آر.ام.ان آغاز می شود و با نقد و گفت وگو هایی با پدیدآورندگان این آثار ادامه پیدا می کند. مطالعه تطبیقی رمان و فیلم نامه مردی به نام اتو و تلفیق دو ایده داستان به منظور ساخت یک ایده عالی دیگر مطالب این بخش به شمار می رود.

فیلم نامه کامل این شماره به خانواده فیبلمن نوشته استیون اسپیلبرگ و تونی کاشنر اختصاص دارد که از طریق میثا محمدی به فارسی ترجمه شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، گفت وگوی جمعی درباره خانواده فیبلمن و نقدی بر این اثر، مطالب پایانی این شماره هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نقدهایی بر فیلم غریب و سریال آکتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدهایی بر فیلم غریب و سریال آکتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید