همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره ای

به گزارش وبگاه مجوز بازی، اسپیس ایکس تصمیم دارد شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک خود را با همکاری سرویس ابر گوگل راه اندازی کند.

همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره ای

این شرکت ها اعلام نموده اند از 2021 میلادی برای فراهم کردن سرویس های اطلاعات و ابر رایانشی و موارد استفاده شرکتی مشتریان استارلینک در سراسر دنیا با یکدیگر همکاری می نمایند. ارزش این قرارداد فاش نشده است.

در حال حاضر نشانه های مهمی از گسترش خوشه 1500 تایی ماهواره های استارلینک در مدار زمین وجود دارد، از جمله آنکه اسپیس ایکس مشغول ساخت ایستگاه هایی زمینی در دیتاسنترهای گوگل و اتصال ماهواره ها به زیربنای ابر رایانشی این شرکت است.

درهمین راستا قرار است اسپیس ایکس نخستین پایانه استارلینک را در دیتا سنتر گوگل واقع در نیوآلبانی (ایالت اوهایو آمریکا) نصب کند.

گوین شاتول رئیس بخش عملیات اسپیس ایکس در این باره می گوید: ترکیب اینترنت پرسرعت استارلینک با زیربنای گوگل و قابلیت های آن، ارتباطی سریع و ایمن برای سازمان های دنیای فراهم می نماید.

طی این پروژه همکاری سرویس های نوظهور ابر رایانشی مانند هوش مصنوعی و ماشین یادگیری برای تصمیم گیری درباره ارسال کدام از داده ها به زمین، به کار می فرایند.

گوگل و اسپیس ایکس در سال 2015 میلادی قرارداد دیگری را امضا نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید