هواوی گوشی تاشو Mate Xs 2 را با ظاهری نو روانه بازار کرد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، گوشی هواوی Mate Xs 2 به تازگی وارد بازار گوشی های تاشو شده است. این گوشی دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر گوشی های تاشو متمایز می نماید.

هواوی گوشی تاشو Mate Xs 2 را با ظاهری نو روانه بازار کرد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، شرکت هواوی به تازگی از نوترین گوشی تاشو خود که شکل متفاوتی نسبت به گذشته دارد، رونمایی کرد. با این که گوشی هواوی Mate X2 ظاهر مدل های قبلی را حفظ نموده بود، اما مدل نو، یعنی هواوی Mate Xs 2 با طراحی و قابلیت های نو روانه بازار شده است.

طراحی

یکی از مواردی که نمی توان در خصوص Huawei Mate Xs 2 دست کم گرفت، طراحی مجذوب نماینده و متفاوت آن است. حتی در میان گوشی های تاشو نیز، این گوشی هوآوی کاملا متمایز است. اگرچه این گوشی طراحی کلی را حفظ نموده، ولی بعضی تغییرات ظریف در ماژول دوربین برای تطبیق با سنسور متفاوت دیده می گردد.

برخلاف سری گلکسی فولد، گوشی Mate Xs 2 به عنوان یک گوشی تاشو به طرز شگفت آوری باریک است و ضخامت آن در حدود 5.4 میلی متر در زمان باز شدن و 11.1 میلی متر در حالت تا شدن می باشد. وزن دستگاه نیز جالب توجه است. با این که این گوشی 11.1 میلی متر ضخامت دارد، وزن آن تنها 255 گرم است. تنظیمات مربوط به مکانیسم لولا نیز صفحه نمایش را به نسبت مدل های گذشته صاف تر نموده است. این دستگاه در زمان عرضه در سه رنگ Brocade White، Elegant Black و Frost Purple روانه بازار شده است.

صفحه نمایش

جای تعجب نیست که ویژگی های نمایشگر این دستگاه روی کاغذ خیره نماینده به نظر می رسد. یک پنل 7.8 اینچی OLED با رزولوشن 2480 در 2200 پیکسل و کیفیت 424 پیکسل بر اینچ برای این دستگاه استفاده شده است. این نمایشگر نرخ تازه سازی 120 هرتز و طیف رنگی گسترده P3 را ارائه می دهد. صفحه نمایش این دستگاه، در زمان تا شدن همچنان یک صفحه نمایش نسبتاً بزرگ 6.5 اینچی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این میزان حتی می تواند با بعضی از گوشی های هوشمند سایز بزرگ مانند آیفون 13 پرو مکس رقابت کند.

همان طور که می دانید نقطه ضعف بزرگ گوشی های تاشو، دوام آنهاست که شرکت هواوی در مدل نو خود توانسته این مشکل را تا حد زیادی رفع کند. از جمله ویژگی های مجذوب نماینده نو این دستگاه می توان به قابلیت استفاده از قلم M-Pen 2s محصول شرکت هوآوی نیز اشاره نمود.

دوربین

بارزترین ارتقا در گوشی Huawei Xs 2 سیستم دوربین است. ماژول دوربین این دستگاه اکنون از یک سیستم دوربین سه گانه تشکیل شده است. این سیستم دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است که به وسیله یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی، یک سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و یک فلاش LED همراهی می گردد. دوربین سلفی این گوشی هم دوربین ضعیفی نیست و با کیفیت 10.7 مگاپیکسل ارائه شده است. شرکت هوآوی بعلاوه برای وضوح بیشتر تصاویر، قابلیتی را که اپتیک محاسباتی پیشرفته می نامد، روی این گوشی نو پیاده سازی نموده است.

مشخصات فنی

این دستگاه از پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 استفاده می نماید که عملکرد فوق العاده ای را تضمین می نماید. تنها چیپست های سری A اپل هستند که در سطحی بالاتر از این پردازنده عمل می نمایند. این پردازنده هشت هسته ای از یک هسته 2.84 گیگاهرتز، سه هسته 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز Adreno 660 می باشد.

نسخه استاندارد این گوشی دارای باتری 4600 میلی آمپر ساعتی، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است، در حالی که نسخه گران قیمت Collector با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و ظرفیت باتری 4880 میلی آمپر ساعتی عرضه می گردد. در هر دو مدل، گوشی تاشو Mate Xs 2 از شارژ فوق سریع 66 واتی پشتیبانی می نماید. شرکت هواوی تضمین نموده که باتری این گوشی تنها در 30 دقیقه تا 90 درصد شارژ می گردد.

سیستم عامل و سایر ویژگی ها

گوشی Mate Xs 2 از سیستم عامل HarmonyOS 2 که محصول خود هواوی است، استفاده می نماید. از این رو، با توجه به عدم دسترسی مستقیم به Play Store، مجموعه برنامه های موجود برای این گوشی تا میزان ای محدود است. شرکت هوآوی بعلاوه در حال معرفی موتور رابط کاربری اتوماتیک است که پیکربندی گوشی را برای استفاده مؤثرتر از صفحه نمایش بزرگ تر و بعلاوه حرکات لمسی مکمل، بهینه سازی می نماید.

گوشی تاشو هوآوی اولین دستگاه در بازار است که از وای فای سه بانده پشتیبانی می نماید. این دستگاه دارای بهبود های بیشتری در قابلیت های اتصال و بعلاوه 2 اسلات سیم کارت است. در نهایت باید اضافه کنیم که صفحه نمایش خیره نماینده این گوشی به وسیله بلندگو های صوتی سطح بالا پشتیبانی می گردد تا تجربه ای واقعاً فراگیر هنگام تماشای فیلم را ارائه کند.

قیمت

این دستگاه دارای یک نسخه معمولی و یک نسخه collector است. چنان که گفته شد نسخه collector از باتری بزرگتر و ظرفیت رم و حافظه داخلی بیشتر برخوردار می باشد. قیمت این دستگاه برای نسخه معمولی در بازار چین از 9999 یوآن (تقریبا معادل 1500 دلار آمریکا) شروع می گردد. شروع فروش این دستگاه نیز از 6 مه (16 اردیبهشت) خواهد بود.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

به "هواوی گوشی تاشو Mate Xs 2 را با ظاهری نو روانه بازار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی گوشی تاشو Mate Xs 2 را با ظاهری نو روانه بازار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید