(ویدئو) انتقاد شدید وزیر صمت از بورس و وزیر اقتصاد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، وزیر صنعت معدن به خاطر گرانی محصولات فولادی به شدت از عملکرد بورس و بورس کالا انتقاد کرد او گفت: وزیر اقتصاد جواب مردم را درباره گرانی محصولات فولادی بدهد.

(ویدئو) انتقاد شدید وزیر صمت از بورس و وزیر اقتصاد

علیرضا رزم حسینی که در نشست قرارگاه جهش تولید با حضور تولید کنندگان فولاد سخن می گفت به شدت از قیمت محصولات فولادی گلایه کرد. او اضافه کرد: وقتی به جای مدیر عامل بورس کالا، یک کارشناس در جلسه حضور پیدا می کند و می گوید من تابع وزارت اقتصاد هستم باید همان وزارتخانه پاسخگو باشد.

او با اشاره به افزایش قیمت فولاد در بازار گفت: با توجه به مواد اولیه ایرانی و امتیازاتی که دولت به تولید کنندگان فولاد می دهد انتظار این بود قیمت ها متعادل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: غول های فولادی ایجاد کردیم و رانت هایی به نام سنگ آهن به قیمت 300 هزار تومان در اختیار آن ها قرار می دهیم در حالی که قیمت جهانی آن تنی یک و نیم میلیون تومان است، اما همین غول های فولادی محصول را در بازار ایران به قیمت جهانی می فروشند که البته باید پاسخگو باشند.

رزم حسینی گفت: اگر موضع دادستانی این است که تعزیرات و سازمان حمایت را منحل کنیم تکلیف را روشن کنند و اگر موضع آن ها این است که بورس را تعطیل کنیم و فرآیند کار، کوپنی شود از فردا 20 کننده، 20 امام جمعه و 20 استاندار دنبال یک کارخانه دار راه می افتند که سهمیه اش را زیاد کنید.

به گفته او اگر ما در جنگ اقتصادی مسئولیت داریم کسانی که به مردم ظلم می کنند باید پاسخگو باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چطور می شود شمش 4 هزار تومانی را 12 هزار تومان بفروشند در این مدت تولید کنندگان فولاد 60 هزار میلیارد تومان سود عایدشان شده، اما این پول کجا رفته؟ در توسعه که هزینه نشده، اما بگویید کدام خط و ماشین آلات جدید فولادی با این پول در حال توسعه است؟

رزم حسینی اضافه کرد: مکانیزم بورس برای آن بود که به وضع کوپنی خاتمه داده شود، اما اگر دوباره به سراغ فرآیند کوپنی برویم از فردا صبح 3 هزار کارخانه دار می آیند و می گویند پروانه بهره برداری داریم به ما سهمیه بدهید.

او ادامه داد: آقای عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه می گوید می توانم به صورت کوپنی کار را هم انجام دهم، اما می گویم او نمی تواند این کار را انجام دهد همین آقای عظیمیان نمی تواند کارخانه خود را اداره کند تا جایی که 15 تا 20 کننده بر علیه او دارند کار می کنند تا او را از مسئولیت فولاد بردارند.

همچنین آقای داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت در حاشیه این نشست گفت: قرار شد با همکاری وزارت صمت و نهاد های نظارتی در جا ها و انبار هایی که احتمال احتکار شمش، ورق و میلگرد وجود دارد بازرسی ها انجام شود ضمن این که فروش خارج از بورس با عنوان فروش خارج از شبکه قلمداد شده و آن هایی که محصولات خود را در یک ماه و نیم گذشته در بورس عرضه نکردند بازخواست خواهند شد.

منبع: فرارو

به "(ویدئو) انتقاد شدید وزیر صمت از بورس و وزیر اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) انتقاد شدید وزیر صمت از بورس و وزیر اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید