چگونه در رستوران، غذای سالم بخوریم؟

به گزارش وبگاه مجوز بازی، اولین پیشنهاد ما این است که پیشخدمت رستوران را صدا کنید. او می تواند به شما درباره هر یک از غذاهای لیست توضیحاتی ارایه کند. شما بر اساس این توضیحات می توانید غذاهای سالم منو را که سرخ کردنی، چرب و یا شیرین نباشند انتخاب کنید.

چگونه در رستوران، غذای سالم بخوریم؟

چگونه در رستوران، غذای سالم بخوریم؟

8 توصیه و 7 فرمان برای غذا خوردن در خارج از خانه

پنج شنبه شب که می گردد، خیلی از خانواده ها شال و کلاه می نمایند که شام را در یک رستوران بخورند. البته فقط انتخاب آنها فرق می نماید، رستوران چینی، رستوران ژاپنی یا فست فود؛ و البته رستوران های سنتی. در این میان، آنهایی که رژیم دارند یا از چاق شدن فراری اند، نمی دانند در کشاکش وسوسه سفارش غذاهای خوشمزه و حفظ تناسب اندام شان چه کار نمایند؟ اگر شما هم با چنین وسوسه و مسئله ای روبه رو هستید، این مطلب را بخوانید.

1- پیش خدمت را صدا کنید

اولین پیشنهاد ما این است که پیشخدمت رستوران را صدا کنید. او می تواند به شما درباره هر یک از غذاهای لیست توضیحاتی ارایه کند. شما بر اساس این توضیحات می توانید غذاهای سالم منو را که سرخ کردنی، چرب و یا شیرین نباشند انتخاب کنید.

2- غذا را هوشمندانه انتخاب کنید

از همین لحظه تصمیم بگیرید که از انتخاب کورکورانه غذا دست بکشید. قبل از انتخاب و سفارش غذا کمی فکر کنید. نیم نگاهی به ترکیبات این غذاها بیندازید و هوشمندانه سالم ترین غذا را برگزینید.

3- به رستوران های سالم بروید

آسان ترین کار این است که سری به رستوران های همیشگی سرخیابانتان بزنید ولی عاقلانه این است که کمی درباره رستوران های شهرتان پرس و جو کنید و سالم ترین رستوران را برگزینید. این رستوران ها غذاهای گیاهی و یا سنتی را به روش های سالم تهیه و عرضه می نمایند.

4- راهنمای انتخاب غذای سالم در رستوران چینی

اگر دوست دارید در رستوران چینی غذای سالمی را انتخاب کنید باید اصولی را رعایت کنید. اول اینکه برنج قهوه ای سفارش دهید. غذایتان را با تخم مرغ پخته و یا سوپ آغاز کنید. از گارسون یک منوی غذای سالم را بخواهید. مطمئن شوید غذای شما حاوی سبزیجات فراوانی است و هر چه از غذایتان به جای مانده به خانه ببرید.

5- راهنمای انتخاب غذای سالم در رستوران ایتالیایی

اول از همه بهتر است از پیشخدمت بخواهید که سبد نان معروف ایتالیایی ها را برایتان سر میز غذا نیاورد. اگر میل دارید پاستا یا ماکارونی سفارش دهید یک ظرف کوچک آن را در نظر بگیرید و یا آن را با یکی از افرادی که با شما به رستوران آمده شریک شوید. از منو غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی مرغ و یا ماهی باشد. برای دسر هم سالاد، میوه یا بیسکوییت سفارش دهید.

6- راهنمای انتخاب غذای سالم در رستوران مکزیکی

از گارسون بخواهید برایتان چیپس ذرت یا همان توردیلا بیاورد. برای غذا برنج و حبوبات را به جای برنج مکزیکی سفارش دهید. بهتر است دور دسرهای مکزیکی نگردید چون به سختی نوع سالم آن را پیدا می کنید. توصیه ما این است که نوش جان کردن دسر را به منزل موکول کنید.

7- راهنمای انتخاب غذای سالم در فست فودها

توصیه هفتم ما به درد خیلی ها خواهد خورد. اول اینکه مرغ سوخاری سالم تر از بقیه غذاهای موجود در منوی رستوران های فست فود است. سفارش یک همبرگر ساده هم بد نیست ولی نوع کوچک و بدون سس آن عالی است. همبرگر شما باید بدون سس باشد. سعی کنید جداجدا غذا و دسر و پیش غذا را سفارش دهید تا اگر در هر مرحله سیر شدید، سراغ غذاهای بعدی نروید. سالاد هم غذای سالمی در این رستوران ها است. از دسرهای پرچرب مرغ سرخ نموده فاکتور بگیرید. ماست هم انتخاب مناسبی است البته اگر سرو گردد.

8- راهنمای انتخاب غذای سالم در رستوران های سنتی

رستوران های سنتی را هم به نام کباب کوبیده و بختیاری می شناسند ولی توصیه اول ما این است که کباب را بدون برنج سفارش دهید و یا دست کم کره را در پلویتان مخلوط نکنید. ماست کم چرب را به جای ماست چکیده سفارش دهید. به جای سالاد کلم هم سالاد شیرازی بدون سس را انتخاب کنید. در عین حال کوشش نکنید یک پرس چلوکباب را همانجا در رستوران به اتمام برسانید. ضمناً اضافه آن را هم برای وعده دیگر به منزل ببرید.

7 فرمان برای غذا خوردن در رستوران

* به برنج تان کره نزنید.

* از ماست و یا دوغ کم چرب به جای انواع پرچرب و نوشابه بهره ببرید.

* از مخلوط کردن تخم مرغ با پلو در چلوکبابی خودداری کنید.

* به جای غذاهای سرخ کردنی انواع آب پز، بخارپز و کبابی را سفارش دهید.

* از سس گوجه فرنگی به جای سس مایونز روی ساندویچ تان بهره ببرید.

* غذاهای پرسبزی و کم چرب سفارش دهید.

* سالاد سبزیجات، آب لیمو یا سوپ کم چرب سفارش دهید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "چگونه در رستوران، غذای سالم بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در رستوران، غذای سالم بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید