کمبود پروتئین شایع ترین علت اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است

به گزارش وبگاه مجوز بازی، کمبود پروتئین شایع ترین علت اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است که پس از بهبودی می توانید با مصرف پروتئین بری بازگرداندن ایمنی و سلامت کلی خود تلاش کنید.

کمبود پروتئین شایع ترین علت اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است

چند غذای پر پروتئین مناسب برای دوران نقاهت کووید:

جوانه ها راهی عالی برای تأمین پروتئین بیشتر در رژیم غذایی روزانه هستند.

بذرهایی که جوانه زده و به گیاهچه های کوچک تبدیل شده اند منبع پروتئین، منیزیم، فسفر، منگنز و ویتامین C و K هستند. فرایند جوانه زنی سطوح تغذیه ای را افزایش می دهد و بیماران مبتلا به کووید می توانند جوانه ماش، یونجه، نخود و حتی کتان یا چیا در برنامه غذایی خود بگنجانند. این جوانه ها مقادیر بیشتری از آمینواسیدها دارند که هضم آن ها را آسان تر می کند و به سرعت نیاز پروتئین بدن را برآورده می کند. به نظر می رسد فرایند جوانه زنی ضمن کاهش آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا سریع تر بهبود یابد.

گوشت در اغلب اوقات انتخاب اول افراد برای تأمین نیازهای پروتئینی است؛ اما باید به خاطر داشته باشید در دوران بهبودی کرونا که سیستم گوارش آسیب فراوانی دیده است، مصرف گوشت های غیر ارگانیک می تواند مضر باشد. موادی که در دامداری ها یا پرورشگاه های صنعتی گوشت قرمز و ماهی برای پروار شدن حیوانات استفاده می شود، مقدار اثربخشی آن را کم می کند.

این خانواده غذایی، سرشار از پروتئین، آهن، روی، ویتامین ها، سلنیوم و اسیدآمینه های حیاتی مانند لیزین هستند که به جذب کلسیم کمک کرده، به راحتی هضم شده و به ویژه در ارتقا سیستم ایمنی مفید هستند.

در هر وعده یک کاسه عدس، لوبیا یا نخود بخورید تا فرایند بهبودی کووید شما تسریع شود. برای به دست آوردن طیف وسیعی از آمینواسیدها، حبوبات را تا آنجا که ممکن است با هم مخلوط کنید.

تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به بهبود آسیب هایی که به بدن در طول بیماری کووید-19 وارد شده است کمک کند. مقدار بالای ویتامین D در تخم مرغ برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. تخم مرغ به تنظیم قند خون کمک می کند که برای ترمیم عملکرد آدرنال و تعادل هورمونی ضروری است. گذشته از ویتامین های اصلی حیاتی مانند سلنیوم ، ویتامین A، B و K، هر تخم مرغ دارای اندازه زیادی پروتئین است.

دو تخم در روز می تواند به طور قابل توجهی در مبارزه با عفونت ها کمک کرده و سلامت کلی بدن را بازسازی کند.

اگر بیماری زمینه ای دارید یا در طول زمان ابتلا به کووید-19 بدن شما آسیب های دیگری دیده است، برای مصرف این رژیم غذایی از پزشک خود نظر بخواهید و به یاد داشته باشید که مصرف بیش ازمقدار این غذاها هم می تواند تعادل پروتئین در بدن شما را به هم بزند. مخصوصاً از مصرف زیاد گوشت قرمز یا تخم مرغ خودداری کنید.

منبع: خبرکانادا

به "کمبود پروتئین شایع ترین علت اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود پروتئین شایع ترین علت اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید