83 درصد از مردم 2 دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند

به گزارش وبگاه مجوز بازی، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر 83 درصد از مردم دو دز و 35 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

83 درصد از مردم 2 دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند

وبگاه مجوز بازی - عین اللهی گفت: در سه هفته آینده به پیک شیوع امیکرون می رسیم. زمان برای ما مهم است و باید مراقبت های لازم را انجام دهیم. در حال حاضر 83 درصد از مردم دو دز و تنها 35 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

او گفت: امیکرون خفیف است؛ اما مرگ و میر دارد. هرکسی که سرما خورده مشکوک به امیکرون است. ما باید از انتشار ویروس جلوگیری کنیم. درمان و پیشگیری از ابتلای افراد به خصوص بچه ها اهمیت دارد. در این پیک 20 درصد از درگیری ها مربوط به بچه ها است.

طبق اعلام وزیر بهداشت، واکسیناسیون 9 تا 12 سال آغاز شده است و تا دو هفته آینده نتایج دریافت واکسن به وسیله این گروه سنی آنالیز می گردد.در صورت کسب نتایج خوب، تزریق واکسیناسیون گروه سنی یک پله پایین تر انجام خواهد شد.

او گفت: با شیوع امیکرون تمام بیمارستان های کشور به حالت آماده باش کامل درآمده اند. مقاوم سازی مردم با واکسیناسیون در حال اجرا است. به طوری که 135 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است و حدود 90 درصد از مردم نوبت اول واکسن را دریافت نموده اند.

در حاشیه بازدید وزیر بهداشت 60 تخت آی سی یو در بیمارستان امام حسین (ع) بهره برداری شد. بخش آی سی یوی بچه ها نیز در این مرکز درمانی راه اندازی شده است و ظرفیت بستری 200 کودک را دارد.

وزارت بهداشت در نظر دارد در طرح عدالت، امکانات را در کل کشور مستقر کند و با توجه به این که پوشش بیمه انجام خواهد شد، مردم هزینه های کمی را برای درمان خواهند پرداخت.

وبگاه مجوز بازی علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "83 درصد از مردم 2 دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "83 درصد از مردم 2 دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید