مخبر: جوانان نخبه حلقه مفقوده توسعه صنعت نفت و گاز کشور هستند

به گزارش وبگاه مجوز بازی، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری از حوزه نفت و گاز به عنوان یکی از مزیت های توسعه کشور یاد کرد و گفت جوانان نخبه، خلاق و هوشمند مزیتی ارزشمند برای توسعه کشور هستند که اگر زنجیره توسعه صنعت نفت و گاز کشور با این حلقه تکمیل شده و در کنار هم قرار گیرند، شاهد پیشرفت و توسعه در این بخش خواهیم بود.

مخبر: جوانان نخبه حلقه مفقوده توسعه صنعت نفت و گاز کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، محمد مخبر عصر امروز - یکشنبه - در دومین جلسه از کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان با موضوع دانش بنیان کردن صنعت نفت کشور ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه، با اشاره به گزارش های ارائه شده از همکاری میان وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر ضرورت تشکیل کارگروهی مشترک برای پیشبرد طرح ها و برنامه های توسعه صنعت نفت و گاز به وسیله این دو دستگاه اجرایی تأکید کرد.

معاون اول رییس جمهور از وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رییس جمهور خواست در این کارگروه مشترک، نقشه راه و طرحی جامع با برنامه زمان بندی معین و مبتنی بر مزیت های کشور جهت دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز تدوین نمایند.

مخبر با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای کشورمان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال گفت: اگرچه در بعضی از صنایع نسبت به کشورهای دیگر کمی عقب هستیم، اما در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال به پشتوانه جوانان و نخبگان ایرانی، کمبود و عقب ماندگی نسبت به کشورهای پیشرفته نداریم و ضروری است با حمایت و سرمایه گذاری در این بخش زمینه توسعه و پیشرفت و دانش بنیان کردن صنایع کشور را فراهم کنیم.

در این جلسه وزیر نفت نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز کشور ارائه کرد و گفت: وزارت نفت در مدت سپری شده از دولت سیزدهم نسبت به انتشار چندین فراخوان در زمینه های مختلف نظیر فعال کردن چاه های کم بازده نفت، بهینه سازی مصرف انرژی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت اقدام نموده که منجر به انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه نفت و گاز شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور هم در این جلسه گزارشی از طرح ها و برنامه های این معاونت برای دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز کشور و بومی سازی دانش فنی ارائه کرد و به تشریح پیشنهادات جهت بهره برداری حداکثری از توانمندی شرکت های دانش بنیان در این حوزه پرداخت.

در انتها این نشست پس از بحث و گفتگو در مورد راهکارهای سرعت بخشیدن به فرایند دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز کشور، مقرر شد کارگروهی مشترک میان وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تشکیل و نقشه راهی جامع برای دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز کشور با برنامه زمان بندی معین تدوین و گزارش دهی گردد.

لازم به ذکر است جلسات کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان به صورت دوره ای با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون علمی و فناوری در یک موضوع خاص با وزیر و مدیران دستگاه ذیربط تشکیل شده و ضمن آنالیز مسائل و چالش های پیش روی در آن حوزه برای تسریع در فرایند دانش بنیان کردن فعالیت های مربوطه برنامه ریزی می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مخبر: جوانان نخبه حلقه مفقوده توسعه صنعت نفت و گاز کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: جوانان نخبه حلقه مفقوده توسعه صنعت نفت و گاز کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید