ARM از گرافیک Immortalis رونمایی کرد؛ رهگیری پرتو به گوشی ها می آید

به گزارش وبگاه مجوز بازی، شرکت ARM در رویداد اخیر خود از گرافیک تازه با نام Immortalis رونمایی کرد که به لطف آن قابلیت مجذوب کننده و محبوب رهگیری پرتو به گوشی های پرچم دار خواهد آمد.

ARM از گرافیک Immortalis رونمایی کرد؛ رهگیری پرتو به گوشی ها می آید

شرکت بریتانیایی ARM که پیش از این قرار بود انویدیا آن را خریداری کند اما در این زمینه بازنده شد، از فناوری تازه هسته های خود رونمایی کرد که شامل Cortex-X3 به عنوان هسته قدرتمند، Cortex-A715 و Cortex-A510 Refresh می شوند که البته مورد آخر را همین حالا هم در پردازنده ها شاهد هستیم اما گفته می گردد مورد تازه، نسخه بهبود یافته آن است.

این هسته های پردازشی تازه، تمام آن چیزی هستند که ARM برای یک سال آینده تدارک دیده و انتظار می رود عملکرد بسیار خوبی هم داشته باشند. در نسل کنونی، بعضی ها داغ شدن بیش از حد پردازنده ها را به هسته های ARM مرتبط می دانند. بنابراین امیدواریم سال جاری شرایط بهتر از قبل باشد.

در شرایط برابر، طبق ادعای ARM، قدرت گرافیکی هسته های تازه 28٪ از نسل قبل بیشتر خواهد بود. یعنی در شرایطی که یک هسته از نوع Cortex-X2، سه هسته از نوع Cortex-A710 و چهار هسته از نوع Cortex-A510 را با همین تعداد و ترتیب چینش هسته اما از نوع تازه مقایسه کنیم، قدرت گرافیکی ترکیب تازه 28٪ بیشتر خواهد بود.

افزایش چشمگیر توان گرافیکی ARM هم به لطف فناوری تازهی است که شرکت در ساخت آن استفاده نموده است. ARM آن را Immortalis-G715 می نامد که متفاوت با سیاست قبلی شرکت در نام گذاری گرافیک هایش است. این گرافیک تازه در آنالیز های اولیه نه تنها به شکل چشمگیری از قبل قدرتمندتر و کم مصرف تر نشان داده بلکه از قابلیت های گیمینگ بروز جهان نظیر رهگیری پرتو نور هم پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب نخستین گرافیک موبایل فراوری شده به وسیله ARM باشد که از این فناوری مجذوب کننده و محبوب کامپیوترهای قدرتمند بهره می برد.

البته سامسونگ با همکاری AMD پیش از این، فناوری رهگیری پرتو نور را در اگزینوس 2200 در اختیار کاربران قرار داد اما عملکرد این تراشه در پایداری آنقدر بد هست که کسی به این قابلیت حتی فکر هم نمی نماید. هرچند انتظار می رود سال گذشته شرایط بهتر گردد.

هسته های پردازشی A715 ،Cortex-X3 و A510

  • Arm Cortex-X3: تا 25٪ بهبود عملکرد در مقایسه با تازهترین گوشی های پرچم دار و 34٪ عملکرد بهتر از لپ تاپ های مجهز به تراشه های ARM
  • Arm Cortex-A715: با تمرکز بر توان پردازشی بهینه، با 20٪ مصرف کمتر و 5٪ توان بیشتر در مقایسه با Cortex-A710، این هسته تقریبا به مقدار Cortex-X1 قدرتمند است.
  • Arm Cortex-A510 Refresh: نسخه بهبود یافته A510 که 5٪ مصرف انرژی کمتری در مقایسه با قبل دارد.

اینطور که به نظر می رسد، اوایل سال 2023 باید شاهد گوشی هایی باشیم که از این هسته ها در تراشه های شان استفاده می گردد. گوشی هایی نظیر گلکسی S23، شیائومی 13 و… از جمله نماینده هایی هستند که به تراشه هایی با این هسته ها مجهز خواهند شد. گفتنی است چینش هسته ها شاید در تراشه ها تغییر کند؛ چون اخیرا هم خبری منتشر شده مبنی بر اینکه کوالکام می خواهد اسنپدراگون 8 نسل 2 را با چینش 1+2+2+3 فراوری کند که این مساوی است با افزایش چشمگیر قدرت پردازشی چون از یک هسته کم مصرف کاسته شده و به یک هسته نسبتا قدرتمند اضافه شده است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ARM از گرافیک Immortalis رونمایی کرد؛ رهگیری پرتو به گوشی ها می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ARM از گرافیک Immortalis رونمایی کرد؛ رهگیری پرتو به گوشی ها می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید