احیاء واحدهای تولیدی راکد رویکرد جدی وزارت صمت، اجرای پروژه های زیرساختی با بیش از 48 هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرک ها و نواحی صنعتی

به گزارش وبگاه مجوز بازی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای پروژه های زیرساختی با بیش از 48 هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

احیاء واحدهای تولیدی راکد رویکرد جدی وزارت صمت، اجرای پروژه های زیرساختی با بیش از 48 هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرک ها و نواحی صنعتی

به گزارش گروه مالی وبگاه مجوز بازی، علی رسولیان در جریان سفر به استان مرکزی و در نشست بررسی مسائل و مسائل صنایع شهرستان شازند گفت: شازند یکی از شهرستان های صنعتی خوب در کشور است که با استقرار صنایع مهمی همچون پالایشگاه، صنایع زیربخشی هم می توانند رشد داشته باشند.

وی با تأکید بر تقویت زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان اضافه کرد: اعتبارات خوبی از منابع ملی برای شهرک های صنعتی منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته اختصاص می یابد تا با رفع موانع، واحد های صنعتی بتوانند فعالیت های تولیدی خود را پیش ببرند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین با اشاره به این که بیش از 48 هزار میلیارد ریال پروژه های زیرساختی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی کشور درحال اجرا است، اضافه کرد: امسال هم با وجود مسائل مالی، اعتبارات این بخش 50 درصد افزایش یافته است که امیدواریم منجر به تأمین نقدینگی شود و کار پیش برود.

رسولیان ادامه داد: تأمین زیرساخت ها در حوزه صنعت بسیار گران است، اما این مهم، کانون بهبودی اقتصاد و رونق سایر بخش هاست و تمام ظرفیت ها برای توسعه صنعتی کشور باید فعال شود.

وی یادآور شد: واحد های صنعتی و ظرفیت های زیادی هم در کشور وجود دارد که به دلایلی راکد بوده و یا با ظرفیت کمتر کار می کنند که در این راستا یکی از رویکرد های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، احیاء این واحد های راکد و افزایش ظرفیت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این که از همه پتانسیل های موجود استفاده خواهد شد تا مشکل این بنگاه های مالی هرچه زودتر رفع شود، گفت: واحد های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کشور شناسایی و دلایل رکود این واحد ها هم کارشناسی و تدوین شده است و بر اساس اولویت بندی به چرخه تولید بازمی گردند.

رسولیان اضافه کرد: 57 درصد مسائل واحد های راکد، کمبود منابع مالی و پیچیدگی امور اداری است و همه دستگاه های مسئول وظیفه دارند در راستا هموارسازی فضای کسب و کار فعالان مالی، همکاری های لازم را به عمل آورند.

وی اضافه کرد: امسال برای حل مسائل مالی واحد های راکد اعتبارات ویژه ای درنظر گرفته شده و از طرفی هم تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی منعقد شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان این که تأمین کمبود ارز کشور در سال های قبل را حوزه صنعت به دوش کشیده است، ادامه داد: تنها راه توسعه کشور، توجه به تولید و حمایت از کسب و کار های کوچک و میانه در عرصه صنعت است که با جدیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

رسولیان بیان نمود: یکی از نواحی صنعتی شهرستان شازند مشکل زیست محیطی دارد که مقرر شد از HSEE این سازمان بازدیدی از مجموعه صورت گیرد تا در چارچوب اعتبارات و اختیارات قانونی کمک های لازم ارائه شود.

نقش تأثیرگذار صنایع کوچک در تولید ثروت برجسته سازی شود

کننده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در زنجیره مالی و تولید ثروت دارند و این مهم باید در جامعه برجسته سازی شده و حمایت اصولی از تقویت این بخش صورت پذیرد.

محمود احمدی بیغش اضافه کرد: حوزه صنایع کوچک مزیت های خاص و متعدد مالی دارند و سهم این بخش در اشتغالزایی و افزایش درآمد ناخالص ملی اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: شازند به واسطه فعالیت کارخانه قند از نخستین شهر های صنعتی استان مرکزی بوده است و اکنون هم با بهره مندی از واحد های زیرساختی حوزه نفت و پتروشیمی نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت این استان دارد.

کننده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر فعالیت نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه در شهرستان شازند، واحد های صنعتی متعددی در نقاط مختلف این شهرستان فعالیت دارند که تحریم و چالش های مالی مسائلی برای آن ها ایجاد کرده و از دولت نو انتظار می رود نسبت به حل مسائل این حوزه برنامه های مدون داشته باشد.

احمدی بیغش شرح داد: کمبود آب یکی از مهمترین مسائل صنایع شهرستان شازند است و با توجه به کمبود نزولات آسمانی و خشکسالی، پیش بینی می شود این واحد ها سال آینده هم با معضلات اساسی روبرو باشند و از مسئولان امر انتظار می رود نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

وی گفت: با عنایت به بحران و فاجعه اشتغال در شهرستان شازند و مظلوم واقع شدن مردم این شهرستان، بازدید امروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.

کننده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از 120 هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان شازند، حدود 10 هزار نفر آن ها فاقد شغل هستند که یکی از راه های برون رفت از این مهم، تقویت صنایع کوچک و میانه است.

احمدی بیغش اضافه کرد: ناحیه صنعتی شهید بابایی در شهر شهباز مسائلی دارد که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مقرر شد در راستای رفع این مسائل اقداماتی از جمله احداث تصفیه خانه فاضلاب و رفع مشکل برق صورت گیرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: این اداره کل نهایت همکاری را با ناحیه صنعتی شهید بابایی بازنه داشته است، اما مطالبه جدی مردم، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب برای این ناحیه است.

حسین میرزایی اضافه کرد: توسعه این ناحیه صنعتی تنها با انطباق استاندارد تا رده پنجم شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است و برای تحقق این مهم باید همکاری تنگاتنگی با حفاظت محیط زیست داشته باشند.

فرماندار شازند هم در این نشست گفت: شازند یکی از شهرستان های بالقوه با پتانسیل های قوی در حوزه سرمایه گذاری صنعتی و صنایع کوچک و بزرگ است که یکی از تأکیدات دولت سیزدهم در صنایع کوچک، حذف بروکراسی زائد است.

حسین رجبی اضافه کرد: علی رغم استقرار صنایع کوچک در سه شهرک صنعتی این شهرستان، اما اندازه اشتغال در شازند پایین است که در این ارتباط استاندارد سازی شهرک ها و نواحی صنعتی را از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شدیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تقاضای کلید خوردن طرح جامع استقرار صنایع کوچک را داشتیم و ما هم از اعتبارات تملک دارایی به این مهم کمک خواهیم کرد.

ایجاد تصفیه خانه فاضلاب، درخواست تسهیلات، معافیت مالیاتی، بورس کالا، حل مسائل آب و برق و طرح توسعه فعالیت از جمله مسائل و مسائلی بود که صنعتگران شهرستان شازند با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درمیان گذاشتند.

شهرستان شازند با 150 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اراک ـ مرکز استان مرکزی ـ واقع شده است.

استان مرکزی با حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، چهارمین قطب صنعت کشور و دومین کانون صنایع مادر تخصصی است و شازند در قلب این استان، مرکز استقرار صنایع نفتی و پتروشیمی است.

مدیران روابط عمومی و امور فنی و زیرساخت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور مالی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را در سفر یک روزه به استان مرکزی همراهی می کردند.

منبع: شاتا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احیاء واحدهای تولیدی راکد رویکرد جدی وزارت صمت، اجرای پروژه های زیرساختی با بیش از 48 هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرک ها و نواحی صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیاء واحدهای تولیدی راکد رویکرد جدی وزارت صمت، اجرای پروژه های زیرساختی با بیش از 48 هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرک ها و نواحی صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید