استاندار آینده نگاهِ اشتباه برخوردار بودن اصفهان را رفع کند

به گزارش وبگاه مجوز بازی، خبرنگاران/اصفهان عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان، گفت: معتقدم مهم ترین ویژگی که استاندار اصفهان باید داشته باشد این است که در سطح ملی رویه اصفهان ستیزی و نگاهِ اشتباه برخوردار بودن این استان را بر طرف کند و این وفاق را در سطح ملی ایجاد کند.

استاندار آینده نگاهِ اشتباه برخوردار بودن اصفهان را رفع کند

بابک حیدری در گفت وگو با وبگاه مجوز بازی درباره مسائل پیش روی استاندار آینده اصفهان، اظهار کرد: در استان یک سری مسائل ظاهری و روبنایی داریم که یکی از این موارد لزوم جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود است. این رودخانه طراوت و شادابی به شهر اصفهان می دهد و یکی از نیازهای کشاورزان شرق و غرب اصفهان است و در کاهش آلودگی هوا و کنترل ریزگردها نقش اساسی دارد. پس معنای جاری شدن رودخانه زاینده رود تنها به دلیل زیبایی هایی که به شهر می بخشد نیست بلکه این رودخانه مایه حیات در استان اصفهان است.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از مسائلی که استاندار آینده با آن روبرو خواهد بود بیکاری است. استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، اما بیکاری آن در حد میانه کشوری است که بیکاری جوانان تبعات بسیار بد اجتماعی را در پی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: مسائل زیست محیطی از دیگر چالش های پیش روی استاندار تازه خواهد بود که دلیل بروز این مشکل علاوه بر جاری نبودن رودخانه در زاینده رود به وجود تعداد زیادی از صنایع در اصفهان بر می گردد. در اصفهان کارخانه های فولادسازی، پالایشگاه و پتروشیمی وجود دارد و این مسائلی که بیان شد جز مسائل روبنایی استان است.

حیدری توضیح داد: اما یکی از مسائل بسیار مهم و زیربنایی که در سطح کشور داریم رویه و نگاه اصفهان ستیزی بعضی از مسئولان است به طوری که اصفهان را یک استان برخوردار محسوب می نمایند در حالی که این گونه نیست و وقتی نگاه کشوری به اصفهان و مسائل آن واقع بینانه نباشد اثرات آن را در مسائلی که ذکر کردیم می بینیم.

وی ادامه داد: معتقدم مهم ترین ویژگی که استاندار اصفهان باید داشته باشد این است که در سطح ملی رویه اصفهان ستیزی و نگاهِ اشتباه برخوردار بودن این استان را بر طرف کند و این وفاق را در سطح ملی ایجاد کند به این معنا که بتواند برای رئیس جمهور و وزرای مختلف این موضوع را جا بیندازد که استان اصفهان یک استان برخوردار نیست و نسبت به ظرفیت هایی که دارد تخصیص بودجه های بسیار کمی به آن تعلق می گیرد.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان، اضافه نمود: بعلاوه استاندار آینده باید از ظرفیت های ملی که در استان اصفهان وجود دارد بهره درست ببرد و این امر هیچ ربطی به سیاست گذاری های کلان کشوری ندارد. برای مثال ظرفیت کارخانه های صنعتی استان بالا است به طوری که این صنایع مادر سبب اشتغال زایی زیاد شده است، اما در عین حال سبب ایجاد آلودگی هم شده است. در اینجا اگر بیاییم زنجیره های بعدی فراوری صنایع مادر را که آلودگی زیست محیطی کمتر، درصد اشتغال بیشتر و ارزش اضافه نموده بهتری دارد در استان اصفهان ایجاد کنیم در واقع از یک تهدید به اسم فرصت استفاده نموده ایم.

حیدری گفت: استاندار آینده باید بتواند با درایت خاص و ویژه و تعامل خوبی که با وزرای مربوطه و مدیران عامل شرکت های صنعتی دارد زنجیره های بعدی ذوب آهن، فولاد مبارکه، پتروشیمی و پالایشگاه را تحت اسم واحدهای صنعتی کوچک و میانهه در استان ایجاد کند.

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: البته باید توجه کنیم که این مسائل چهار ساله به وجود نیامده که بتوان ظرف چهار سال آن را به طور کامل برطرف کرد. برای مثال وقتی آب اصفهان به یزد منتقل شد بدون مهیا شدن پیش شرط های اولیه بود. مسائل اصفهان ریشه در قصورهای مدیریتی و سوء مدیریت 24 ساله دارد و اینکه ما انتظار داشته باشیم استاندار ظرف چهار سال همه این مسائل را برطرف کند انتظار اشتباهی است، اما اگر سیاست گذاری درست و اصولی باشد و بر اساس این سیاست گذاری، تعامل مناسبی با مسئولان کشوری انجام گردد می توان یک ریل گذاری اصولی، درست و سریع انجام گردد که در سال های بعد خیر و برکت آن به اصفهان برسد.

وی گفت: هدف رضایت خداوند متعال است که به دست نمی آید مگر با رضایت خلق. وقتی به مردم یک نگاه درست و انسانی داشته باشیم رضایت خداوند هم جلب می گردد و وقتی بندگان راضی باشند موجب می گردد که تصمیمات عوام پسندانه نگیریم و نگاه بلند مدت برای حل مسائل داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استاندار آینده نگاهِ اشتباه برخوردار بودن اصفهان را رفع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار آینده نگاهِ اشتباه برخوردار بودن اصفهان را رفع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید