ایمن و موثر بودن اسپوتینک پنج تایید شد ، واکسن روسی کرونا واقعا کار می نماید

به گزارش وبگاه مجوز بازی، یافته های آزمایش های بالینی واکسن روسی کرونا که در هفته نامه معتبر لنست در بریتانیا منتشر شده نشان می دهد این واکسن موسوم به اسپوتنیک وی واقعا ایمن و در پیشگیری از ابتلا به کووید-19 موثر است.

ایمن و موثر بودن اسپوتینک پنج تایید شد ، واکسن روسی کرونا واقعا کار می نماید

به گزارش وبگاه مجوز بازی به نقل از دیلی میل، هر چند اقدام پیشدستانه ولادیمیر پوتین در رونمایی از نسخه روسی واکسن کرونا انتقادهای فراوان به ویژه از سوی غربی ها برانگیخت اما حالا به نظر می رسد می توان روسیه را پیروز رقابت ساختن مهم ترین درمان بیماری کووید-19 دانست. دست کم آنچه در یکی از معتبرترین و مهم ترین نشریه های پزشکی جهان درباره اسپوتنیک وی چاپ شده، ثابت می نماید این واکسن ایمن و موثر است.

با اینکه رونمایی روسیه از واکسن کرونا پیش از نهایی و قطعی شدن آزمایش های بالینی رخ داد، مطالعه یافته های این آزمایش ها نشان داده است جهان می تواند روی این دارو برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا حساب کند. پزشکان روسی اعلام نموده اند هیچ کدام از گیرندگان واکسن به پیامدهای جدی در سلامت بدنی خود دچار نشدند و میزان آنتی بادی موجود در بدن آنها هم در دو آزمایش بالینی برای دفاع از تهاجم کووید-19 کافی بوده است.

  • افشای راز واکسن روسی کرونا | فقط روی 38 نفر آزمایش شد با عوارض جانبی زیاد

با این حال، منابع مستقل پزشکی در بیمارستان ها و پژوهشکده های غربی معتقدند گستردگی آزمایش های بالینی به اندازه ای نبوده است که برای تاثیر واکسن روسی کرونا اطمینان 100 درصدی ایجاد کند. اگر واکسن اسپوتنیک وی بتواند از این آزمون هم سربلند بیرون بیاید، روسیه بی تردید به نخستین سازنده و تامین کننده واکسن کرونا در جهان تبدیل خواهد شد. انتظار می رود این واکسن تا پیش از انتها سال 2020 دست کم به هموطنان پوتین تزریق گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایمن و موثر بودن اسپوتینک پنج تایید شد ، واکسن روسی کرونا واقعا کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن و موثر بودن اسپوتینک پنج تایید شد ، واکسن روسی کرونا واقعا کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید