بنا داریم در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات بانوان داشته باشیم

به گزارش وبگاه مجوز بازی، ایرنا/ براساس اخبار منتشر شده، بنا داریم در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات بانوان داشته باشیم.

بنا داریم در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات بانوان داشته باشیم

انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند اضافه کرد: ایجاد بازارچه های دائمی برای عرضه و فروش صنایع دستی بانوان در استان ها دنبال می گردد و در این زمینه به همکاری استانداری و شهرداری ها احتیاج داریم.

وی گفت: بازارچه های فصلی و موقت می تواند در زمینه فروش محصولات فراوریی بانوان موثر باشد اما کفایت نمی کند.

معاون رئیس جمهور گفت: با ایجاد بازارچه های دائمی در استان ها فراورینمایندگان محصولات خود را با اطمینان خاطر و تضمین فروش فراوری و عرضه می نمایند.

وی اضافه کرد: پارچه بافی در روستای خراشاد با توجه به ظرافتی که دارد، توانسته جای خود را در بازار کشور باز کند اما باز هم احتیاج به معرفی دارد.

خزعلی با اشاره به افتتاح نمایشگاه ایده، خانه و فن بازار در بیرجند گفت: نمایشگاه توانمندی های بانوان خراسان جنوبی نشان از توان بالای زنان این خطه در فراوری صنایع دستی و محصولات مختلف دارد که ادامه این فرایند در روستاها مهاجرت معکوس را بدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار در کشور تشکیل می گردد تا کسانی که امکان ضمانت تسهیلات را ندارند از این طریق بتوانند در پی کسب و کار پایدار باشند.

خزعلی گفت: در کنار راه اندازی این صندوق طرحی با عنوان کسب و کارهای پایدار خانواده محور داریم که فقط مختص بانوان نیست و کل خانواده می توانند در این طرح مشارکت نمایند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کارآفرینانی که بتوانند این طرح را به سودآوری برسانند، تسهیلات ویژه ای را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان در استان ها مورد توجه قرار گرفته که در این زمینه آسیب هایی همانند طلاق و اعتیاد نیز در دستور کار است.

منبع: همگردی

به "بنا داریم در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات بانوان داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا داریم در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات بانوان داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید