بچه ها و حساسیت های تابستانی

به گزارش وبگاه مجوز بازی، پروفسور امیریل در مرکز تحقیقات آلاینده های هوایی می گوید : معمولا زکام تابستانه در بچه ها زیر 2 سال پیش نمی آید! این یک حساسیت است . بنابراین بچه ها قبل از اینکه به گرده ها واکنش نشان دهند ، باید با آن روبرو شده باشند . به طور معمول زکام تابستانه طولانی تر از سرماخوردگی است و شما متوجه می شوید که وقتی کودک را بیرون می برید ، بدتر می گردد .

بچه ها و حساسیت های تابستانی

بچه ها و حساسیت های تابستانی

تابستان زمان مناسبی برای سرگرمی و بیرون رفتن با بچه ها است . اما دقت کنید که هوای گرم می تواند مشکلاتی برای بچه ها به همراه داشته باشد .

زکام تابستانه (زکام در اثر حساسیت)

اگر کودک شما بدون اینکه سرماخورده باشد ، عطسه های جسته ، گریخته ، سوزش چشم و آب ریزش بینی دارد ، یعنی دچار زکام تابستانه شده است .

پروفسور امیریل در مرکز تحقیقات آلاینده های هوایی می گوید : معمولا زکام تابستانه در بچه ها زیر 2 سال پیش نمی آید! این یک حساسیت است . بنابراین بچه ها قبل از اینکه به گرده ها واکنش نشان دهند ، باید با آن روبرو شده باشند . به طور معمول زکام تابستانه طولانی تر از سرماخوردگی است و شما متوجه می شوید که وقتی کودک را بیرون می برید ، بدتر می گردد .

آنها را از چمن ها و سبزه های تازه هرس شده دور نگه دارید . شیشه های ماشین را همیشه بسته نگه داشته، از کولر و سیستم تهویه مطبوع و فیلترهای مخصوص آلاینده ها بهره ببرید . از بیرون آوردن کودک در صبح زود و بعد از ظهر که اندازه ذرات و گرده های گیاهان به حداکثر می رسد ، اجتناب کنید به طور مرتب دست های کودک خود را بشویید تا از رفتن گرده ها به چشم هایش جلوگیری گردد . منافذ بینی کودک را با کمی وازلین چرب کنید تا گرده ها وارد مجرای تنفسی او نشوند .

نیش و گزیدگی حشرات

گزیدگی برای بچه ها یک شوک ناراحت نماینده است که خوشبختانه خیلی زود آن را فراموش می نمایند اما برای تعدادی از افراد ، گزیدگی می تواند آغاز ابتلا به حساسیت باشد . هر کسی می تواند به نیش زنبور عسل یا زنبور زرد حساسیت داشته باشد ، اما مبتلایان به آسم بیشتر مستعد هستند .

عوارض گزیدگی

ایجاد خارش در همه جای بدن، التهاب پوست، تورم و تنگی نفس، احساس سوزش ، گرفتگی عضلات شکم و احساس بیماری .

درمان گزیدگی

در صورت بی تابی شدید کودک حتما از پزشک یا فوریت های پزشکی یاری بخواهید اما اگر کودک شما حساسیت های شدیدی بروز نداد ، سعی کنید :

ـ اگر در خانه هستید برای نیش زنبور زرد از یک کمپرس آب سرد با سرکه رقیق شده بهره ببرید و برای درمان نیش زنبور عسل ضمادی از آب و بی کربنات سدیم تهیه نموده و روی محل گزیدگی بگذارید و در مواقعی که بیرون از منزل و در فضای باز هستید اسپری مخصوص گزیدگی را همراه داشته باشید . نیش زنبور عسل بر سطح پوست باقی می ماند در این صورت با دقت و به یاری ناخن یا موچین تمیز نیش را خارج کنید ، نباید محل گزیدگی را فشار دهید ، این کار موجب می گردد زهر بیشتر پخش گردد .

راه هایی برای دوری از آلرژی ها

شیر مادر بیشترین محافظت را برای جلوگیری از پیشرفت آلرژی به کودک می نماید زیرا به قوی شدن سیستم ایمنی بچه ها یاری می نماید . اگر کودک واقعاً دچار تب تابستانه شد ، او را در منزل نگه دارید . درها و پنجره ها را بسته نگه دارید و به سرعت او را بنشانید . در این صورت در مدتی حدود 15 دقیقه متوجه می شوید که او احساس بهتری دارد . کنار ساحل یکی از مکان هایی است که خطر ابتلا به تب تابستانی در آن بیشتر است بعلاوه بهتر است از سبزه ها دوری کنید . لباس های خنک و کتان از عرق سوز شدن بچه ها جلوگیری می نماید .

در 95 درصد از موارد گرده افشانی گیاهان موجب بروز آلرژی شایع تب تابستانه در سالهای اولیه زندگی می گردد ، بد نیست بدانید فصل گرده افشانی معمولا از اوایل خرداد ماه تا اواخر شهریور است .

تغذیه بچه ها در دوران بیماری

نکاتی که باید هنگام غذا دادن به کودک بیمار به آن توجه کرد :

قبل از غذا دادن به کودک دست ها و صورت او را بشویید زیرا این کار به کودک احساس آرامش می دهد غذا دادن به کودک بیمار مشکل و خسته نماینده است و باید سعی کنید با صبر و حوصله زیاد به کودک غذا بدهید . طی بیماری همیشه کودک را تشویق به غذا خوردن کنید . حتی اگر کودک میزان کمی غذا بخورد بهتر از آن است که چیزی نخورد . در حالتی که کودک خواب آلود است به او غذا ندهید .

از غذاهایی که کودک در حالت سلامت به آنها علاقه داشته ، بیشتر بهره ببرید .

غذاهایی که نرم هستند و خوردن آنها هم به جویدن ندارد مثل سوپ ، پوره یا فرنی به کودک بدهید .

برای نرم کردن غذا از کمی شیر بهره ببرید .

کودک را مجبور به خوردن غذا نکنید چون ممکن است باعث حالت تهوع او شده و یا غذا وارد مجاری تنفسی کودک گردد .

در صورت گرفتگی بینی کودک ، قبل از غذا دادن ، ابتدا بینی او را تمیز کنید . در هنگام بیماری به کودک غذای بیشتری نسبت به قبل بدهید ، برای این کار باید دفعات وعده غذایی را افزایش دهید .

اهمیت تغذیه کودک در دوران نقاهت

دوران نقاهت زمانی آغاز می گردد که علائم بیماری به تدریج از بین رفته و بیمار رو به بهبودی می رود . بر خلاف دوران بیماری که کودک بسیار بی اشتهاست، در دوران نقاهت ، به طور واضح اشتهای او بیشتر می گردد این زمان برترین فرصت برای جبران وزن از دست رفته کودک است که باید حتما از این فرصت استفاده کرد و به او غذای بیشتری بدهید .

به خاطر داشته باشید که در دوره نقاهت :

تعداد وعده های غذای کودک را بیشتر کنید (به جای 5 وعده ، 6 وعده غذا به کودک بدهید)

در هر وعده غذا ، نسبت به قبل غذای بیشتری به کودک بدهید . غذای کودک را نسبت به قبل مقوی تر تهیه کنید . انرژی غذای کودک را می توانید با افزودن یک قاشق مربا خوری کره یا روغن ، افزایش دهید .

منبع: مجله خانواده شماره 210.

منبع: راسخون

به "بچه ها و حساسیت های تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها و حساسیت های تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید