تداوم غارت نفت یمن از سوی اشغالگران اماراتی

به گزارش وبگاه مجوز بازی، منابع یمنی اعلام کردند که متجاوزان و اشغالگران اماراتی همچنان به غارت منابع نفتی یمن ادامه می دهند و اقدام به حفر چاه های جدید نفت در استان شبوه کرده اند.

تداوم غارت نفت یمن از سوی اشغالگران اماراتی

به گزارش گروه بین الملل وبگاه مجوز بازی به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، الرصاص حسین البکری از مسئولان استان شبوه یمن اعلام کرد: معاون استاندار شبوه یمن تاکید کرد: اماراتی ها اخیرا علاوه بر تعمیق چاه های نفت، اقدام به حفر چاه های جدید در منطقه القشعه در استان شبوه کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبگاه مجوز بازی بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبگاه مجوز بازی بخوانید. (کلیک کنید)

وی به قاچاق نفت از طریق بندر قنا(بیرعلی) در سایه تلاش های آشکار مزدوران وابسته به دشمن در تحویل این بندر و اجاره دادن آن به مافیای نفتی اشاره کرد و افزود: عملیات قاچاق نفت یمن همچنان ادامه دارد.

الرصاص حسین البکری تاکید کرد: اشغالگران و مزدوران وابسته به ائتلاف ریاض به درگیری میان قبایل در استان شبوه در راستای سیاست های جنایتکارانه و برنامه ریزی شده خود برای فقیر نگه داشتن یمنی ها ادامه می دهند.

وی از همه قبال این استان خواست که متوجه این سیاست و طرح های جنایتکارانه باشند و صف واحدی را در برابر اشغالگران تشکیل دهند و مانع چپاول ثروت نفتی یمن شوند.

یک منبع یمنی قبلا به رقابت امارات و عربستان برای سوء استفاده از چاه های نفت در مناطق شبوه، حضرموت و المهره در شرق یمن اشاره کرده بود و آن را جنایتی در کنار سایر جنایات متجاوزان علیه ملت یمن دانسته بود. توافق اعلام نشده میان امارات و عربستان سعودی برای تقسیم مناطق نفتی جنوب یمن وجود دارد و آن ها با نادیده دریافت قوانین بین المللی اقدام به سرقت و فروش نفت یمن می کنند.

لوله نفتی که عربستان سعودی اخیراً در اراضی المهره احداث کرده، توسط شرکت آرامکو اجرایی شده و این شرکت اخیراً حفاری هایی را در منطقه شمالی حضرموت انجام داده است.

المسیره هم فاش کرده بود: ائتلاف سعودی به چپاول چاه های نفت در میدان نفتی شماره 9 در منطقه الخشعه در غرب وادی حضرموت ادامه می دهد. ائتلاف سعودی با به کارگیری تجهیزات حفاری در راستای تعمیق چاه های نفت حفر شده با هدف بالا بردن میزان استخراج نفت در آن ادامه می دهد. متجاوزان و اشغالگران در راستای حفاری های جدید نفتی در منطقه الخشعه با هدف غارت منابع نفتی و درآمد ناشی از آن ادامه می دهند.

تداوم اعتراضات یمنی ها به تصمیم آمریکا علیه انصارالله یمن

از سوی دیگر در ادامه اعتراضات مردمی در یمن به تصمیم آمریکا در قرار دادن انصارالله یمن در فهرست گروه های تروریستی، در صنعا هم تجمع اعتراض آمیز برگزار گشت و شرکت کنندگان تاکید کردند: این تصمیم آمریکا سبب خواهد شد که مردم یمن حول رهبران خود جمع شوند و به دفاع از کشور خود بپردازند.

شرکت کنندگان در این تجمع ضد آمریکایی این تصمیم آمریکا را ناشی از سیاست زورگویانه و قلدرمآبانه واشنگتن در دنیا دانستند و بر پایداری و مخالفت با دخالت خارجی در امور یمن و حمایت از انصارالله در نبرد عزت و کرامت و دفاع از استقلال و حاکمیت یمن تاکید کردند.

تجمع کنندگان تاکید کردند که ملت یمن در برابر تصمیمات دولت در آستانه تاریخ انقضای ترامپ دست بسته نخواهند ماند به ویژه که دولت آمریکا اهمیتی به ملت یمن نمی دهد.

همچنین ساکنان صنعا از پیروزی های ارتش و کمیته ای مردمی و یگان پدافندی و پهپادی یمن تمجید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تداوم غارت نفت یمن از سوی اشغالگران اماراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم غارت نفت یمن از سوی اشغالگران اماراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید