عایدی تازه اتحادیه اروپا به وسیله شرکتهای فناوری بزرگ

به گزارش وبگاه مجوز بازی به نقل از رویترز، قانون مذکور شرکت های بزرگ را ملزم به انجام اقدامات بیشتر برای نظارت بر محتوای خود می نماید.

عایدی تازه اتحادیه اروپا به وسیله شرکتهای فناوری بزرگ

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و قانونگذاران احتمالاً در اواخر ماه جاری میلادی درباره قانون سرویس های دیجیتال(DSA) به توافق می رسند. این نخستین بار است که کمیسیون اتحادیه اروپا چنین هزینه ای بر شرکت ها تحمیل می نماید.

اقدام مذکور در حالی انجام می گردد که کمیسیون اتحادیه اروپا در پی منبع عایدی نوی برای ارتقای رشد اقتصادی منطقه است. علت این امر نیز شیوع همه گیری کرونا و پشتیبانی از اقتصادی حافظ محیط زیست تر و دیجیتالی تر است. به همین دلیل اتحادیه اروپا به کارشناسان زیادی احتیاج دارد تا قوانین نو فناوری را اجرا کند.

در سند فاش شده آمده است: کل هزینه سالانه نظارت بر اساس هزینه هایی مشخص می گردد که کمیسیون در ارتباط با وظایف نظارتی خود تحت قانون نو متحمل می گردد. این هزینه بیش از 0.1 درصد از عایدی خالص سالانه تهیه کنندگان پلتفرم های آنلاین بزرگ (یا موتور جستجوهای بزرگ) در یک سال اقتصادی نخواهد بود.

کمیسیون اتحادیه اروپا شرح داده پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ با 45 میلیون کاربر فعال ماهانه یا بیشتر مشمول قانون DSA می شوند.

به گفته یک منبع مطلع، مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا ماه گذشته به قانونگذاران و کشورهای عضو بیان کرد هزینه مذکور ممکن است به 20 تا 30 میلیون یورو در سال برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عایدی تازه اتحادیه اروپا به وسیله شرکتهای فناوری بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی تازه اتحادیه اروپا به وسیله شرکتهای فناوری بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید