شهر اسکی شهیر؛ شهری تاریخی و زیبا در بطن ترکیه

به گزارش وبگاه مجوز بازی، شاید در وهله اول با شنیدن نام ترکیه اولین شهری که در ذهنمان می آید، شهر استانبول باشد. این شهر جاذبه های دیدنی و خاص خود را دارد. اما، هدف ما در این مقاله معرفی شهر اسکی شهیر است. کشور ترکیه از جمله کشورهایی بوده که در زمینه جذب جهانگرد مخصوص جهانگردان ایرانی خوش درخشیده و هر ساله مسافران کثیری بدان سفر می کنند. با ما در این مقاله اسکی شهیر ترکیه همراه شوید تا بدانید اسکی شهیر کجاست.

شهر اسکی شهیر؛ شهری تاریخی و زیبا در بطن ترکیه

چگونه می توان خود را به اسکی شهیر رساند؟

اسکی شهیر از جمله شهرهایی بوده که به راحتی و به کمک وسایل مختلف می توان به آن سفر کرد. پیشنهاد ما به شما این است که از قطار یا اتوبوس برای رفتن به شهر اسکی شهیر استفاده کنید. البته قابل ذکر است که فاصله بین آنکارا و شهر اسکی شهیر در صورت استفاده از اتوبوس چیزی حدود سه ساعت از شما وقت می گیرد. اما، یک خط قطار تیزرو در این راستا به آنکارا و استانبول وصل شده که از نظر زمانی بسیار جالب است و در مدت زمان یک ساعت و 20 دقیقه شما را از آنکارا به اسکی شهیر ترکیه می رساند. یک فرودگاه بین المللی تحت عنوان آنادولو در این شهر بی مثال بوده که از سطح آزاد دریا چیزی حدود 789 متر فاصله داشته و همچنین دارای یک باند بی مثال و امن هست.

آشنایی با اسکی شهیر ترکیه

بد نیست بدانید که شهر اسکی شهیر قدمتی هزار ساله دارد و از موقعیت اقتصادی بسیار خوبی بهره مند است، چرا که در بین دو شهر بزرگ استانبول و آنکارا قرار گرفته و در محوطه شهر کارخانه و شرکت های بسکمک به چشم می خورند. از طرفی، از میانه شهر رود پرسوک عبور می کند که زیبایی شهر را دوچندان کرد. از طرف دیگر، این شهر تحت نام شهر دانشجویی هم معروف و شناخته شده است که علت این امر را می توان به وجود دو دانشگاه عثمان قاضی و آناتولی نسبت داد. قابل ذکر است که این شهر مرکز استانی تاریخی بحساب می آید و یکی از بی مثال ترین شهرهای این استان بوده که در صورت سفر به ترکیه پیشنهاد می کنیم که از آن دیدن کنید و از تماشای زیبایی هایش نهایت لذت را ببرید. اسکی شهیر به سبب اینکه مکانی گردشگری و دانشجویی بحساب می آید، افراد مختلفی با زبان های گوناگون را در دل خود جای داده است.

معرفی مکان های دیدنی و تفریحی اسکی شهی

موزه Balmumu

معمولا موزه ها جایگاهی برای نگهداری اشیای قدیمی و تاریخی بسیار ارزشمند هستند. برای مثال، موزه مادام توسو یکی از موزه هایی بوده که در دنیا طرفداران بسکمک دارد و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. اسکی شهیر هم دارای یک موزه بوده که در سطح شهر و در سطح کشور بسیار شناخته شده است و گردشگران مختلفی برای بازدید از این موزه می آیند.

پارک Sazova

این پارک یکی از بی مثال پارک های اسکی شهیر و کشور ترکیه بوده و طراحی جالبی دارد به طوریکه هرکس را شیفته خود می سازد. در این پارک باغ وحش و آکواریوم هم وجود داشته که علاقمندان و گردشگران گرامی می توانند از آنها بازدید نمایند. این پارک توانسته در سطح دنیای هم به شهرت دست یابد. براساس مقاله اسکی شهیر کجاست باید بدانید که از ویژگی های شاخص این پارک می توان به وجود یک قلعه افسانه ای به سبک قرون وسطی در آن اشاره کرد. علاوه بر آن یک کشتی دزدان دریایی و یک قطار شیک در کنار شهربازی مدرن وجود داشته که زیبایی آن را دو چندان کرده و بر محبوبیت آن در بین طرفداران افزوده اند.

مرکز خرید Espark

در سفر یکی از بی مثال ترین کارها خرید بوده که در اسکی شهیر یک مرکز خرید بزرگ واقع شده است که افراد می توانند به آنجا مراجعه کرده و هر آنچه را که نیاز دارند، خریداری نمایند. همچنین، این امکان وجود دارد که از اقلام و اجناس موجود در مغازه و فروشگاه ها دیدن نمایند.

پارک Kent

این پارک یکی دیگر از جاذبه های اسکی شهیر بوده که حدودا 20 هزار مترمربع وسعت داشته و دارای رستوران و کافی شاپ های بسکمک است. از طرفی، یک برکه 20 هزار متر مربعی هم در آن وجود داشته که در بطن خویش جزیره ای را جای داده است. علاوه بر رستوران و کافی شاپ شما می توانید از شهربازی، باغ رز و مکان های تفریحی دیگرش نیز دیدن نمایید.

موزه هوایی اسکی شهیر

اگر بخواهیم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم، می توانیم این موزه را نام ببریم که در آن موشک، هواپیما و سلاح های جنگی هوایی بسکمک وجود دارند که علاقمندان به موزه می توانند از آنها دیدن نمایند. بد نیست بگوییم که تاسیس این موزه به سال 1988 باز می گردد.

بازار چوب odunpazari

بازار چوبodunpazari یکی از جاذبه های دیدنی این شهر بوده که امروزه دیگر بازار چوب نیست، بلکه یک منطقه شهری بحساب می آید. براساس مقاله اسکی شهیر کجاست باید بدانید که این منطقه زیبایی های خاص و چشم نوازی دارد که دیدن آنها برای شما و عزیزانتان جالب خواهد بود. در این منطقه خانه های تاریخی، رنگی و چوبی زیادی به چشم می خورند که بسیار هنرمندانه طراحی و ساخته شده اند.

منبع: همگردی

به "شهر اسکی شهیر؛ شهری تاریخی و زیبا در بطن ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر اسکی شهیر؛ شهری تاریخی و زیبا در بطن ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید