علامه: ایران در 1410 یک کشور سالخورده می گردد

به گزارش وبگاه مجوز بازی، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی، بر ضرورت راه اندازی مستمری و بیمه مراقبت سالمندان تاکید نمود و گفت: ایران در سال 1410 یک کشور سالخورده می گردد.

علامه: ایران در 1410 یک کشور سالخورده می گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبگاه مجوز بازی، حسام الدین علامه در جلسه هم اندیشی سند ملی سلامت سالمندان، اضافه نمود: در سال 1395 تعداد سالمندان بدون همسر بالغ 80 هزار نفر بود و این در شرایطی است که در گروه سنی 40 الی 60 سال یک میلیون و 500 هزار مجرد هستند و آمار تجرد در گروه سنی 31 ال 39 سال بالغ بر 4 میلیون نفر است.

وی ادامه داد: کمیته امداد برای سالمندان تحت پوشش خود فقط 310 هزار تومان مستمری پرداخت می نماید در حالی که باید در کشور برای پرداخت مستمری سالمندی برنامه جدی صورت پذیرد.

علامه با تاکید بر معین یارانه برای دوران سالمندی، مطرح کرد: بسیاری از سالمندان حقوق ندارند در حالی که در طی چند سال اخیر تعداد مستاجرین نیز بیشتر شده است که گروهی از این مستاجرین، سالمندان هستند.

وی با اشاره کمبود تخت برای سالمندان در ایران، اضافه نمود: در ایران به ازای 610 سالمند یک تخت وجود دارد، ولی در کشور های پیشرفته به ازای هر 18 سالمند 18 تخت تأمین شده است.

علامه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اندازه امید به زندگی افزایش یافته است، ولی زیرساخت جمعیتی فراهم نشده است، گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال 1410 از آمار 14 درصد عبور می نماید و ایران یک کشور سالخورده می گردد.

وی با نگرانی از نبود لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان و فقدان بیمه مراقبت طولانی مدت در کشور، اضافه نمود: سالمندان در ایران مستمری ندارند و بودجه مناسبی نیز از نهاد های حمایتی صورت نمی پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "علامه: ایران در 1410 یک کشور سالخورده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامه: ایران در 1410 یک کشور سالخورده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید