کارهایی که پس از اسباب کشی و انتقال به خانه تازه باید انجام دهید

به گزارش وبگاه مجوز بازی، شاید بعد از آنکه وانت بار آخرین جعبه را روی زمین گذاشت و خانه نو شما را ترک کرد، فکر کنید همین؟ اسباب کشی تمام شد؟؛ در حالی که کار اصلی شما تازه آغاز شده است! صدها جعبه پیش روی تان است که باید باز کنید، آب و برق و گاز خانه وصل نیست و هنوز محله نو را نمی شناسید. همه این کارها را دیر یا زود باید انجام بدهید و ما می خواهیم راهش را به شما نشان دهیم.

کارهایی که پس از اسباب کشی و انتقال به خانه تازه باید انجام دهید

بازکردن وسایل بعد از اسباب کشی

اولین کاری که بعد از اسباب کشی منزل انجام می دهید، باز کردن جعبه های ریزودرشت و چیدن وسایل خانه است. حتی اگر به این کار علاقه مند باشید، بعید نیست شلوغی خانه حواستان را از نکات مهم این مرحله پرت کند. برای همین در این بخش آن ها را مرور می کنیم:

1. تمام اقلام تحویل شده را آنالیز کنید

حتی در اوج خستگی باید این کار را خیلی زود انجام دهید؛ چون اگر مدت زمان طولانی از جابه جایی بگذرد، احتمالا شرکت حمل و نقل مسئولیت خسارت های اسباب کشی را نمی پذیرد. فهرست اثاثیه را بیرون بیاورید و همه را با حوصله چک کنید. در برترین حالت تمامی وسایل سالم و سلامت به مقصد رسیده اند و در بدترین حالت باید با تیم اسباب کشی تماس بگیرید!

2. اول وسایل ضروری را از جعبه ها خارج کنید

عاقلانه نیست بعد از اثاث کشی منزل تمام جعبه های مقوایی را با هم باز کنید! در اولین روز بیشتر از هر چیزی به استراحت، دوش آب گرم و یک وعده غذای لذیذ احتیاج دارید. پس اول وسایل ضروری مثل لوازم حمام و پخت و پز را از جعبه ها درآورید و بچینید تا احتیاجهای اولین روزتان رفع گردد. بازکردن جعبه ها دیگر را به روزهای بعد موکول کنید.

3. باقی جعبه ها را باز، تمیز و سازمان دهی کنید

حالا که وسایل مهم تر را باز کره اید، چند روز بعد از اسباب کشی که سرتان خلوت تر شد، جعبه های به جای مانده را باز کنید و وسایل را در خانه بچینید. در همین حال باید فکر تمیزکردن خانه هم باشید. هم لوازم خانه خودتان ممکن است در طول جابه جایی گردوخاک گرفته باشند، هم در و دیوار و پنجره های خانه قبلی باید حسابی تمیز گردد.

4. قصر رویایی خود را بچینید

چک فهرست تمام نشدنی خانه نو احتمالا کل انرژی تان را تخلیه کند اما نباید فراموش کنید هدف فقط گنجاندن وسایل در گوشه و کنار خانه نیست. باید کوشش کنید این کنج سرد و بی روح را به خانه رویایی خود تبدیل کنید. سلیقه به خرج دهید و با دکوری های زیبا و گیاهان مجذوب کننده، اقامتگاه نو را به خانه ای دنج و دلپذیر تبدیل کنید.

5. به شرکت اسباب کشی امتیاز بدهید

در آخر اگر جابه جایی را به شرکتی برای اسباب کشی اینترنتی خانه سپرده اید، یادتان بماند با یک امتیاز معقولانه نظرتان نسبت به کیفیت کار تیم را اعلام کنید. این طوری افراد دیگر راحت تر می توانند درمورد آن ها تصمیم بگیرند. نوشتن یک دیدگاه جامع و دادن امتیاز به مجموعه بیشتر از 10 دقیقه زمان نمی برد؛ اما یاری بزرگی به خدمات گروه اسباب کشی آنلاین می نماید.

تضمین امنیت خانه بعد از اسباب کشی

در مرحله بعد قبل از اینکه زندگی روزمره را از سر بگیرید، یک سری اقدامات امنیتی لازم است. این اقدامات را شما انجام می دهید، نه صاحب خانه قبلی.

1. خانه نو خود را امن کنید

بعد از اثاث کشی منزل، تا مدتی نمی دانید خانه و محله نو چقدر امن است. این اقدامات امنیتی را در نظر داشته باشید:

  • بعد از اسباب کشی قفل های قدیمی را عوض کنید؛
  • مطمئن شوید همه پنجره ها حفاظ داشته باشند؛
  • درمورد لزوم نصب دوربین و دزدگیر کمی تحقیق کنید؛
  • در جای جای خانه آشکارساز دود و کپسول های آتش نشانی نصب کنید.

2. آب و برق خانه را وصل کنید

وجود این دو از همان اولین روز اسباب کشی لازم است. هماهنگی های لازم را از قبل انجام دهید تا به محض ورود به خانه نو، به هر دو دسترسی داشته باشید. با آنالیز سیم های برق و لوله های آب مطمئن شوید در شرایط خوبی قرار گرفته اند و اگر می بینید احتیاج به تعویض دارند، در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

3. گاز خانه را راه اندازی کنید

معمولا تسویه هزینه گاز قبل و بعد از جابه جایی به نحوی پیش می رود که صاحب خانه یا مستأجر نو تا یکی دو روز به گاز دسترسی ندارد. این مدت کوتاه را می توان با غذاهای بیرون گذراند؛ اما خیلی زود باید همه چیز به روال قبل برگردد. این یکی از مهم ترین اقدامات بعد از اسباب کشی منزل است که باید درمورد آن با اداره گاز منطقه هماهنگ باشید.

4. از مبلمان خانه مراقبت کنید

گاهی اوقات خانه نوی که انتخاب نموده اید مبله است و باید در طول اسباب کشی تمام کوششتان را به کار بگیرید تا به اثاثیه منزل آسیب نزنید. زمان تحویل خانه حتی آسیب های جزئی از چشم صاحب خانه دور نمی ماند. از جابه جایی این وسایل، بلندکردن آن ها و برخورد با آن ها در طول جابه جایی تا حد امکان اجتناب کنید.

5. جعبه یاری های اولیه را دم دست نگه دارید

بسته بندی لوازم منزل و جابجایی آن ها کار جسمی می طلبد؛ این یعنی شاید شرایطی پیش بیاید که به یاری های اولیه احتیاج داشته باشید. برای آن روز مبادا، جعبه یاری های اولیه شما باید تمام اقلام ضروری یاری های اولیه را داشته باشد و آن را قبل و بعد از اسباب کشی در مکان مشخصی نگه دارید تا در صورت احتیاج قابل دسترسی باشد.

آشنایی با شهر نو بعد از اسباب کشی

در آخر برای آنکه به زندگی در محله نو عادت کنید، با نگاهی به گوشه و کنار محله، سعی کنید آن را بهتر بشناسید. این نکات را در نظر داشته باشید:

1. بعد از اسباب کشی نشانی خانه نو را اطلاع دهید

بعد از اعلام آدرس نو به همه دوستان و آشنایان، باید به فکر تغییر نشانی در مؤسسات مختلف باشید. برای راه اندازی خط تلفن و اینترنت، آدرس نو را در اختیار شرکت قرار دهید بگذارید و بعد به کارفرما، بانک، شرکت بیمه، دانشگاه و مدرسه فرزندتان اطلاع دهید.

2. شماره پلاک منزل را چک کنید

شماره پلاک خانه نو باید از داخل خیابان قابل مشاهده باشد تا افراد برای پیداکردن نشانی دچار مشکل نشوند. قطعا نمی خواهید تا مدت زمان طولانی بعد از اسباب کشی مرسولات پستی شما برگشت بخورند یا دوستان و آشنایان نتوانند به شما سر بزنند.

3. محل تاسیسات مهم خانه را پیدا کنید

بعد از چیدن وسایل در خانه نو، بگردید و فلکه آب، فیوز برق و جعبه کنتور را پیدا کنید. چون خواه ناخواه در خانه نو هم آب قطع می گردد، فیوز می پرد و چند ساعت بی برق می شوید یا جعبه کنتور آسیب می بیند و باید تعمیر گردد. حتی باید خروجی های اضطراری منزل را به محض جابه جایی شناسایی کنید.

4. امکانات محله نو را بشناسید

چند روز بعد که خستگی اثاث کشی منزل از تن خارج شد، شناسایی امکانات مهم محله را آغاز کنید. اطلاعات و آدرس تمام مدرسه ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها، بازارها و بانک ها را جمع کنید تا هم شناخت تان نسبت به منطقه نو بیشتر گردد، هم در مواقع اضطراری لازم نباشد دنبال آنها بگردید.

5. با همسایگان خود معاشرت کنید

معاشرت با همسایگان نو یکی از مهم ترین قدم هایی است که جهت آشنایی با محله باید بردارید. پس از آنکه در خانه نو به اصطلاح جا افتادید، اگر دلتان می خواهد، همسایه های نزدیک را به صرف چای یا قهوه دعوت کنید تا هم باب آشنایی باز گردد و هم اطلاعات مفیدی در خصوص محله از آن ها بگیرید.

منبع: فرارو

به "کارهایی که پس از اسباب کشی و انتقال به خانه تازه باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که پس از اسباب کشی و انتقال به خانه تازه باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید