طراحی گرافیکی و چاپ

کلید کشف موجودات فرازمینی

تلسکوپ فضایی جیمز وب قدرتمندترین تلسکوپ فضایی است که تا به حال ساخته شده است. در این گزارش قصد داریم نشان دهیم این تلسکوپ پیشرفته از چه ترفندی برای شناسایی موجودات بیگانه استفاده خواهد کرد.

10 اردیبهشت 1401

جاذبه های تاریخی اصفهان ، از صفوی تا قاجار

اصفهان زیبای ما درست به مقدار نصف دنیا، جذابیت دارد و قدم زدن در این شهر تاریخی چیزی از سفر به دل زمان کم ندارد. آشنایی با جاذبه های تماشای اصفهان به مسافران این شهر تماشایی یاری می نماید تا از تماشا جاذبه های مهم آن جا نمانند. امروز در این مطلب از مجله...

17 دی 1400

پیوست رسانه ای به چاپ رسید

کتاب پیوست رسانه ای نوشته حمید ضیایی پرور منتشر شد.

5 آبان 1400

معرفی بسباسه و خواص درمانی آن

جدارِ نازکِ خُشبیِ توریِ خارجیِ هسته جوزبویا در طب سنتی، بسباسه نامیده می گردد و به فرانسوی Macis و به انگلیسی Mace نامیده شده است.

3 آبان 1400

منِ انسانی در شعر وصلی سمرقندی تداعی گر مفهوم غنیمت شمردن عمر است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، بشیر علوی، نویسنده، مصحح، پژوهشگر، استاد دانشگاه و منتقد ادبی بوشهری در تازه ترین اثر خود به سراغ وصلی سمرقندی، شاعر تاجیکی رفته و یکی از سه دیوان وی را به نام ارمغان دوستی تصحیح نموده است. این کتاب به تازگی با مقدمه،...

29 تیر 1400

واکاوی حمله به اتوبوس پرسپولیس، سیاستمدارانی که بذر نفرت را در جامعه هواداری کاشتند!

بدون شک در جهان سیاستمداران بسیاری هوادار تیم های عظیم کشورشان بوده اند و هستند ایرادی بر این هواداری نیست، اما اینجا در ایران موضوع کاملاً فرق دارد.

2 تیر 1400

آگهی دعوت به همکاری در اداره روابط عمومی بانک پاسارگاد

آگهی دعوت به همکاری در اداره روابط عمومی بانک پاسارگاد منتشر شد.

27 فروردین 1400

همه ما در شیوع گسترده ویروس کرونا در جامعه مقصریم ، در قله انتقال ویروس قرار داریم

علی اکبر حق دوست استاد اپیدمیولوژی با بیان اینکه همه ما در انتقال گسترده ویروس کرونا مقصریم، تاکید نمود: در حال حاضر در قله انتقال ویروس قرار داریم.

28 آبان 1399

راهیابی چهار شهر آذربایجان غربی به مرحله نهایی رقابت شهرهای خلاق فرهنگی

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، افزود: طبق گزارش دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان 367 شهر مشارکت کننده در این طرح اجرا...

9 آبان 1399

نگاه کاریکاتوری به حذف دختران از جلد کتاب درسی

حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان در سال 99 اظهار نظرها، انتقادها و البته حواشی زیادی را به دنبال داشت. بعضی از هنرمندان کارتونیست نیز با کشیدن طرح هایی انتقاد خود را نسبت به این موضوع با زبان هنر مطرح کردند.

6 آبان 1399

ایمن و موثر بودن اسپوتینک پنج تایید شد ، واکسن روسی کرونا واقعا کار می نماید

یافته های آزمایش های بالینی واکسن روسی کرونا که در هفته نامه معتبر لنست در بریتانیا منتشر شده نشان می دهد این واکسن موسوم به اسپوتنیک وی واقعا ایمن و در پیشگیری از ابتلا به کووید-19 موثر است.

26 مهر 1399

به روزرسانی ویندوز 10 چاپگرها را از کار انداخت

تازه ترین به روزرسانی عرضه شده برای سیستم عامل ویندوز 10 اگر چه امنیت آن را بیشتر می نماید، اما موجب می گردد بسیاری از چاپگرها از کار بیفتند.

21 مرداد 1399

وحدت دغدغه پیشوایان شیعه و در رأس آنان امام علی(ع) است

به گزارش خبرنگاران، تفهیم و تبیین وحدت اسلامی آن هم در زمانه ای که تیزترین تیرِ ترکشِ دشمنان اسلام، کالبد آن را نشانه رفته است، و آن هم در زمانه ای که چهارسوی دنیا را موج اسلام خواهی و بیداری فراگرفته، ضرورتی است غیر قابل انکار و بدون اجرای بی کم و کاست...

8 تیر 1399

محققان از شبیه سازی کامپیوتری برای تشخیص مواد موثر دارویی استفاده می نمایند

یکی از روش های تشخیص گزینه های احتمالی دارویی، شبیه سازی کامپیوتری است و محققان با مدل سازی پپتید هایی را شناسایی کردند که احتمالا بتواند برای مقابله با کرونا استفاده گردد.

7 تیر 1399